HP Smart niet meer smart Oplossing: HP Print and Scan Doctor

Vanavond had ik gedoe met mijn printer. Een poos terug, was ineens mijn printer bij HP smart verdwenen en diende ik hem opnieuw te installeren.
Zo gezegd zo gedaan. Het werkte weer.
Echter van de week ineens stond er status onbekend, ik kon niet meer scannen met het tooltje.
Dus toch maar eens naar kijken. Printer printte gelukkig wel.
Dus alle onderdelen eraf gegooid via alle programma's verwijderen. (via revo uninstaller) En ik dacht dat alles eraf was.
Dus opnieuw installeren, helaas weer niet. Uiteindelijk de HP print en scandocoter opgehaald van de HP site. Die laten draaien, en die vond nota bene de printer wel, en onder het IP adres wat ik ooit zelf had ingezet, zodat deze altijd gelijk is (dus ook ingevoerd in mijn telfort modem).
Dus weer alles eraf, en in apparatenbeheer alles verwijderd, en ook bij faxen en printer in het configuratiescherm. Hela hola scan doctor vond er 1 (de mijne), en die was niet geinstalleerd! Dat klopte ik had immers zelf alles eraf gegooid.
Dus de via Print en scandoctor de installatie gedaan, en jawel hoor via het standaard programma kan ik printen en scannen. Echter Smart HP geeft nog steeds een foutmelding. Ik heb het inmiddels van mijn PC verwijderd, want het blijft status onbekend aangeven. Het bleek een app uit de microsoft app store te zijn, dus deze via verwijderen kunnen verwijderen. En de printer print en scant, via het standaard menuutje.

Moraal van het verhaal HP smart is niet smart, en de print en scandoctor heel nuttig.

Laatst bewerkt:

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.025
Punten
243
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik heb met mijn HP printer ook allerlei vage problemen als HP Smart ge√Įnstalleerd is. Als ik deze dan verwijder werkt alles zoals het hoort. Vanuit programma's en HP Solution Center. Zolang HP Smart niet mee ge√Įnstalleerd is geen enkel probleem.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.369
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik ben erachter gekomen dat HP smart bij mij een ander IP-adres heeft dan de printer, die heb ik hier even weggehaald. En ik denk dat daar het probleem in zit. En ik kon nergens een instelling vinden om het aan te passen. Het gekke is dat het in het begin heel fijn en goed werkte. Maar nu duurde het opstarten al heel lang, en het is onbruikbaar. Dus heb ik die maar verwijderd. Ik had ook niet in de gaten dat dit een app is vanuit Windows. Die via de windows store te downloaden is. Gelukkig doet de printer nu wat hij moet doen, heb het nog niet op mijn laptop geprobeerd, maar anders moet ik daar de software ook opnieuw installeren.

toska

Bekend Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reactiescore
235
Punten
193
Leeftijd
58
Website
www.games4you.be
OS
Windows 10
AV
norton internet security 2021
FW
norton firrewal
hou er rekening mee als je de laatste nieuwe windows update binnenhaalt dat je zelf de hardware die je hebt aangesloten aan je pc zelf moet updaten via apparaatbeheer?

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.025
Punten
243
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Dank zij één van de laatste windows updates is het het HP Solution Center niet meer bruikbaar met mijn HP-printer. Ik heb deze een paar maanden langer kunnen gebruiken maar nu is het definitief "out". HP smart heeft zeker niet mijn voorkeur.

Digicafé

Bekend Lid
Lid geworden
13 mei 2020
Reactiescore
13
Punten
8
Leeftijd
63
OS
Windows 10
AV
Defender
FW
Windows
Klopt ... de ganse suite wordt niet meer ondersteund, althans niet de interface omdat die gebouwd was op Flash.
En HP heeft daarover gecommuniceerd dat ze niet in vervanging zullen voorzien omdat de toestellen die dit gebruikten ook al enige jaren uit produktie zijn...
Ik had er zelf ook 2 !

De drivers van die toestellen werken echter nog wel : het is enkel de interface die niet meer kan draaien.
HP zelf raadt dan HP Smart Scanner aan, maar dat wist je zelf al zie ik....
Althans voor scannen ... de geinstalleerde drivers en je toestel blijven gewoon voor printen verder werken.
Hoe het dan moet op een nieuwe PC of Windows installatie heb ik nog niet getest : HP All-in-One staat aan de kant momenteel.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.369
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Het valt me op, dat bij een herinstallatie van een windows 10 systeem met mijn huidige HP laser printer automatisch HP smart geinstalleerd wordt, maar als dit bij oudere printers niet werkt, dan heb je inderdaad een probleem.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.025
Punten
243
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
HP Smart werkt wel met mijn HP C410b maar is niet zo duidelijk in vergelijking met het ter ziele gegooid solution center.
Vooral de methode om een bepaald gebied van een document/foto te selecteren. In solution center kon je dat al selecteren/uitsnijden na de pre-scan.
Met HP Smart moet je eerst de volledige scan met de gewenste resolutie doen en pas daarna net voor het opslaan het gewenste deel uitsnijden. Onhandig.
Vanuit toepassingen printen is geen probleem.
De AIO is pas net geen 4 jaar oud en ik ben niet van plan een andere aan te schaffen.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.369
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Herkenbaar. Ik vind het nadeel van de ge√Įnstalleerde software van hp, hp-scsn dat daar de vensters waarin je werkt heel klein zijn. Gelukkig doet hp Smart het weer.
Waar het een stuk beter te zien is.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.025
Punten
243
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Kijk hier eens naar als je zin hebt.. Daar heb ik mijn scannerprobleem mee opgelost (tip 3).

Ik heb deze tip ook onder hardware geplaatst.

The windows club heeft me al veel oplossingen geboden.

Bovenaan Onderaan