Hp printer M281fdw offline

Roxmarie

PCS Lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 11 professional
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Laatst was er weer een issue met de HP printers zie https://www.piepcomp.nl/threads/hp-printers-beveiligingslek.8877/

Mijn printer was de sigaar, dus netjes software en firmware bijwerken. Maar zo simpel als ik het nu schrijf is het niet, want nu is het ding de verbinding weer kwijt.

Ik heb zojuist de print en scandocter gedraaid, na echt alles van de HP van mijn systeem verwijderd te hebben met Revo uninstaller.

En ook de printer uit het apparaatbeheer verwijderd. En nu via scandoctor proberen te installeren. Maar ik kan nog steeds niet scannen.

ZUCHT.

Dit soort meldingen krijg ik te zien.

En als ik dan uiteindelijk kies voor aansluiting via USB dan zijn er 2 printers te zien, maar ik kan er helemaal niets mee.

Ik heb de firewall al tijdelijk uitgeschakeld, maar dit hielp niet!

Hij hangt nu dus via de USB aan mijn computer, en is van alles aan het nalopen en na op de reset op het apparaat te klikken ben ik nu in afbeelding 2 doorgekomen, echter hij hangt via USB aan mijn pc.

Probeer het volgende:
ga naar Configuratiescherm > Apparaten en Printers.
Klik daar op Printer toevoegen.

Als je printer gevonden wordt, klik die aan en klik op de knop volgende en installeer dan de printer.

Daar staat de printer al

Echter HP smart zegt ook offline

Dit is het resultaat @Abraham54.

Dat werkt niet.

Laatst bewerkt:
Dan is er echt een probleem met de printer omdat die offline is.

Controleer het printermenu op netwerkinstellingen enzovoorts.

Ik snap er niets van, het zal wel in mijn router zitten. Niets veranderd.

In mijn eigen router TP Link Archer C1200 heb ik voor de printer een IP adres gereserveerd, maar ik zie hem op een uitgeprint configuratie rapport niet staan.

Van KPN heb ik een Experiabox versie 10. Daar heb ik de Wifi straks uitgezet, deze stond aan, met beide dezelfde namen voor de draadloze netwerken.

Het leek toch nog goed te komen, maar helaas, na wederom een hele ronde van installatie te hebben doorlopen, ditmaal kwam er ook een toestemming voor de firewall, toch weer offline

Het offline zijn, heeft toch niets te maken met het feit dat mijn blauwe toner bijna leeg is?

Dat kan mogelijk wel de oorzaak zijn.
Zet de printer van kleur af en op Zwart/Wit.
Wacht dan af wat er gebeurd?

Nee hoor, ik heb de eerste toner er nog in zitten! En die zijn origineel. Ik wil eerst weten of de printer niet defect is, voordat ik een nieuwe toner aanschaf, er zit nog 10% in heb ik op een rapport gelezen.
Ik kan niet bij de instellingen komen, omdat er totaal geen connectie met de printer is, en toch geeft hij af en toe aan, hoeveel er nog in de toners zit, ra ra hoe kan het.

De oplossing van @Abraham54 was het, maar omdat ik de software maar steeds niet compleet geïnstalleerd kreeg lukt het niet om de poort te wijzigen.

Even de vertaling van de oplossing:
Zorg ervoor dat uw printerdriver is ingesteld om een standaard TCP/IP-poort te gebruiken en niet een WSD-poort. Ga op uw PC naar configuratiescherm>apparaten en printers en klik met de rechtermuisknop op het pictogram van uw printer en selecteer printereigenschappen in het uitklapmenu. Klik vervolgens op het tabblad poorten en kijk of u de poort ziet met het vinkje. Als de poort WSD heet, gevolgd door een aantal willekeurige getallen, klik dan op nieuwe poort toevoegen, nieuw poorttype en selecteer Standaard TCP/IP en volg dan de stappen.

Wel nog een klein probleem, ik ben verbonden via ethernet ipv Wifi, ondanks dat er verbinding met wifinetwerk was, kreeg ik bij de installatie van het printer gedeelte alleen de mogelijkheid te installeren via Ethernet.
Want ik wil vanaf mijn laptop (och hemel, weer dat circus) graag draadloos kunnen printen.

Ik heb het via de HP Smart app gedaan, via de Microsoft store, was namelijk het advies op een HP support site.

Maar ja, die installeerde ook niet compleet en dus onjuist protocol? Zeg ik dat juist.

Dus een hele avond hiermee zoet geweest, i.p.v. banen te zwemmen. Maar anders was het dus helemaal nacht werk geworden.

En door het gedoe staat de Laser Printer er 2x, en uiteraard de Fax, ook al zeg je dat deze NIET geïnstalleerd hoeft te worden.

Want ik wil vanaf mijn laptop (och hemel, weer dat circus) graag draadloos kunnen printen.
Wat is het probleem? Om draadloos te kunnen printen hoeft de printer maar op het netwerk te hangen. Het is niet noodzakelijk dat de printer hiervoor een wifi verbindnig heeft.

Je hebt kans dat die extra voor de wifi is, die zou je theoretisch kunnen verwijderen. Maar ik kan je niet 100% garanderen dat er dan niets geks gebeurt. Vermoedelijk niet maar zeg nooit nooit.

@Roxmarie, om een en ander te kortsluiten:

A) installeer in de laptop dezelfde printerdriver als in jouw desktop.
Het makkelijkst gaat dat op de wijze, die ik al eerder noteerde in bericht #3.

B) In Apparaten en Printers van jouw desktop, klik je telkens met rechts op één
van de overbodige printers.
Kies dan in het menu voor verwijderen.

Dankjewel, ik ga dat op een ander tijdstip proberen.

Laten we eerst eens bij de basics beginnen. Download Advanced ip Scanner: https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Trek als eerste de USB kabel uit de printer en verwijder eventueel de netwerkkabel. Zorg dat de printer wel aan staat.

Start Advanced ip scanner (je hoeft hem niet te installeren, maar kan wel). Laat deze op je netwerk zoeken naar apparaten. Als het goed is vind hij de printer.

Je zou het ook twee keer kunnen testen, een keer met de netwerk kabel erin en een keer zonder netwerk kabel.

Als hij op wifi niet de printer rapporteert dan is er iets in de netwerk configuratie fout. Het zou kunnen dat de printer bijvoorbeeld na het flashen van de update het wachtwoord van de wifi kwijt is. Dat zou niet de eerste keer zijn. De foto van het testrapport wijst daar ook op. (Beveiliging = Mislukt, diverse testen niet gedaan)
Verwijder dan in het controlepaneel de wifi instellingen en voeg daarna de wifi opnieuw toe.

De oplossing van @Abraham54 was het, maar omdat ik de software maar steeds niet compleet geïnstalleerd kreeg lukt het niet om de poort te wijzigen.

Even de vertaling van de oplossing:
Zorg ervoor dat uw printerdriver is ingesteld om een standaard TCP/IP-poort te gebruiken en niet een WSD-poort. Ga op uw PC naar configuratiescherm>apparaten en printers en klik met de rechtermuisknop op het pictogram van uw printer en selecteer printereigenschappen in het uitklapmenu. Klik vervolgens op het tabblad poorten en kijk of u de poort ziet met het vinkje. Als de poort WSD heet, gevolgd door een aantal willekeurige getallen, klik dan op nieuwe poort toevoegen, nieuw poorttype en selecteer Standaard TCP/IP en volg dan de stappen.

Wel nog een klein probleem, ik ben verbonden via ethernet ipv Wifi, ondanks dat er verbinding met wifinetwerk was, kreeg ik bij de installatie van het printer gedeelte alleen de mogelijkheid te installeren via Ethernet.

Ik heb het via de HP Smart app gedaan, via de Microsoft store, was namelijk het advies op een HP support site.

Maar ja, die installeerde ook niet compleet en dus onjuist protocol? Zeg ik dat juist.

Dus een hele avond hiermee zoet geweest, i.p.v. banen te zwemmen. Maar anders was het dus helemaal nacht werk geworden.

En door het gedoe staat de Laser Printer er 2x, en uiteraard de Fax, ook al zeg je dat deze NIET geïnstalleerd hoeft te worden.
Normaal mag je alle overbodige printers verwijderen, zolang je de uwe niet mee verwijderd,en stel deze dan in als standaard printer
Ik zie dat de rechtse als standaard is ingesteld (groen vinkje) dan mag je gerust de andere verwijderen
als hij via wifi niet werkt kan je het netwerk van de printer resetten en hem weer zetten naar fabriekinstellingen.
Als ik me nog goed herinner heb ik in mijn printer (hp) een wachtwoord ingegeven, dezelfde die ik gebruik op de pc om ermee met wifi te werken.

@Enigma147

Ik ga dit later bekijken en uitvoeren, ik heb andere dingen te doen. En hij doet het nu hij aan de ehternet poort hangt.

Vreemd van dat Wifi netwerk, deze had ik ook al handmatig verwijderd en weer toegevoegd. Maar zoals gezegd een klusje voor later.

Oh ja, hebben jullie tips voor het bestellen van toner? Het wordt namelijk de eerst keer, dat ik toner moet gaan bestellen voor deze printer.

En het is denk ik beter om voor de originele toner te gaan?

Laatst bewerkt:
Kijk maar eens op 123inkt.nl

Terug
Bovenaan Onderaan