Hp officejet 6110 all in one probleem scanslede

Helmus

PCS Lid
Lid geworden
10 feb 2022
OS
Windows10
Als ik mijn printer opstart geeft hij een ratelend geluid. Nu blijkt dat bij het positioneren van de slede van de scanner, deze tegen de eindgeleider aan loopt en dus niet stopt. Het motortje blijft de slede dus tegen de eindgeleider aan trekken waardoor de tandriem over het tandprofiel van de slede trekt en het ratelende geluid produceert. Ik kan geen eindschakelaar ontdekken en denk dat dit op basis van magnetisme werkt. Wie weet hoe dit werkt en hoe het opgelost kan worden? Alvast bedankt Wim.

In deze pdf’s staat algemene gebruiksinfo. Mijn probleem bevindt zich onder de glaspaat waarop je documenten legt om te kopiëren of te scannen. Onder deze glasplaat zit de slede die de scanlamp voortbeweegt. Zoals gezegd wordt niet gedetecteerd dat slede zijn nulstand (beginstand) heeft bereikt.

Hoi Wim, ik heb gezocht en op YouTube gekeken.
Bij een HP printer waarbij de scanner ratelde, was er iets erin gekomen dat dit veroorzaakte.
Heeft jouw printer stoten opgelopen door verplaatsten enz.

Hier filmpje van het geluid. Niet de tandriem maar de tandwielen geven het geluid zie ik nu.

Aha, dan zit er naar alle waarschijnlijk vuil tussen of een obstakeltje, dat contact maakt
met de tandwielen en ervoor zorgt dat de beginstand wordt bereikt.

Probleem zit echt in niet signaleren nulstand. Geluid komt van motor, bij blokkeren tandwiel. Maar hoe wordt deze stand gedetecteerd?

Het hoeft niet de motor te zijn, want ik denk dat er iets geblokkeerd wordt.

Ik heb diverse video's gezien en heb zo mijn gedachten over de fabricage van die printers.
Bijvoorbeeld sloppy eindmontage, waarbij niet bedoelde deeltjes achterblijven die in de toekomst
voor problemen zorgen.

Gevonden - de leeftijd zal een rol spelen (2006) waaronder slijtage.
Als je in de buurt een echte computerwinkel hebt, kan je daar proberen of zij de printer weer in orde krijgen?

Ik denk dan dat het een nieuwe gaat worden. Maar bedankt voor de moeite. Ik dacht nog een beetje duurzaam bezig te kunnen zijn, maar helaas.

Terug
Bovenaan Onderaan