HP laptop start niet op. Een HP hs3110

  • Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 1539

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Berichten
530
Waarderingsscore
37
Punten
28
Locatie
Beira - Mozambique
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Een vriend van ons heeft zijn laptop bij me gedumpt met het verzoek daar eens naar te kijken.
De klacht is dat het scherm meestal zwart blijft bij druk op de aan/uitknop. Geen bios opstart dus.
Eerste keer, er gaan de lichtjes van powerknop. WIFI en Luidspreker branden bij druk op de power knop. Na enige seconden beginnen de lapmpjes van Capslock en num 2x/sec te knipperen. Geen piepjes. Verder gebeurt er niets. Omdraaien, batterij eruit, terugplaatsen en power knop. Start normaal op een doet dat een keer of 3-4 keer. Daarna weer hetzelfde en tot nu toe permanent.
De laptop is een HP hs3110 HSPA + Mobile.
Ik heb het HP manual gedownload om de HD eruit te halen. En tevens het memory eruit en erin. Kan een slecht kontakt zijn, niet? Maar, zoals zo vaak, het is niet exact de laptop die ik hier heb: de achterkand is afwijkend van dat van het .PDF manual. Het is groter en de aangegeven schroefjes om te verwijderen zijn niet aanwezig. Trouwens niet één schroefje.
Ik weet niet hoe je de achterkant kunt openmaken.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
De te verwijderen achterkant is symetrisch over de achterkant verdeeld. De manual- achterkant is kleiner aan een kant. En heeft dus die schroefjes.
perloc
 
Waarom start jij dit topic op 2 fora??

Vind dat echt niet netjes en levert helpers ook nog eens dubbel werk op!
 
Mijn ervaring is dat Piepcomp nog weinig "klanten" heeft. Vandaar dat ik het ook op Nationaa......... heb gezet.
Die heeft aanmerkelijk meer gerbuikers, schat ik in.
Maar als het hinderlijk is dan verwijdert u er toch een?
Geen probleem hoor!
En dat het dubbel werk op zou leveren zie ik niet zo zitten.
Als ik ook een, b.v., Engels forum had gebruikt, heeft u dan dezelfde bezwaren?
perloc
 
Zoals je weet zijn velen van ons als helper op meerdere fora actief. Dan geef ik hier tip A elders tip B. dat is niet handig.

2 wanneer ik zeg doe dit en iemand anders elders zegt doe dat dan werkt het tegen elkaar in en heb je kans op fouten. Dat wil je ook niet.
 
Ha Perloc, daar ben je weer uit de verre verte. Dit keer hoef ik geen medelijden met je te hebben, want het betreft de laptop van een vriend. Maar ik heb je bericht toch helemaal gelezen, zoals een ambassadrice het hoort te doen (mijn mening, hoor!).

Oplossingen mag je van mij niet verwachten, want ik zou je van de regen in de drup helpen. En dat terwijl ik toch een lid, of zoals jij het noemt: gebruiker, van dit forum ben. En zo zijn er hier meerderen.

Dus je moet wel beseffen dat er op het NCF ook een groot aantal leden is, maar dat het overgrote deel alleen het probleem kent dat hij/zij ingebracht heeft. Maar daarna blijf je als lid staan zonder er ook maar enig verstand van te hebben om een ander bij zijn probleem te helpen. Van de meeste leden moet jij het dus echt niet hebben! Blijft de groep helpers over, en daar zit je dan goed! En zo gaat het hier op Piep ook, hoor! Je wordt hier ook goed geholpen.

Het leek me gewoon nuttig om dit eens naar jouw verre land te schrijven en ik lees je wel weer als er iets te repareren is. En op 1 januari 2018, als ik alle oliebollen op heb, is het mijn taak om je te feliciteren met je verjaardag. Ja, ik doe wel wat, hoor:). Alleen de taart komen opeten, dat zal wel niet gebeuren.
 
ArtstudioG: Daar zegt u me iets! Zal ik eens proberen. Ik zie geen lampie (is er volgens mij niet) van HD activiteit.
Maar de HD gaat wel draaien, evenals de vent. van de uP. Alleen dat knipperen van die 2 lichies geeft te denken....
Afijn, niet geschoten is altijd mis!
Kom wel terugmelden vanmiddag.
Moet natuurlijk wel de aansluiting naar een ext. monitos toevallig actief staan....

Enne... dag Kate. Je kunt op mijn verjaardag komen want dan zijn we in Nederland!!
Dus bij deze uitgenodigd!!

Rubensky: Ik zal het nooit meer doen. Beterschap beloofd!
perloc
 
Tosca: Dat is de bovenkant. Ik had het over de onderkant.
Inmiddels gevonden hoe je die deksel onder kunt verwijderen.
Ik heb op de site van HP gezocht naar mijn serienummer (is gevonden) en product nummer (is niet gevonden (door HP wel te verstaan)).
HP kent zijn eigen producten niet en dat heb ik al vaker meegemaakt.
Bij product nummer zegt hij dat het niet bestaat.
Dus een manual voor deze laptop is er niet.
perloc
 
Het is nogal logisch dat je HP niet de laptop kan vinden.
Je hebt een en ander als HP hs3110 HSPA + Mobil opgegeven.

Dit is hetgeen jij opgegeven hebt: HP hs3110 HSPA+ mobiele breedbandmodule - HP Store Netherlands

Oftewel een WWAN-module voor notebooks.

Dus kijk nog eens goed op de HP-stickers van dat notebook welk type het nu werkelijk is!
 
Dat is inmiddels ook rechtgezet! Het is een HP Probook 450 G1.
Gezocht op de site van HP naar deze laptop.
Serienummer opgegeven en door HP gevonden.
Product nummer opgegeven, en NIET gevonden. HP zegt dat product nummer niet bestaat!!
Ik heb dit al vaker meegemaakt. HP herkent zijn eigen producten niet.
Maar inmiddels weten we door knippernde leds dat het probleem in de video adapter zit.
En de video adapter is "on board" van de uP, een Intel Core i5.
Waarschijnlijk zit de uP op het mobo gesoldeerd en is dus niet te vervangen.
Dus einde verhaal -- naar de "wast bin" met die laptop.
perloc
 
Met alle respect, maar als het opgegeven serienummer niet gevonden kan worden, dan is dat vermoedelijk het gevolg van verkeerde ingave.

Ik ken de stickers van HP niet maar mogelijk dat HP net zoals Microsoft een zodanig lettertype gebruikt waarbij letters ook op iets anders kunnen lijken.
 
Ik heb het 3 keer opnieuw gelezen en weer ingevoerd.

Inmiddels is de computer terug naar de eigenaar met de mededeling dat zijn video chip niet werkt.
De video chip zit in de uP, een Intel Core i5.
Dat, video chip werkt niet, hebben mijn zoon en ik via de HP site kunnen uitvinden via de signalen van de leds op het keyboard.
Ik heb niet kunnen zien, zonder verder openmaken, of de uP op een voetje zit, danwel op het MOBO is gesoldeerd.
Als ie gesoldeerd zit kan alleen een gespecialiseerd bedrijf die vervangen.
Ik denk dat alleen in desktops de uP in een voetje zit.
Vervanging van de uP is nauwelijks lonend. Ik heb een prijs gezien van < 100 Euro.
Maar hier in de stad is ie zeker niet te krijgen.
perloc
 
Ik begrijp niet goed waarom je me deze link stuurde.
Dit probleem is initial: de BIOS laat het afweten!! Hoe kan er sprake zijn van drivers als zelfs de HD nog niet is opgestart?
Dus druk op de knop is zwart scherm. Dus geen BIOS.
Wel beginnen twee leds te knipperen in ritme 1 2 3 pause 1 2 3 pause 1 2 3 en dat een paar keer achter elkaar.
Anyway, dank voor de attentie!!
perloc
 
Terug
Bovenaan Onderaan