Hotmail en bellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ynna
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 776

ynna

PCS Lid
Lid geworden
18 sep 2017
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
38
Ik heb een Galaxy S6. Afgelopen week kreeg ik daarop een melding dat ik het bellen aan moest zetten anders kon ik niet meer op mijn hotmail. Heb Hotmail verwijdert van mijn foon en bleef de melding krijgen. Nu problemen met het wegvallen van de wifi en niet meer bereikbaar. Heeft iemand een idee of het iets met elkaar te maken kan hebben? Provider weet het namelijk ook niet

Als ik het goed heb staan hotmail en skype (beide van microsoft) met elkaar in verbinding, maar zeker weten doe ik dat niet. Zelf heb ik hotmail al weer een hele tijd terug van mijn telefoon af gegooid en vervangen door BlueMail.
Het blijven krijgen van een melding na het verwijderen van een app laat bij mij de alarmbellen af gaan. Heb je misschien een virus of andere digitale rotzooi binnen gehaald?
Voor android zijn er verschillende anti-virus scanners beschikbaar (o.a. AVG Free) en ook de bekende Malwarebytes (for Android).
In het ergste geval kan je een systeemherstel uitvoeren door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor raak je wel alle gegevens kwijt, dus eerst een back-up maken (en daarna controleren of alles daar wel op staat) is dan wel aanbevolen.

Skype is bij mij uitgeschakeld en de foon is ook gescand en heeft niks gevonden. Back up wordt automatisch gemaakt maar terug naar fabrieksinstellinen doe ik liever niet

Kan je eens een screenshot maken van zo'n melding (home toets en toets aan de rechter zijkant tegelijk ingedrukt houden) en deze plaatsen? Mogelijk herkent iemand deze melding dan. Mogelijk is het iets onschuldigs, of is een onderdeel van hotmail niet volledig verwijderd.

Nee dat kan niet. Ik kreeg de melding en heb Hotmail verwijderd. Bij het opnieuw erop zetten weer die melding dat ik het bellen moest inschakelen en heb dat gedaan. Vervolgens geen melding meer maar wel problemen met wifi en bellen

Heb je toevallig recentelijk een software update voor jouw S6 gehad?

Ja afgelopen zaterdag en dat was na het het gedoe met die Hotmail melding

Via google kom ik nogal wat meldingen van wifi-problemen tegen na een software update. Schijnbaar is dat dus de boosdoener.

Ja dat zou best eens kunnen. Heb contact gehad met de provider en men gaat eraan werken maar kan wel 10 werkdagen duren.

Succes.
Zo te lezen zijn er meerdere galaxy toestellen die daar problemen mee hebben.

Oke, van 1 kant fijn want dan ligt het niet aan mijn toestel dus

De fout zit schijnbaar in de combinatie van de nieuwe software met de wifi module in de telefoon. De software is weer een combinatie van de kale android versie met Samsungs eigen schil om android heen. Indien je een branded toestel hebt zit hier dan ook nog een stukje software van jouw provider in, waardoor je dus 3 potentiële "daders" kan hebben voor jouw probleem.
Afwachten dus tot de komst van een nieuwe update.

Oké, dank je wel!

Toch ben ik wel benieuwd naar een foto van die melding. (Gewoon voor de informatie.)

Ik heb geen afbeelding. Wat ik nog weet is dat er iets van google en een soort van code stond en daaronder bellen instellen. Toen ik daarop klikte moest ik een schuifje verzetten van niet aan naar aan

Terug
Bovenaan Onderaan