Hoera, eindelijk dan toch Windows 10 → 1809

Daarstraks was het zover. Bijna een jaar nadat jullie vluggerikken deze Windows 10 Update al hadden geïnstalleerd, kreeg ik deze eindelijk via Windows Updates aangeboden. Installeren duurde even maar verliep probleemloos.

Nu snel even kijken of de update nu ook op mijn nieuwste Desktop wordt aangeboden!

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Fijn hoor - maar wel controleren op updates - want er is minstens één systeemupdate om de 1809 versie stabieler te maken.

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Ja, heb ik ook onmiddellijk gedaan Abraham.

Ad Becude

Enthousiast Lid
Lid geworden
29 nov 2018
Leeftijd
74
Ergens in de polder v West Zeeuws-Vlaanderen
En ik dan...…ik heb deze week pas versie 1803 gehad.(duurde ook lang) Moet er wel bij vertellen dat ik pas een nieuwe laptop heb met Windows 10.
Wat ik ook gelezen heb, is dat niet iedereen gelijk de nieuwste versie updates van Windows krijgen maar dit gaat in stappen. Dus ik zal maar rustig afwachten.

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Toch nog een opmerking hierover:

Mijn oude (kabel) en nieuwe Desktop (draadloos) staan naast elkaar op mijn bureau. Nu is het zo dat op de bekabelde PC versie 1809 werd aangeboden maar nu ik de draadloze controleer zie ik dat daar tot mijn verbazing domweg een update voorhanden is voor nog steeds versie 1803 ... Wel vreemd toch?

V

Verwijderd forumlid 225

Guest
Fijn dat jij nu eindelijk bent bijgewerkt, het heeft even geduurd. :)
Op zich moet het niets uitmaken of het via wifi of kabel wordt aangeboden.
Maar het is wel vreemd dat de nieuwe nog niet wordt bijgewerkt.
Ook al handmatig laten zoeken?

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Ja, dat heb ik uiteraard meteen gedaan. Er was slechts een update voor 1803 !

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Ik wil geen onverwachte problemen dus heb ik aldoor rustig op de Windows Update gewacht. Het wachten werd beloond, maar het is gek dat mijn andere computer die ernaast staat nog steeds een update voor 1803 ontving. Dan maar weer wachten, ik forceer helemaal niets meer. Ik heb al genoeg computerellende gehad.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het is niet zo vreemd HansGU. Die update wordt gefaseerd uitgevoerd en dat gebeurt niet per land of per IP adres. Vermoedelijk per computer id of zoiets. Geen idee hoe Microsoft dat precies verdeeld. De pc die boven staat van m'n dochter heeft ook de 1809 update nog niet gehad en de mijne wel.

In mijn geval bleek er zelfs iets niet in orde te zijn met de updates waar ik toevallig achter kwam, na het fixen daarvan kwam gelijk die 1809 update, dus dat zou ook nog eens kunnen. Maar de grootste kans is dat hij binnenkort nog wordt aangeboden via de Windows Update.
Net als jij wacht ik er ook het liefst op totdat ik die dingen gewoon via Windows Update aangeboden krijg.

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Ok Black Tiger, nu ben ik weer gerustgesteld.

V

Verwijderd forumlid 225

Guest
Geen idee hoe Microsoft dat precies verdeeld. De pc die boven staat van m'n dochter heeft ook de 1809 update nog niet gehad en de mijne wel.

Dit heeft te maken of een computer geschikt is, nieuwere computers zullen eerst aan de beurt komen.
Dan pas de oudere computers.
Dus het is wel vreemd dat de computer van Hans nog niet wordt bijgewerkt.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
nieuwere computers zullen eerst aan de beurt komen.
Dat moet dan toch op een of andere wijze bepaald worden, dus toch machine id's dan? Of installatiedatum of waar kijkt ie dan naar?

Toch heb ik al pc's gezien die ouder waren en die de update eerder krijgen dan nieuwere pc's. Dat lijkt me dan vreemder.

@HansGU zoek eens handmatig op updates? Die van m'n dochter had ook niets. Zojuist gedrukt op "naar updates zoeken" en hups daar was ie. Op die manier is het overigens ook op mijn eigen pc gebeurt (die ook pas 'n jaar oud is), automatisch kreeg ik 'm ook nog altijd niet aangeboden.

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Ik heb nu voor de 5e keer in anderhalve dag tijd handmatig gezocht op Updates.

Het enige dat ik vond was zeggen en schrijven één update voor..... Versie 1803.
Wachten maar weer.

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Ligt het aan mij, of is het forum zo traag?

V

Verwijderd forumlid 225

Guest
Dat moet dan toch op een of andere wijze bepaald worden, dus toch machine id's dan? Of installatiedatum of waar kijkt ie dan naar?

Microsoft houdt via machine learning namelijk bij welke pc's, componenten, rand-apparatuur en drivers voor problemen kunnen zorgen. Als jouw pc (of onderdelen daarvan) nog niet geschikt is bevonden dan krijg je de update niet aangeboden via Windows Update

Dit zou bij een nieuwe computer toch geen probleem mogen/moeten zijn.

V

Verwijderd forumlid 225

Guest
Ik heb nu voor de 5e keer in anderhalve dag tijd handmatig gezocht op Updates.

Het enige dat ik vond was zeggen en schrijven één update voor..... Versie 1803.
Wachten maar weer.

Is jou computer door de fabrikant helemaal bijgewerkt?
Want vaak moet je ook zelf even kijken of er nog drivers missen.
Welke nieuwe computer merk en type heb jij?

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Leeftijd
56
OS
Windows 10 64-bit Pro
AV
Emsisoft Anti-Malware
FW
Windows Firewall
Vermoedelijk per computer id of zoiets. Geen idee hoe Microsoft dat precies verdeeld.
Microsoft houdt via machine learning bij welke pc's, componenten, rand-apparatuur en drivers voor problemen kunnen zorgen.
Als jouw pc (of onderdelen daarvan) nog niet geschikt zijn bevonden dan krijg je de update niet aangeboden via Windows Update - en als je de nieuwe versie dan toch handmatig downloadt en installeert dan kunnen er diverse problemen optreden of onderdelen in het geheel niet meer werken.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Bij mij heeft het nog nooit langer dan een maand na de eerste berichtgeving.
Je kan altijd ook nog updaten met de Media Creation Tool, rechtstreeks vanaf de pagina of met behulp van het gedownloade installatiebestand (dit bestand is altijd de laatste versie op het moment van download).
Ikzelf update mijn andere oc's altijd met dit bestand zonder problemen.

Bovenaan Onderaan