Hoe witte of onzichtbare muispijl herstellen in Windows 10 en 11

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 0
  • Weergaven 228
Hoe witte of onzichtbare tekstcursor herstellen in Windows 10 en 11

Afbeelding: Neowin
1734192146_mouse_cursor_story.jpg
Taras Buria van Neowin heeft het over een missende muis in bijvoorbeeld Google Chrome of Microsoft Edge.

Ik gebruikte Edge niet meer, want ik was mijn muis daarin compleet kwijt, zowel op lichte als donkere vlakken, terwijl ik als muispijl Windows Omgekeerd gebruik.
De muispijl is dan op donkere vlakken wit en op lichte vlakken donker!

Er is een zeer vreemde en extreem vervelende bug die Chromium-gebaseerde apps en browsers op Windows 10 en 11 treft. Het zorgt ervoor dat de tekstcursor enkele ogenblikken wit of onzichtbaar wordt wanneer je met de muis over tekstinvoervelden beweegt. Sommige gebruikers begonnen er bijna twee jaar geleden last van te krijgen, terwijl ik het enkele weken geleden voor het eerst op mijn systeem opmerkte. Gelukkig is de oplossing vrij eenvoudig en vereist het een eenvoudige wijziging in het Windows-register.

Het is interessant dat Nvidia deze tweak al sinds eind 2021 aanbeveelt als een manier om het flikkeren van het scherm aan te pakken na het updaten naar een bepaald grafisch stuurprogramma. Bovendien meldden veel AMD-gebruikers dat het toepassen ervan ook soortgelijke problemen oploste op systemen met AMD grafische kaarten.

Download bijgevoegde mousfix.reg.

Na de download doe je het volgende: dubbelklik op mousefix.reg en ga 2x akkoord met de Windows meldingen.

Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, start dan daarna de computer opnieuw op.
Alleen op die manier wordt het aangevulde Windowsregister actief in jouw Windows.
Bij mij is de muis in Edge nu opgelost en werkt normaal.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan