Hoe rechtstreeks van Microsoft een oudere Windows 10 ISO downloaden

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Hoe rechtstreeks van Microsoft een oudere Windows 10 ISO downloaden
Het zijn verborgen officiële ISO-downloads, niet meer "officieel" gehost door Microsoft, maar nog steeds​
rechtstreeks te downloaden van Microsoft-servers ("https://software-download.microsoft.com") via een​
link bij TechBench van WZT. Oorspronkelijk stonden deze op Digital River.​
U kan via genoemde website oudere versies van Windows 10 downloaden - maar ook de actuele verse is aanwezig.​
Ga naar​
61b9e26f434e0-Tech-Bench-by-WZT1.png
Kies voor Windows Final in de volgende opdrachtregel kunt u nu de te downloaden versie bepalen.​
Ik heb Windows 10 20h2 1909 als voorbeeld gekozen.​
Tech-Bench-by-WZT3.jpg
Kies bij Select Edition voor Windows 10 en bij Select Language kiest u voor Dutch.​
Tech-Bench-by-WZT4.jpg
Nu moet u nog bepalen of u de 64-bit- of 32-bit versie wil downloaden:​
Tech-Bench-by-WZT5.jpg
Ik heb dus gekozen voor de 64-bit versie.​
Door dit wordt rechts nu de Downloadknop actief en kunt u de gekozen ISO naar een lokatie in uw computer downloaden.​

Ik heb altijd de installatie software op sd kaart staan van alles wat op mijn pc draait.
Van Windows zet ik altijd met Rufus de Iso op een sd kaart zodat ik altijd evt terug kan als dat nodig zou zijn
of kan repareren.
Een soort archief van W7,W8.1 en 1909,2004 en 20h2.
Sd kaartjes kosten niets tegenwoordig te minste bij Alternate

Ik gebruik zelf als ik het nodig heb Heidoc.
Werkt voor mij altijd goed.

Ik heb Windows 10 20h2 1909 als voorbeeld gekozen.
Dat zal een typfout zijn. Je zult bedoelen: Windows 10, Version 2009 - 20H2.

grotesmurf zet de iso's van de verschillende versies van Window 10 steeds op een SD kaartje. Dan kun je altijd een oudere versie installeren.
Ik gebruik daarvoor nog steeds blanco dvd's. Ik heb dus een stapeltje dvd's met daarop de installatiebestanden van de verschillende versies van Windows 10.
Dvd's zijn waarschijnlijk nog goedkoper dan SD kaartjes. Jaren geleden een cakebox met 50 Verbatim dvd's gekocht voor €16,-. Dat is dus 32 cent per stuk.

Dat klopt, grotesmurf, maar voor die gevallen heb ik een extern dvd-station in huis. Ooit gewonnen met een prijsvraag.
Die kwam van pas toen ik Lubuntu op een HP Mini laptop (zonder dvd-station) wilde zetten. Ik had toen eerst een usb stick aangemaakt, maar daarvan wilde de laptop niet opstarten. Mogelijk had ik een fout gemaakt bij het aanmaken van de USB stick. Dat zou best kunnen. Maar met de installatie-dvd in het externe dvd-station ging opstarten van de laptop en installeren van Lubuntu toen prima.

Zelf nog nooit een kaartlezer (standaard) in mijn desktops gehad, wel in de laptops. Zelf gebrande DVD's vind ik niet erg betrouwbaar, heb er al veel moeten weggooien, ook van bekende merken.

Terug
Bovenaan Onderaan