Hoe luister jij naar muziek?

Jean Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
AV
Ziggo Safe Online
Het is nu toch lockdown en ik dacht ik ga een nieuwe werkplek bouwen die voor mij praktisch is. Ik heb een kleinere synthesizer gekocht die op mijn bureau past en een mengpaneel en yamaha monitor speakers. Ik heb een kast boven mijn bureau aan de muur gehangen en daar heb ik al mijn audio in geplaatst en de kabels lopen achter mijn TV.
De PC staat verderop in de kamer en die zit er ook op aangesloten. Toetsenbord, muis ect. zitten allemaal aangesloten via een USB hub.
Ik heb een mirage surround systeem en onder de TV staat nog een mirage nanosat als centerspeaker.
Er zit ook een omgebouwde xbox in de kast met coinops erop dus gamen kan ook en alle audio zit op mijn mengpaneel.
DVD en platerspeler zitten ook in de kast, uit het zicht en het stoft niet.
Er moeten alleen nog nieuwe planken in want die zijn krom.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
2
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
F-Secure Antivirus (Ziggo)
FW
Windows Firewal
Ik wens je er veel plezier mee.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Wauw, dat is een mooie compacte werk eh hobby plek geworden, en netjes opgeruimd! Dat geeft vast veel werkplezier.

Jean Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
AV
Ziggo Safe Online
Zo kan ik met mijn synthesizer muziek direct inspelen en opgenomen muziek gelijk bewerken. Muziek op youtube kan ik luisteren via de monitor luidsprekers of de stereo maar ze kunnen ook allertwee tegelijk aan. Ik had een stel tannoy monitor luidsprekers maar die werken niet meer dus toen ik heb ik deze yamaha's op marktplaats gekocht.
Yamaha is niet slecht maar ik ga toch weer sparen voor een stel tannoy's en een stel planken want het geld is weer op. Maar zo heb ik best wel wat opties en ik ben er wel blij mee.

Berend Jansen

Bekend Gezicht
Lid geworden
21 mei 2017
Oplossingen
1
Leeftijd
63
OS
Windows 8.1 en 10
AV
Kaspersky Internet Security
Welke Tannoy had je, Jean Paul.
Ik heb al jaren een set Tannoy Reveal (de passieve met rode baffle) en die klinken (h)eerlijk.

Jean Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
AV
Ziggo Safe Online
Tannoy reveal zijn ook prima maar ik had een setje tannoy system 600 met de bekende tannoy dual concentric drivers.
Luidsprekers met scheidingfilters hebben altijd nog een beetje vervorming en dual concentric drivers hebben geen last van faseverschuivingen, en ik vindt het daarom toch de betere.

Vroeger toen iedereen nog zelf luidsprekers bouwde verkocht philips ook hele goede breedbandluidsprekers maar die maken ze niet meer, die oude meuk is ieder geval niks mis mee.

Ik ga in de zomer voor een setje tannoy gold 7 of 8 die ook dual concentric drivers hebben. De 8 is beter maar de 7 is wat kleiner dus ik heb nog een paar maanden bedenktijd. https://www.bax-shop.nl/studio-monitors/tannoy-gold-8-actieve-studiomonitor-per-stuk

Het verschil tussen een yamaha en tannoy is nauwelijks te horen maar ik vindt tannoy toch beter. Yamaha klinkt met de hoge tonen wat beter maar de tannoy klinkt meer gebalanceerd en voller en is daarom meer geschikt voor alle soorten muziek.

Als je een beetje goede luidsprekers hebt moet je het verschil toch een beetje kunnen horen, oordeel zelf maar :

Berend Jansen

Bekend Gezicht
Lid geworden
21 mei 2017
Oplossingen
1
Leeftijd
63
OS
Windows 8.1 en 10
AV
Kaspersky Internet Security
Het verschil valt goed te horen!
De Yammies klinken inderdaad wat helderder in de mids en soms wat neuzelig. De Tannoy's hebben meer druk in het laag, maar zijn wat wolliger.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
2
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
F-Secure Antivirus (Ziggo)
FW
Windows Firewal
@Berend - jij hebt jongere oren dan Jean-Paul!

Bovenaan Onderaan