hoe lang gaan laptop mee !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 50
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 1890
Hoe lang een notebook mee kan gaan?
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe jij er mee omgaat en welke kwaliteit dat notebook zelf heeft.

Doorgaans stel ik zelf, dat voor de zakelijke markt gemaakte notebooks doorgaans langer leven vanwege de betere kwaliteit van o.a de behuizing, gebruikte onderdelen en ook toetsenbord.
Dat is meteen ook de reden waarom die notebooks duurder zijn dan gewone consumenten notebooks.

Hoe lang een notebook mee kan gaan?
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe jij er mee omgaat en welke kwaliteit dat notebook zelf heeft.

Doorgaans stel ik zelf, dat voor de zakelijke markt gemaakte notebooks doorgaans langer leven vanwege de betere kwaliteit van o.a de behuizing, gebruikte onderdelen en ook toetsenbord.
Dat is meteen ook de reden waarom die notebooks duurder zijn dan gewone consumenten notebooks.

mijn is laptop 8 jaar oud en begint raar te doen tijd voor nieuwe

Omschrijf het raar doen.

heb hier een acer en is 13 jaar en werkt nog als behoren,gebruik deze wel als proefmodel.Dat hangt er vanaf de eene gaat langer mee dan de andere?

Wat ook een niet onbelangrijke rol speelt : welke programma's worden er gedraaid? Een pure gamelaptop zal in principe minder lang meegaan dan een een laptop waarop primair Office toepassingen op worden gedraaid. Reden? Bij het gamen worden steeds hoge temperaturen bereikt en één van de dingen die de leeftijd van hardware verkorten is het steeds maar weer heet, heter, heetst worden van videokaart en moederbord.
Tel daarbij op dat er laptops zijn die je zelf niet gemakkelijk kunt open schroeven (om de fans schoon te kunnen maken) en het 'feest' is compleet.

Een vaste regel kan je hier niet op kleven omdat er zo veel onderdelen zijn waar het kan mislopen om dan nog maar te zwijgen van de omstandigheden van gebruik (stof, verplaatsingen, broodkruimels, ...). Zelfs vanuit de fabriek kan er al eens iets niet lopen zoals gehoopt. Ik heb zonet een laptop hersteld waarvan de HDD na nog geen vier jaar de geest had gegeven. Mijn vrouw heeft nog steeds (dagelijks) een Sony Vaio met SSD van meer dan 10 jaar oud in gebruik. Enkel de batterij is vaak al snel naar de verdoemenis wegens te veel gebruik met voedingskabel. Dus, ik denk dat een beetje geluk er ook vaak bijhoort. Goed onderhoud helpt natuurlijk en dan spreek ik voornamelijk over stofvrij houden.

Ik heb nog niks van jou vernomen wat betreft de probleem omschrijving.

soms bij het opstarten maakt veel hij veel lawaai en soms bij youtube valt het beeld uit en bijlft hangen tot muis niet meer beweegt.

ik denk dat mijn hardware win10 niet aan kan

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Ik denk dat 8 GB werkgeheugen (twee vrije slots voor So-Dim) en een ontstsoffingsbeurt de machine goed zal doen.

Hoop dat dit bericht nog binnen de 'termijnen' valt....

macguy : jouw Speccy overzicht vertoont imho nog iets anders opmerkelijks:
ik lees daar namelijk dat je de firewall van Windows (Defender) gebruikt, terwijl je daarnaast Avast als virusscanner geïnstalleerd hebt staan. Heb je de firewall van Avast handmatig uitgezet, want ik neem aan dat bij installatie ook die standaard op de switch "On" wordt gezet?

Als macguy de gratis versie van Avast gebruikt, dan zit daar geen firewall bij.

Aha, daar zit 'm dus de 'kneep' (er vanuit gaande dat 'ie de gratis versie heeft)

Ik vermoed dat macguy de gratis versie van Avast heeft, omdat hij een hekel lijkt te hebben aan betalen. Ik zag namelijk in zijn Speccy rapport ook deze dagelijkse taak zag staan: “AutoPico Daily Restart”.

Terug
Bovenaan Onderaan