Hoe krijg je boven die "home" weg als je het forum in de root zet?

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ik weet niet of ik er nu wel of niet spijt van moet krijgen dat ik Xen niet in de /forums map geinstalleerd heb.
Maar oke hij staat dus in de public_html root, maar ben nog bezig de rechten aan te passen en nog van alles want die importer laat nog een hoop liggen.

Echter Piep staat ook in de root. Hoe krijg ik boven die Home weg? Want ik zie bij mij nu Home en Forums staan, maar in beide gevallen kom je gewoon op de hoofd domeinnaam terug net als hier bij Piep.
Dus ik wilde graag die Home knop weg hebben.
Ik heb nu bij Publieke Navigatie gewoon dat Home uitgeschakeld, is dat voldoende? Want het lijkt nu wel gelukt, maar ik dacht dat ik die Home nu ook kon gebruiken om nog iets -voor- het forum te zetten, dat lijkt er niet echt op.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ohja en hoe krijg ik het aantal discussies en reacties naast elkaar? Staat bij mij nu onder elkaar in origineel thema.
Maar Xenforo heeft dat in origineel thema ook naast elkaar staan.

V

Verwijderd forumlid 286

Guest
ik dacht dat ik die Home nu ook kon gebruiken om nog iets -voor- het forum te zetten
Dat is ook mogelijk. zelf heb ik ook een homepage op mijn forum:
gouwepeer.nl | homepage
gouwepeer.nl | forumindex
De forumindex heb ik als landingspagina ingesteld, maar het is ook mogelijk om de homepage zo in te stellen. Via het adminpaneel kan je onbeperkt html pagina's aanmaken. Voor de homepage en alle aanvullende pagina's heb ik een aparte header en footer template aangemaakt zodat ik op elke pagina dezelfde navigatiebalk en sidebar heb staan. In die templates kan je gewoon css en javascript gebruiken.
De templates heb ik de naam homepage_header en homepage_footer gegeven, met deze codes in de pagins's:
HTML:
<xf:include template="homepage_header" />
<!-- pagina content -->
<xf:include template="homepage_footer" />
Het gebruik van php gaat via callbacks, iets waar ik op mijn andere forum zo nu en dan zit te experimenteren. Hiervoor dien je de php script in /src/addons/{eigen mapnaam}/{naam callback}/index.php te plaatsen. De callback in de aan te maken pagina ziet er dan zo uit:
HTML:
<xf:callback class="\{eigen mapnaam}\{naam callback}\index" method="getHtml"></xf:callback>
Zoals je ziet is er behoorlijk wat mogelijk.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Oh daar moet ik dan nog eens indringend naar kijken want zoiets wil ik dus ook, dat had ik voorheen ook.
Ergens rinkelt wel een bel met de voorbeelden die je nu geeft, maar ik heb geen flauw idee hoe of waar dat te maken.
Want ik moet wel zeggen dat het geheel bij IPB toch veel eenvoudiger en overzichtelijker is. Met name ook de permissies voor usergroepen en forums. Ook hoeveel users er in welke usergroep zitten.

Vreemd dat pages zoals een homepage in de addons directory komt te staan van een kant. Van de andere kant ook wel begrijpelijk.
Met IPB kon ik gewoon pages maken met of zonder code met de ingebouwde editor in het admincp. Die hoefde ik dan niet ergens in een directory te plaatsen maar werden in de database opgeslagen, erg makkelijk. Was wel een addon maar echt super gemakkelijk.
Dat met die callbacks vind ik toch ingewikkeld, heb zelf nog niet met php code hoeven klooien, ging allemaal automatisch.

Voor de homepage en alle aanvullende pagina's heb ik een aparte header en footer template aangemaakt zodat ik op elke pagina dezelfde navigatiebalk en sidebar heb staan. In die templates kan je gewoon css en javascript gebruiken.
Dat is wel erg handig. Bedoel je daarmee de homepage en alle forum pagina's? Wat ik nu heb onderaan vind ik ook al mooi als dat overal terecht komt.

V

Verwijderd forumlid 286

Guest
Vreemd dat pages zoals een homepage in de addons directory komt te staan
Waarschijnlijk een miscommunicatie. Een pagina (zoals een homepage) word ook gewoon via de ingebouwde editer in het adminpaneel. Echter voor het maken van callbacks met php scripts is het nodig om een eigen addon te maken. Voor standaard html is dat niet nodig.
Verder is het gebruik van extra templates ook geen vereiste om een pagina aan te maken, maar in mijn geval wel een aangename toevoeging. Templats kunnen ook gewoon via een ingebouwde editter in het adminpaneel worden aangemaakt.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Wat ik eigenlijk momenteel sowieso zou willen is het volgende.
Als je nu https://www.satellitefun.org in typt kom je op het forum overzicht, de forumlijst zal ik zeggen. De vond je bij IPB op https://www.satellitefun.org/forums.
Want stel dat ik toch een homepage ga willen (denk het wel), dan komt daar straks ook het forum overzicht, toch? Want dan komt de homepage op de hoofd domeinnaam en het forum weer op /forums als ik het goed heb. Het is toch beter ook voor SEO behoud als deze nu ook weer automatisch dan op /forums komt of vergis ik me hier in?

Ik hoop trouwens dat ik gisteren de "retain id's" heb aangehad voor de import. Ik dacht van wel.
Maar of dat helpt? Want in threads is het stukje /forums helemaal niet terug te vinden.

Voorbeeld, oude forum:
nieuwe forum, zelfde topic:
dus die 12123 ziet er wel hetzelfde uit (is dat die id die geretained is?) maar de url ziet er totaal anders uit.
Als ik Xen in /forums zou installeren of als forums naar /forums zou verwijzen zou het er zo uit zien lijkt me:
Ik vraag me dan af of dit niet beter is voor SEO. Of maakt dat niet uit omdat topics hier toch threads heten en de titels met id's andersom staan?

Even zien. Pages gaat via Admincp, daar had ik wel al iets van gezien, je kunt een categorie naar een page laten verwijzen, maar het hele callback verhaaltje voor wanneer dat nodig is dan moet ik nog evenp roberen te begrijpen.

V

Verwijderd forumlid 286

Guest
Bedoel je daarmee de homepage en alle forum pagina's?
Het gaat om (in mijn geval) alle aangemaakte html pagina's, dus niet om de forum pagina's. Daarvoor moet je de template PAGE_CONTAINER bewerken.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Oke dus feitelijk moet ik toch een soort van verwijzing gaan gebruiken zodat alle oude links in Google weer op de juiste plek terecht komen.
Dat van die page_container is iets voor later, eerst eens het forum weer online zien te krijgen.
Zit nu nog altijd te k*tten met de rechten, echt veel meer werk dan in IPB omdat het hier zo onoverzichtelijk is vergeleken met ipb voor de nodes (forums).

Wat ook erg handig is, is dat met IPB in het Admincp gewoon forums kan slepen naar de juiste positie, gaat helaas niet in Xen.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
@Abraham54 Nee dat zijn blocks naast elkaar.
Ik bedoelde wat hier "Discussies" en "Reacties" heet, dat heet standaard in het NL taalpakket Onderwerpen en Berichten.
Als je op de hoofdpagina kijkt staat dat onder elkaar, maar bij jullie en Xenforo naast elkaar.

Wacht... fotoke gemaakt.
afbeelding.png

dit dus... had ik ook graag naast elkaar, dan zal de hoogte van die kolom ook wel wat inzakken, ziet er beter uit. Zal wel ergens in de CSS zitten.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
Microsoft Defender + Malwarebytes Exploit
FW
Windows Firewal
De Home knop links naast de forum knop haal je weg in Admin > Opties > Basis Forum Informatie:

5ffaeca2d810f-Screenshot_2021-01-10_Basis_Forum_Informatie_Computerforum_PiepCompSupport_-_Configuratiescherm_voor_Beheerders.png

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
De Home knop links naast de forum knop haal je weg in Admin > Opties > Basis Forum Informatie:
Dat had ik al gevonden schreef ik. Maar toch fijn te zien dat ik de goede te pakken had.

Enig idee hoe ik dat die met het naast elkaar zetten van die twee dingen (zie mijn vorig bericht)?
Normaal zoek ik me dat zelf uit, maar zit beetje in tijdnood omdat ik 't forum weer graag open heb dus ben nog met die rechten bezig.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Aha, schakel je de Engelse taal in, dan staan ze naast elkaar, maar met de Nederlandse taal ingeschakeld staan ze onder elkaar, omdat er te weinig ruimte is gereserveerd om dat dat te kunnen doen.

Denk erom, dit is een instelling die voor elke stijl gedaan moet worden!
In Admin ga je naar stijlen en je klikt voor de betrokken stijl op Templates.

5ffaf152ec91a-Screenshot_2021-01-10_Bewerk_Template_node_list_less_Computerforum_PiepCompSupport_-_Configuratiescherm_voor_Beheerders.png

Je ziet nu de melding width: 140px - jij kan proberen of het veranderen in 160px jouw proleem oplost.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Aha - @gouwepeer - nee geen <br> maar te lange woorden!

V

Verwijderd forumlid 286

Guest
Aha, shakel je de Engelse taal in, dan staan ze naast elkaar, maar met de Nederlandse taal ingeschakelt staan ze onder elkaar, omdat eer te weing ruimte is gereserveerd om dat dat te kunnen doen.
Indien dit in de template staat ingesteld mag er geen verschil in het uiteindelijk ontstaan door het taalpakket.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Dju, zit inderdaad in de vertaling. Hebben jullie in de vertaling dan al die worden vervangen? Ik heb de vertaling al geimporteerd dus dat zou dan weer een groot werkje worden.
Ik kan inderdaad wat Abraham54 aan gaf ook de kolom iets verbreden, dat dit dan later in elk thema moet is geen enorm probleem als het maar niet ten koste gaat van de goede zichtbaarheid voor mobiele toestellen.

Anders even zien hoe ik snel die woorden allemaal kan veranderen naar betere tekst zodat het wel past.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Dju, zit inderdaad in de vertaling. Hebben jullie in de vertaling dan al die worden vervangen? Ik heb de vertaling al geimporteerd dus dat zou dan weer een groot werkje worden.
Ik kan inderdaad wat Abraham54 aan gaf ook de kolom iets verbreden, dat dit dan later in elk thema moet is geen enorm probleem als het maar niet ten koste gaat van de goede zichtbaarheid voor mobiele toestellen.

Anders even zien hoe ik snel die woorden allemaal kan veranderen naar betere tekst zodat het wel past.
Nee, het gaat niet te koste van mobiele weergave.

Ja, je kan een en ander veranderen via Uiterlijk en dan Zoek frases.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ja, je kan een en ander veranderen via Uiterlijk en dan Zoek frases.
Maar gaat dat dan niet stuk voor stuk? Dat lijkt me veel werk.
Zou het niet sneller gaan als je het in het taalpakket wijzigt en dit dan opnieuw importeert of zie ik dat verkeerd?

Hebben jullie het ook zo gedaan met die Zoek frases? Dan krijg je een heel waslijst.

Bovenaan Onderaan