hoe krijg ik dit weg

vanschagen

PCS Lid
Lid geworden
5 mrt 2017
Leeftijd
78
OS
windows xp,7, windows 10,linux
Hallo
Hoe krijg ik dit weg is volgens mij van BING

1682849536999.png

Laatst bewerkt:
maar als ik hier op aanwijs is het er weer,
1682854434674.png

Laatst bewerkt:
Dat is een lastige. Microsoft wil dolgraag dat je Edge als standaardbrowser instelt. Meestal is een keer wegklikken van die mededeling wel voldoende, maar bij jou komt hij dus steeds terug wanneer je in het zoekvak klikt.
Ik denk nog even verder. Intussen zullen andere leden misschien al reageren. Ook prima.

Laten we eerst kijken of Edge op jouw pc bij de opstart-items staat:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk. Er zal een contextmenu verschijnen. Klik in dat menu op Taakbeheer.
Als Taakbeheer geopend is, dan klik je bovenaan op het tabblad Opstarten.
Kijk dan of Microsoft Edge in de lijst met programma's staat. Achter Edge moet Uitgeschakeld staan. Staat achter Microsoft Edge bij jou Ingeschakeld? Klik er dan op om Microsoft Edge te selecteren, en klik daarna onderaan op Uitschakelen.

Daarna gaan we proberen om dat gezeur van Microsoft over het instellen van Edge als standaardbrowser te stoppen.
Daarvoor moeten we wel nog een keer de browser Edge openen:

Open de browser Microsoft Edge op je computer.
  1. Typ edge://flags in de adresbalk en druk op Enter.
  2. Zoek naar een flag met de naam Show feature and workflow recommendations.
  3. Klik op het pijltje achter die flag en kies Disabled.
  4. Klik op de knop Opnieuw opstarten die onderaan staat.
Met een afbeelding erbij:

644e60e02e0bf-2023-04-30_14_15_29-Experimenten_-_Persoonlijk_-_Microsoft%E2%80%8B_Edge.png

Voor de zekerheid daarna ook nog je pc opnieuw opstarten op de volgende manier: klik op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

En nu maar hopen dat je daarna verlost bent van dat gedram over het instellen van Edge als standaardbrowser.

Stel gewoon een andere browser als standaard in, en als je meldingen krijgt van edge schakel die uit
of schakel edge gewoon uit
. Ga naar Start > Instellingen.

2. Selecteer Accounts > Aanmeldingsopties.

3. Schakel Mijn opnieuw opstartbare apps automatisch opslaan wanneer ik me afmeld en deze opnieuw opstarten nadat ik me heb aangemeld uit.

ik heb gedaan wat porrelaar uitlag.
we wachten het verder af.
bedankt zover

@vanschagen: als je behoefte hebt aan en echt zeer handig printscreen tooltje (Gadwin) dan hoor ik het wel. Dus geen gedoe met PrtScn-toets en omslachtig (die héle bladzijde...) opslaan in Paint of Word. Meteen een jpg-tje op je bureablad.

PicPick is ook heel erg handig, kun je ook screenshot maken door alleen een bepaalde regio te selecteren en nog veel andere opties.
Is gratis voor de meeste opties gewoon te gebruiken, op dit moment korting en 24 dollar voor een geregistreerde versie.

Dankjewel @porrelaar voor weer een handige en bruikbare tip!

Terug
Bovenaan Onderaan