Hoe krijg ik de accenten terug op mijn letters?

• Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 895

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
37
Punten
28
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Tot voor kort kon ik met een hit op de ' , ~ " gevolgd door een letters het accent op deze letter krijgen.
Dat werkt ineens niet meer. Ik weet dat je dat kunt veranderen in Control Panel, "Region and Language" maar ik weet niet hoe.
Iemand?
perloc

Weet je ook hoe de toetsenindeling van dat betreffende notebook heet?
Is dat VS-international?

Heb je idd taal en toetsenbord instellingen nog hetzelfde als een paar weken geleden Perloc?

Rechtsklik op t icoontje van je toetsenbord rechtsonder in de taalbalk

En als je eens de toetsencombinatie Alt+shift gebruikt?

Vreemd !
Om het tilde teken te verkrijgen hou ik de Alt Gr toets ingedrukt en verschijnt pas als ik daarna op de spatiebalk druk .
~

Tot voor kort kon ik met een hit op de '
Sorry heren moderators dat ik effe inbreek.
@Perlock,
Die hit snap ik niet echt?
Nu spreek ik,over azerty toetsenbord Belgié.
Druk Altgr samen met je lees teken ..er gebeurd niks(niks te lezen)>druk dan dan de n in.krijg je volgende ...is ook voor die andere .
Er zijn codes voor ...laat weten het weten.Zoek ik die effe op .
ñ
Probeer maar@Swake
Mvg
d'anvers

Allemaal adviezen die wat ingewikkld zijn. Bedankt hiervoor, allemaal, maar het is eenvoudiger.
Zoals ik schreef, het heeft gewerkt. En het werkt weer na diep nadenken.
De sleutel is in Region and Langage om het "United States-international" keyboard in te stellen en default te zetten.

Voor degenen die hier problemen mee hebben:
Dat gaat als volgt: Control Panel/kies Region and Language/hit tab Keyboard and Language/hit Change Keyboard---
In het venster staat nu bij mij EN English (Unites States)/Keybord/US/Unites States International.
Dat is te installeren met de "Add" knop.
Als dat er staat moet dat US KB Int. default worden gezet. In het dropdown menu kun je nu kiezen welk keyboard default wordt gexet.
Wat daar NIET wordt gemerld is dat, om het werkend te krijgen, moet rebooten.
Nu volgt op een ' + a een á, op een , ' + c een ç enzovoort, Ç, ã, Ã ë. Dus eerste het accent intypen en dan de letter. Niet tesamen.
Heel makkelijk in gebruik, als je vaak accenten nodig hebt.
Iedereen bedankt voor meedenken.
MVG
Perloc

Nog beter is het andere toetsenbord wat er ook vermeld staat gewoon te verwijderen.
Want dan kan je door een verkeerd gebruik van toetsen op het toetsenbord niet meer van toetsenbord in Windows veranderen.

Druk Altgr samen met je lees teken ..er gebeurd niks(niks te lezen)>druk dan dan de n in.krijg je volgende ...is ook voor die andere .
Er zijn codes voor ...laat weten het weten.Zoek ik die effe op .
ñ
Probeer maar@Swake

Bedankt voor de tip! Nu weet ik ook hoe het tilde teken boven een letter te plaatsen .
De alt code die kende ik al voor het tilde teken >> alt toets + 126
Alt Codes voor Speciale en Vreemde tekens

Graag gedaan....heb wel heel diep moeten nadenken was beetje in de met je spatie.Maar ineens had ik het terug,ken dit ook maar door jaren les te hebben gegeven.
Vraagje aan onze buren lukt dat bij jullie ook mijn werkwijze???
Mvg
d'anvers

Abraham54: Volgens mij is het US keyboaed niet weg te halen. Dat zit ingebakken bij Windows.
Maar als US International defaul;t staat is er geen probleem. En anders zet je het keyboard in de taakbar en dan kun je kiezen uit de twee.
perloc

Terug
Bovenaan Onderaan