Windows 10 Weetje Hoe het wachtwoord uit Windows 10 te verwijderen?

Hoe het wachtwoord uit Windows 10 te verwijderen?
Als u direct toegang tot uw bureaublad wilt hebben, moet u uw wachtwoord uit Windows 10 verwijderen.​
Hoe dat te doen, zullen wij laten zien hoe dat te doen.​

Windows 10 - Verwijder het login wachtwoord​

Het is niet moeilijk om het Windows 10 wachtwoord te verwijderen. U kunt het eenvoudigweg deactiveren​
en tijd besparen wanneer u uw computer gebruikt. De volgende instructie legt de nodige stappen uit:​
  • Om het wachtwoord uit te schakelen moet u de opdracht Run openen. Gebruik de snelkoppeling [WIN]+[R]
    en er wordt een nieuw venster geopend. Typ netplwiz in de opdrachtregel en bevestig.​
  • Het venster Gebruikersaccounts wordt geopend. Navigeer naar het tabblad "Gebruikers" en deactiveer
    de optie "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren om deze computer te kunnen gebruiken".
    Bevestig de optie.​
  • Een ander venster wordt geopend. U moet uw wachtwoord bevestigen. Bevestig. Vanaf nu is een wachtwoord niet meer verplicht.​
  • Om veiligheidsredenen: Gebruik deze optie alleen als u de enige gebruiker van de PC bent.​
Windows 10 vanuit de slaapstand opstarten
Er is één groot nadeel met betrekking tot deze methode. Het werkt alleen na het uitschakelen van de computer en​
niet bij het wekken van het apparaat. Als u het wachtwoord niet wilt intypen, volg dan deze stappen:​
  • Open het startmenu van Windows 10 en navigeer naar de "Opties".
    U kunt ook de toetsvolgorde (WIN) + (I) gebruiken om het specifieke menu te openen.
  • Nu moet u de optie "Accounts" kiezen. Aan de linkerkant ziet u de "Aanmeldingsopties".
  • In de aanmeldingsopties navigeert u naar "Wachtwoord - Aanmelden met het wachtwoord van uw account".
  • Kies "Nooit" en een wachtwoord is niet meer nodig om de PC wakker te maken.

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reacties
577
Reaction score
289
Punten
63
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
Met Hiren's Boot CD kun je alle wachtwoorden van windows resetten of verwijderen en erg handig om erbij te hebben. Ik heb het op een CD gebrand en als ik dan het wachtwoord niet meer weet dan gaat de CD waar Hirens op staat in de cdrom drive. Computer opnieuw opstarten en het programma start automatisch en je krijgt de opties gelijk te zien.

(Dit bericht is opnieuw gepost omdat het is vervangen)

grotesmurf

Bekend Lid
Lid geworden
17 jan 2020
Reacties
453
Reaction score
218
Punten
43
Leeftijd
60
OS
Win xp/Win7/Win10
Ik dacht toch echt dat ik hier ook iets had neergezet...........o_O ( post #2) en nu is het weg.......

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.812
Reaction score
4.449
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Klopt en is er nog - alleen niet meer zichtbaar.

grotesmurf

Bekend Lid
Lid geworden
17 jan 2020
Reacties
453
Reaction score
218
Punten
43
Leeftijd
60
OS
Win xp/Win7/Win10
Waarom ?

dit had jij eerder gepost:
grotesmurf zei:
Bij Pro lukte dat maar bij Home ( laptop ) gaat het via het register als ik het goed heb.
Het ging bij home niet makkelijk.....bij Pro was het "Appeltje eitje"

Laatst bewerkt door een moderator:

AdPcp

Nieuw Lid
Lid geworden
5 jun 2020
Reacties
56
Reaction score
3
Punten
8
Leeftijd
64
.........''Kies "Nooit" en een wachtwoord is niet meer nodig om de PC wakker te maken''.

Ik volg alle stappen, maar zoek me rot naar NOOIT. Waar vind ik die?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.812
Reaction score
4.449
Punten
113
Leeftijd
66
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Ga naar Zoeken en zoek naar Configuratiescherm - dan Energiebeheer en daar Gedrag van aan/uitknoppen bepalen en wachtwoordbeveiliging inschakelen

Klik dan eerst op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn en dan kan je vinkjes zetten dan wel wegklikken

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.134
Reaction score
1.662
Punten
113
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Hmm kan handig zijn inderdaad, is het ook op een usb te installeren, er zijn namelijk veel laptops en wellicht ook pc's die geen cd/dvd rw station meer hebben.
Poeh wat staat er veel op die site, welke moet je dan hebben?

AdPcp

Nieuw Lid
Lid geworden
5 jun 2020
Reacties
56
Reaction score
3
Punten
8
Leeftijd
64
Ga naar Zoeken en zoek naar Configuratiescherm - dan Energiebeheer en daar Gedrag van aan/uitknoppen bepalen en wachtwoordbeveiliging inschakelen

Klik dan eerst op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn en dan kan je vinkjes zetten dan wel wegklikken
Heb ik gedaan. Ik moet nog steeds een inlog ww geven en ik kan nog steeds nergens 'nooit' kiezen

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.812
Reaction score
4.449
Punten
113
Leeftijd
66
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Jij hebt toch een lokaal account en niet een account met wachtwoord beveiliging?

AdPcp

Nieuw Lid
Lid geworden
5 jun 2020
Reacties
56
Reaction score
3
Punten
8
Leeftijd
64
Jij hebt toch een lokaal account en niet een account met wachtwoord beveiliging?
Ik heb op deze laptop Windows 10 nieuw geïnstalleerd en toen moest ik een account opgeven/aanmaken met wachtwoord. Geen idee op ik dat lokaal account moet noemen of een account met wachtwoord beveiliging. Ik heb de stappen gevolgd zoals in dit item beschreven. Meer niet. Maar ik lees nu op computertotaal.nl dat de laatste versie van Windows 10 de mogelijkheid om automatisch in te loggen niet meer heeft. Kan dat het zijn?

Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.812
Reaction score
4.449
Punten
113
Leeftijd
66
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Waarom heb je een nieuwe installatie gedaan, als ik vragen mag?
Want je hebt het dus gedaan met een actieve internetverbinding en daardoor moest je een account aanmaken!

Bovenaan Onderaan