Hoe gezond is elektrisch fietsen nou écht?

Hoe gezond is elektrisch fietsen nou écht?​

‘Om je conditie te verbeteren is het volkomen nutteloos’​

experiment
Elektrische fietsen zijn razend populair en o zo gezond, want je bent lekker actief bezig. Toch?
Tijd voor een test, met een gewone fiets, een e-bike én met wetenschappers van de Universiteit Twente.
„Op turbostand hoef je pedalen alleen te aaien.”

Met video: Tubantia

Pearl

Bekend Gezicht
Lid geworden
2 sep 2021
Dan is veel eten ook gezond, je beweegt immers je armen veel.:p

Heb een gewone fiets waar ik met een beetje mooi weer een 40 tot 50 KM fiets en passeer op bruggen soms die accu fietsers die de brug oplopen, en dan roep ik, last van puddingbeentjes?:LOL:

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik denk dat een e-bike nuttig is, voor mensen die anders niet veel zouden fietsen, vanwege b.v. chronische pijn, blessure.
Ik heb sinds dit jaar eindelijk een e-bike en fietste voordat ik hem had alleen het hoog nodige, naar de stad, afspraak binnen 5 km maximaal af en toe iets verder, naar dan moest ik dus verplicht pauzeren.
Nu ik een e-bike heb fiets in op een goede dag 30 a 40 km. Niet geheel zonder pijn, maar wel beweeg ik langer en meer. Meestal staat mijn ondersteuning in de laagste stand, alleen als ik moet klimmen zet ik hem hoger.

Laatst bewerkt:

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Het is een absoluut feit dat er de laatste tijd heel veel meer patienten op de E.H. terecht komen door een elektrische fiets. Vooral ouderen die minder goed horen, bewegen en reageren. Ook in mijn nabije kennissenkring/omgeving al vaak ongevalletjes. Gebruik van een helm zou sowieso verplicht moeten zijn. Alleen op een autoluw Waddeneiland huur ik een elektrische fiets.

Bovenaan Onderaan