Hoe gebruik ik dropbox?

perloc

R.I.P.
Ik heb Dropbox gedownload en geïnstalleerd.
Er is een PDF file die verteld hoe je files moet uploaden.
Maar ik zie geen woord over downloaden.
Is dat mogelijk, of kun je alleen maar de files openen in Dropbox?
Een vriend van mij heeft gezegd dat hij video's wil zenden.
Ik heb hem Dropbox aangeraden maar nog niets gezien.
Hoe gaat dat?
En als voornaamste: hoe betrouwbaar is Dropbox??
perloc

Hoi Perloc,

Ik heb Dropbox lang gebruikt, maar ben nu overgestapt naar OneDrive. De reden was dat mijn Dropbox al héél snel riep dat er betaald moest gaan worden: ik overschreed de limiet. Bovendien las ik ook dat het niet zo'n betrouwbare partner zou zijn, maar die discussie heb ik door mijn overstappen niet verder gevolgd.

Maar als ik jouw vraag zo lees, vind ik het niet handig om een ander iets naar je Dropbox te laten zenden. Want dan geef je je toegangssleutel weg en kan die vriend of wie dan ook die de sleutel heeft, zo in de door jou daar geplaatste post. Bovendien nemen video's vast veel ruimte in. Je moet Dropbox zelf beheren, vind ik, anders is jouw cloud een openbare wolk geworden. Het is jouw wachtwoord en houd het maar zo!

Dag Kate,

Ik dacht dat Dropbox een site was waar je je foto's en video's met door jouw geselecteerde/familie vrienden kon delen. Ik ben een leek op dit gebied, zoals wel duidelijk is. Een vriend van mij in Nederland wil zijn video's sturen en ik dacht dat Dropbox een goed medium was. Dus ik lees al negative berichten. Zover ik weet heeft hij nog niets gestuurd, maar hij is absoluut betrouwbaar!. Bovendien zou ik daar alleen files zetten die ik met hem of iemand anders wil delen, en niet als opslag medium hebruiken. Dat zou ik nooit met welke site ook doen!! Dan koop ik er wel een paar terabyte HD bij.
Welke site is daar geschikt voor? OneDrive? Ik zal er niets neer zetten wat bezwaarlijk is om privacy redenen.
Dus Dropbox maar droppen?
perloc

Voor het versturen van bijv. films van 1, 3, 10 of 15 gig (of whatever) :

Verzend grote bestanden - snel, simpel & veilig

gratis en veilig. De gratis versie heeft echter een restrictie : 1 bestand per dag wordt toegestaan. Hoe je dan bijv. een hele map met foto's verzendt? Simpel : inpakken met Winzip of Winrar tot 1 bestand en dan verzenden maar.

Dag Perloc,

Ja, je kunt via Dropbox wel bepaalde zaken delen en er zijn studenten die dat ook ijverig doen. Maar de hoofdzaak van Dropbox is toch: ergens in de cloud (en dan maar hopen dat het helder weer is!) bestanden opslaan die je niet wilt missen als je laptop naar zijn voorvaderen is. Je hebt dan een wachtwoord gekozen en daarmee kun je van een andere computer in jouw Dropbox en je pakt je bestanden weer terug.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar die studenten hebben vast een oplossing waardoor ze alleen bepaalde bestanden delen en verder heel ver moeten blijven van de post van hun collega!

Stack van TransIP biedt 1`TB aan opslag in de cloud aan volledig gratis.

In vergelijking met Dropbox vrijwel geen limiet en het is NL-cloud.

Dropbox wordt continu gescand door de USA veiligheidsdiensten!

Abraham54: Alvorens Stack van TransIP aan te raden aan mijn vriend, kan ik/hij een upload ook delen met iemand anders?

Ik heb trouwens zin om met mijn eigen encryptor een bestand op Dropbox te zetten. Kunnen ze daar hun tanden op breken.
Maar hoe weet ik of ze daar al/niet aan zijn begonnen en of ze er in geslaagd zijn!
perloc

Natuurlijk kan dat.
Maar dan nog, als die veiligheidsdiensten in staat zijn versleutelde iPhones te kraken, zal encryptie weinig er toe doen.

Ter info voor mensen die dit op latere tijd nog lezen. Transip is gestopt met deze gratis aanbieding. Voor degenen die hem hebben blijft hij gratis. Voor nieuwe aanmeldingen is er alleen nog een betaalversie.

Terug
Bovenaan Onderaan