Hoe een YouTube video te posten in een bericht?

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Hoe een YouTube video te posten in een bericht?

Je klikt op het het media icoontje hierboven en dan krijg je een nieuw venster.
In dat venster plak je de compleet gecopieerde link uit de adresbalk bij YouTube of een andere videolink, in de opdrachtregel en dan klik je op de knop Invoegen.

599d4d1d90bc6-Video_posten.png

Meer hoef je niet te doen.

Voorbeeld:

Zoals je ziet staat de video in het midden van de pagina, daarvoor heb ik de centreer knop gebruikt.

Je kan niet alleen video's posten van YouTube, maar ook van FaceBook en vele andere sites.

Ik heb inmiddels ontdekt, dat wanneer je de complete YouTube videolink gewoon in jouw bericht plakt,de forumsoftware er automatisch een geposte video van maakt.
XenForo 2 maakt een boel nog leuker dan wat al mogelijk was in XenForo 1.

Hallo lezers, gisteren probeerde ik een stukje muziek naar het forum te uploaden maar ik kwam niet verder dan een link via Google met inderdaad wél een link via Google search naar een YouTube filmpje. Ik vraag me af hoe bijvoorbeeld Abraham een upload doet waarbij we direct en zonder doorverwijzing het filmpje zien?

Och Hans - dat is wel zo makkelijk.
Er valt niks te uploaden - je kopieert op YouTube in de adresbalk de link van de videofilm en die plak je dan in jouw bericht.
De forumsoftware doet de rest voor je.
Ergo, makkelijker kan ik het ook niet maken en succes ermee.

O, ok Abe, dan is die tussenstap (de verwijzing link naar YouTube) er natuurlijk bijgekomen omdat ik het nummer snel even via Gogle had opgezocht.
Beetje stom dat ik daar niet aan dacht!

De link die nu onder de video's wordt geplaatst is een inmiddels een vereiste van YouTube - eerder was dat nog niet nodig.
Wel een beetje overbodig vind ik, want klik je in de spelende video rechts onder op YouTube, dan ga je daar direct naar door en speelt de video daar verder af.

Het videokijken op dit forum heeft een uitbreiding ondergaan.
Wanneer jij nu met de muis op de video gaat staan, zie rechtsonder de video dat er een knop erbij is gekomen.

5c98ab296b4d5-Videokijken_op_PCS.jpg

Klik je nu op deze knop dan springt de video uit zijn standaard positie en kan je deze video blijven bekijken terwijl je naar beneden scrolt.

Terug
Bovenaan Onderaan