Ik ben Zorinhendrik en computers zitten in mijn bloed, het stroomt gewoon door mijn aderen bij manier van spreken. Maar het is allemaal nooit zo de bedoeling geweest als ik zo mijn levensloop bekijk. A neen ik was een echte trucker en ik reed met zwavelzuur en andere bijtende zuren en basen in mijn tankwagen het hele land (België) rond en internationaal op Frankrijk, Nederland en Duitsland. 30 jaar heb ik met mijn 40 tonner rondgebold tot een arts mijn linkeroog afkeurde en ik geen geneeskundig attest meer kreeg om met een C +CE rijbewijs en een ADR getuigschrift te kunnen onderhouden. Dus ik stond na 30 jaar trouwe dienst plots op straat met alleen nog een rijbewijs B en een pak rijervaring. Wat moest ik doen? Dus ik naar de RVA en vragen wat mijn opties waren. Aangezien mijn hobby computers waren bleek er plaats te zijn bij de VDAB om daar bij te scholen tot computertechnieker wat ik dus met heel veel enthousiasme heb gevolgd, het ging er in als zoete broodjes. Ik was al lang bezig met computers in mijn vrije tijd en op het werk was ik diegene die de formulieren mocht maken en rittenbladen in Word en Excel, ik deed dit graag en ik wisselde al eens een Windows 98 installatie cd uit met mijn vrienden en later Windows XP tot ik op school moest overgaan op Windows 7 en natuurlijk Windows server 2003 en dan kwam Ubuntu om de hoek loeren, en ik was vertrokken, plots was het alleen nog mijn vrouw en computers er was geen tijd meer voor iets anders, alleen nog mijn vrouw verzorgen want die was toen zwaar gehandicapt en alle tijd die overbleef was voor de computer. Dan pas leerde ik forums kennen in mijn opleiding als computertechnieker want de beste ervaringen en how to do's leer je vanuit het gebruik van Google, wie niet kan Googelen is een vogel voor de kat. En zo werd ik lid bij het PCHelpforum en begon ik mensen te helpen met computerproblemen tot ik mocht medewerker worden op datzelfde PCH. Dan heb ik mensen leren kennen die ook dezelfde passie voor computers hebben zoals Fcbrugge (alias d'anvers) en Swake en begon ik met Linux Mint 13 te experimenteren. Ik leerde partitioneren en installeren en algauw vond ik dit enorm amusant te worden. Tot ik Zorin OS 9 leerde kennen en ik op slag verliefd werd op dit besturingssysteem, alleen was er nergens geen Nederlandse uitleg te vinden over Zorin en ik vond dat dit maar eens moest veranderen, dus ben ik begonnen met een Nederlandse website en een Nederlandse forum uitsluitend over Zorin OS samen met Fcbrugge. We hadden toen echt onze stoute schoenen aangetrokken en het resultaat mag er zijn vind ik. Het forum draait goed en de leden zijn tevreden met de Nederlandstalige uitleg en handleidingen.
Nu is het tijd dat ik me op andere fora ook laat zien en meehelp aan handleidingen en leden helpen met hun vragen, elkaar helpen is wat ik hoog in het vaandel draag en tips en info delen heel belangrijk acht. Dus ik zal waar ik kan mijn steentje bijdragen.
Nu is het tijd dat ik me op andere fora ook laat zien en meehelp aan handleidingen en leden helpen met hun vragen, elkaar helpen is wat ik hoog in het vaandel draag en tips en info delen heel belangrijk acht. Dus ik zal waar ik kan mijn steentje bijdragen.