Hevige onweders

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 74
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 1288
Dat ziet er verschrikkelijk uit! Wij, hier in midden van het land, hadden een rustige nacht en nu is het snikheet, niets voor mij!

En bij mij aan de kust was het prima weer. Zeker niet te warm. Toen we vanmiddag een eindje gingen fietsen klaagde mijn vriendin zelfs over de kou. Dat kwam door de frisse wind van zee, veroorzaakt door zeedamp/zeemist: Zeemist - Wikipedia.
Het is hier nu zo'n 19 à 20 graden. Prima, wat mij betreft.

Lijkt mij heerlijk - buiten is het hier in het oosten van NL 21 graden op dit moment.

Ongelofelijk wat een verschillen wat betreft het weer, hier is het gortdroog(ook in het oosten van Nederland)
Het gras van het gazon begint al bruin te worden, helaas geen neerslag ondanks al die voorspelde buien van de afgelopen dagen ;)

Eergisteren , de dag voorheen dus had het zuiden van Nederland ook de volle laag gehad van de onweders .

Een uurtje terug was het hier verderop aan het onweren. De bui zat net onder Dordrecht en trok noordwaards. Hier hoorde je alleen maar wat gerommel.

De weersvoorspelling in mijn Mint heeft het over meerdere dagen onweersbuien vanaf Woensdag!

Heel raar ook dat afgelopen week het Woensdag vanaf de middag zou regenen in Enschede - niks gebeurd echter.
Alles schijnt boven- en onder Enschede langsgegaan te zijn!

Hier in België is het op sommige plaatsen in West Vlaanderen al aan het onweren . Het KMI voorspelt voor na de middag code geel . Onweders over gans het land die plaatselijk zeer hevig kunnen zijn met wateroverlast .

Als dit zo doorgaat dan zijn het ontstaan van tornado's misschien ook niet meer zo veraf in ons oude continent.
Met dank aan de powers die al jaren bezig zijn het klimaat op de wereld kapot te maken!

Was vanmorgen vroeg vertrokken op de motor naar Oost Vlaanderen (Tielrode) voor een toerritje. De lucht werd daar ni een kwartier tijd pikzwart. Snel terug huiswaarts en droog thuis gekomen in Wuustwezel. Begint nu hier ook dicht te slibben met donkere wolken en gerommel. We zullen het maar uitzitten. Zal inderdaad meer en meer voorkomen met die global warming. Tornado's zitten we niet echt op te wachten maar ja, de natuur ...

Tornado's zitten we niet echt op te wachten maar ja, de natuur ...

Dit alles is niet natuurlijk - is moedwillig veroorzaakt.
Jij hebt in jouw jeugd net zo als ik in mijn jeugd nog de klassieke jaargetijden meegemaakt - maar de generatie na ons al niet meer.

Het ziet er in principe dreigend uit!

Wat een overlast daar in het zuiden :(
Bij ons nog steeds erg droog, ben benieuwd of hier ook nog wat regen valt de komende dagen.

Hier, in het midden van het land, heeft het gisteravond geregend, hard maar niet lang, en daarna was het lekker fris. Onweer hebben we tot nu toe niet gehad en ik zie nu weer een stralend blauwe lucht, en er is geen wind! Wat een water daar in het zuiden van ons land en in Belgié!

Terug
Bovenaan Onderaan