Het is te warm in de keuken.

Leuk gevonden, in mijn woonkamer is het inmiddels 29 graden!

Hier is het ook alweer te warm, hobby kamer 28 graden. PFFFFF. ik vond dat ik moest stofzuigen, dus nu doorweekt. Ik kan voordat ik het bed in stap weer onder de douche.

Het zou dinsdag koeler worden, maar nu staat voor dinsdag ook 30 graden gereserveerd.
Voor woensdag 19 graden maximaal!

Een zwembad op mijn balkon had me heerlijk geleken, helaas. Voodat de hitte weer uit de huizen verdwenen is, zijn we even verder Deze warmte kan ik echt niet tegen. Ik heb al een paar keer gedacht flauw te vallen. Alleen met heel veel water drinken en mijn hoofd afkoelen heb ik het gered. Poeh, niet leuk meer, zo broeirig, en dan ook nog "interne" hitte door opvliegers.

Vandaag wordt het nog afzien, ikzelf moet om 13:00 bij mijn huisarts zijn.
Vannacht is regen beloofd en morgen is dan nog weer heet!

Hallo @Roxmarie, je hebt een balkon, heb je dan een appartement? en is het goed of slecht geïsoleerd?
Als je het prive wilt houden dan begrijp ik dat ook.

Hier in Zeeland bewolkt geen zon te zien licht verkoelend briesje 26 graden buiten binnen 24 graden .
onweer en regen in aankomst volgens buienradar.

Stofzuigen met deze warmte, heb ik ook gedaan,alleen niet echt grondig, alleen de woonkamer waar onze honden verblijven met hun drie mandjes. Ik heb gelukkig een lichtgewicht stofzuiger speciaal voor vacht van huisdieren. Ook nog de energie gevonden om hun drollekes op te ruimen, daarna was ik uitgeteld.
Normaal vind ik uitdrukkingen van jullie Nederlanders meestal leuker dan die van ons maar dit keer vind ik het Vlaams woord vapeurkes leuker dan opvliegers.
Hier is het nog altijd 30° en geen wolk te bespeuren.
Wat ik wel merk,hoe ouder dat ik word hoe slechter dat ik tegen dergelijke temperaturen kan. en dan heb ik nog geen last van vapeurkes.:sneaky:

Hallo @Roxmarie, je hebt een balkon, heb je dan een appartement? en is het goed of slecht geïsoleerd?
Een oud flatje uit begin jaren 60, slecht geïsoleerd, op nominatie voor sloop, dus binnen 5-10 jaar verplicht verhuizen en 300 euro per maand meer gaan betalen.
🤬.
Dus ik blijf zolang als ik nog boven kan komen, zitten

Wat ik wel merk,hoe ouder dat ik word hoe slechter dat ik tegen dergelijke temperaturen kan. en dan heb ik nog geen last van vapeurkes
Het zijn ook idiote temperaturen.
Leuk woord, vapeurkes.

Een oud flatje uit begin jaren 60, slecht geïsoleerd, op nominatie voor sloop, dus binnen 5-10 jaar verplicht verhuizen en 300 euro per maand meer gaan betalen.
🤬.
Dus ik blijf zolang als ik nog boven kan komen, zitten

Een airco en andere oplossingen hebben dan geen zin.

Je hoeft niet meer dan 300 euro per maand meer te betalen als je gaat verhuizen.

De verhuurder moet jou een nieuwe woning aanbieden van dezelfde grote.
Als jou appartement nu 3 kamers heeft, dan kun je ook kiezen voor een eengezins middenwoning met 3 kamers.
Je kunt er op vooruit gaan.

De huurprijs mag je zelf aangeven als voorkeur en daar hebben ze rekening mee te houden.
Je mag het aanbod waarmee ze komen afwijzen.

Je hebt recht op verhuiskostenvergoeding, dat is vanaf 28-2-2023 € 7.156
Als je binnen de gemeente verhuist dan kun je dat bedrag in je eigen zak steken als je het slim aanpakt.
Regel bijvoorbeeld iemand met een busje en ga daarmee verhuizen, dan hou je het hele bedrag van € 7.156 over.

Ik zou niet zo tegen verhuizen opkijken als ik jou was.

De verhuisvergoeding is vooral bedoeld om je nieuwe huis in te richten en je te compenseren voor de restwaarde van je vloerbedekking, de gordijnen en meubels die niet meer passen en dergelijken.
Als je een beetje knap wilt wonen is 7000 euro niet zo veel.

Jou antwoord begrijp ik wel maar als je al wat opgebouwd hebt dan kun je er prima mee uit de voeten.
Het hangt er vanaf hoe je het bedrag uitgeeft, 7000 euro is ook weer niet weinig.
Verhuizen naar een energie zuinige woning heeft ook voordelen.

In de last van de hitte blijven wonen en nauwelijks naar boven kunnen komen is ook geen knap wonen als ik dat zo hoor.
Naast geld is gezondheid ook belangrijk.

Natuurlijk is je gezondheid belangrijker dan geld.
Maar ik ben niet degene die beweerd dat je 7 ruggen in je zak kan steken als je verhuisd

Je kan niet verwachten dat een huis dat aan de huidige nieuwbouweisen voldoet voor de zelfde prijs als en wrak van 50-100 jaar oud
zonder meer te gaan betalen de bouwkosten zijn immers ook een keertje of 50 over de kop gegaan

Het hele bedrag was misschien wat overdreven maar je kunt er wel een leuk bedrag aan overhouden.
Meer dan 10 jaar geleden ben ik ook verhuist met een busje uit een woning van de jaren 50.
Mijn woning moest ook gesloopt worden en dat is ook gebeurd, tegenhouden had geen zin.
De verhuurder is op huisbezoek geweest en heeft toen de omstandigheden opgenomen.
Ik was toen ziek en mijn huur was ook iets hoger geworden maar ik kreeg meer huurtoeslag.
De ruimte die ik er voor terug kreeg was twee keer zo groot.
Ook mijn energie rekening ging fors omlaag omdat mijn nieuwe woning beter geïsoleerd was.
Er was ook vloerverwarming en een WTW unit aanwezig, het gas verbruik is nog geen 500m3 per jaar.
Ik ben er niks op achteruit gegaan en ik woon er nog steeds.
Voor geen goud zou ik terug willen en ik zie het probleem niet.

Terug
Bovenaan Onderaan