• Welkom
    PiepComp Support is een modern en gezellig forum; ons devies is snelheid en geen reclame!

De regering heeft vanwege het “coronavirus” werknemers aangeraden om thuiswerker te worden, wij bieden derhalve een "computer APK" aan.

Wordt ook lid! Computer APK

Het hek is van de dam en ik denk dat er aanpassingen gaan komen op het gebruik van mondkapjes

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reacties
1.799
Reaction score
128
Punten
63
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
Ik heb er hier al liggen sinds 2 weken geleden gekocht bij de apotheek mits bestelling, het zijn chirugische mondmaskers, die je nog steeds kan dragen als je deze 72 uur in een karton zakje steekt.Daarom heb ik me er 8 gekocht, nu nog wacht ik op 2 wasbare mondmaskers wasbaar op 60 en 90 graden wel duur 10 euro stuk? de gewone 1,40 stuk per 2 (2,80) en nog te gebruiken

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.727
Reaction score
149
Punten
63
Leeftijd
76
Ik had eerder al ook 2 chirurgische bij de apotheek gekocht (de laatste twee die ze hadden) ik heb er eentje aan mijn dochter beloofd en ik ga maandag weer naar de apotheek, desnoods bestel ik er net zoals jij.

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reacties
1.799
Reaction score
128
Punten
63
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
ja is beste dat je ze besteld want van ondervinding weet ik dat ze die moeilijk gaan geven? of tenzij ze er veel hebben, in mijn geval waren er veel bestellingen maar door mijn aandringen (vaste klant) heb ik er 2 kunnen bemachtigen bij de andere apotheek had ik ze via online wel kunnen bestellen

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.727
Reaction score
149
Punten
63
Leeftijd
76
Ben benieuwd.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
3.057
Reaction score
485
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Zullen hier wel snel uitverkocht zijn. De Budget Food winkel gaat ze vanaf morgen verkopen, geen medische maar wel fatsoenlijke, 49 euro voor 50 stuks.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reacties
836
Reaction score
210
Punten
43
Leeftijd
63
We moeten ons voorbereiden op wat er zich over 10-30 jaar gaat afspelen, wanneer wereldwijd de kinderen die nu 1 tot 12 jaar zijn in hun volwassen leven moeten gaan dealen met de nu diep ingebrachte smetvrees. Voor het kind met zijn/haar beperkte wereld van een paar meter wordt de buitenwereld als 'gevaarlijk' bestempeld, terwijl binnen het gezin dat niet niet geldt.

Ik weet niet of ik het verband mag leggen, maar na de Spaanse griep in 1919, waarbij ook een paar maanden lang mondkapjes en smetvrees heersten, en er overigens gestopt werd met dat beleid nog voordat de epidemie helemaal voorbij was, groeide in de jaren daarna die generatie op die in een aantal landen smetvrees in hun propaganda stopten om 'ongewensten' achter muren te stoppen, de getto's. Ze werden afgeschilderd in de journaals als horden ongedierte die een hele lijst ziekten verspreidden, en de bevolking liet de gettovorming vrijwel zonder protest toe. Plus de rest daarna. Smetvrees gaat bij de jongsten misschien dieper dan men nu wil zien.

Oh, het ging hier over mondkapjes . . . :oops:
Nou dan, vooruit, hoor ik net in Spijkers met koppen op Radio2:
"Mondkapje: placébord voor je kop"

Laatst bewerkt:

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.727
Reaction score
149
Punten
63
Leeftijd
76
We zullen zien, hadden al die duizenden doden maar een héél klein beetje smetvrees gehad . . .

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reacties
546
Reaction score
217
Punten
43
Leeftijd
68
ik doe op m'n keukenrolletje altijd een druppel eucalyptus, ruikt lekker, ontsmet en je kan beter ademen...2 vliegen in één klap

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reacties
836
Reaction score
210
Punten
43
Leeftijd
63
We zullen zien, hadden al die duizenden doden maar een héél klein beetje smetvrees gehad . . .
Dat kan ik niet plaatsen als reactie op mijn bericht ? Het gaat mij daarin zuiver om psychologische gevolgen.
Maar ik ben off-topic gestart.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.326
Reaction score
2.860
Punten
113
Leeftijd
66
De mens vergeet heel gauw, juist kinderen in oorlogsgebieden worden werkelijk doorweekt met angst.

Een mooi voorbeeld van vergeten is het gegeven dat in 2011 tijdens de crisis de Nederlandse consument door Rutte er van beschuldigd werd verantwoordelijk te zijn voor de crisis.
Maar wel miljoenen en miljoenen Euro´s sturen naar jihadisten in Syrie om te hopen dat die Assad kunnen afzetten, hier werd alleen bezuinigd.

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.727
Reaction score
149
Punten
63
Leeftijd
76
Oh, het ging hier over mondkapjes . . . :oops:
Nou dan, vooruit, hoor ik net in Spijkers met koppen op Radio2:
"Mondkapje: placébord voor je kop"

Vond het nogal bot klinken, vandaar die opmerking.

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
1.766
Reaction score
824
Punten
113
Zojuist toch maar wat mondkapjes besteld bij een online apotheek, waar ik altijd een vette crème voor mijn huid bestel.

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reacties
546
Reaction score
217
Punten
43
Leeftijd
68
heb er zelf gemaakt want hier bij de apotheek krijg ik er maar 5 en die zijn voor éénmalig gebruik...dat kost me teveel want ik denk dat we er nog een paar jaren zoet mee zijn...

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
1.766
Reaction score
824
Punten
113
Daar ben ik ook bang voor @lynn, fijn dat je het zelf kunt. Gelukkig hoef je ze alleen in het OV op in Nederland (voorlopig) en dat mag je alleen gebruiken als het moet, dus neem ik mijn auto als ik ergens heen moet.

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reacties
546
Reaction score
217
Punten
43
Leeftijd
68
heb het model van een vriendin gekregen en langzaam maar zeker kwam het in orde, ik naai met de hand want ik heb geen naaimachine...ik ga het zeker nog een lange tijd gebruiken want m'n man z'n longen laten het niet toe om zelfs maar een kleine verkoudheid te hebben...al kan je het niet uitsluiten, maar goed, het geeft mij dan toch de voldoening dat ik er alles aan gedaan heb...

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Lid geworden
4 okt 2016
Reacties
1.295
Reaction score
247
Punten
63
Leeftijd
44
Website
www.gouwepeer.nl
Ik vraag mij af wat we voor de komende 14 dagen (en de dagen daarna) kúnnen verwachten.
Ik zag gisteren bij het nieuws overvolle treinen (o.a. naar Zandvoort) met mensen zonder mondkapje. Diezelfde mensen zullen ongetwijfeld weer met overvolle treinen naar huis zijn gegaan, dus grote kans op besmetting.
Aangezien het veelal mensen van onder de 50 waren lijkt mij de kans op vooral lichte, niet noemenswaardige, klachten. Maar zij kunnen op hun beurt wel hun omgeving besmetten waar dan wel mensen uit de risicogroepen kunnen zitten. Vandaar mijn bezorgdheid voor de 14 dagen na de komende 14 dagen.
Voor de horeca kan dat dan wel eens nare consequenties hebben.
Weken geleden was iedereen aan het juichen voor de zorg, gisteren staken al die reizigers denkbeeldig hun middelvinger op.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.326
Reaction score
2.860
Punten
113
Leeftijd
66
Pas per 1 juni een mondkapje verplicht in het openbaar vervoer, daar ligt jet probleem.
Het Openbaar vervoer is juist een heel ideale mogelijkheid het virus door te geven en je mag verwachten, dat het openbaar vervoer voor additioneel besmettingsgevaar zorgt.

De NS wil overigens miljarden steun van het kabinet.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Lid geworden
4 okt 2016
Reacties
1.295
Reaction score
247
Punten
63
Leeftijd
44
Website
www.gouwepeer.nl
Pas per 1 juni een mondkapje verplicht in het openbaar vervoer, daar ligt jet probleem.
Naast deze verplichting vanaf 1 juni is het nu gewoon toegestaan om een mondkapje te gebruiken. Als het goed is horen volwassen capabel te zijn om zelf verstandig verantwoordelijk te handelen, maar met de beelden van gisteren heb ik daar toch mijn twijfels.
Het probleem zit dus bij de mentaliteit van de bevolking.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.326
Reaction score
2.860
Punten
113
Leeftijd
66
Het probleem is mijn inziens "old habits die hard".
Het openbaar vervoer is nu eenmaal niet ingericht voor de anderhalve meter economie, dat kan ook niet.
Ik heb mij allang afgevraagd waarom die arbitraire datum van mondkapjesplicht per 1 juni geldt voor het openbare vervoer en waarom miet meteen ingevoerd?

Afijn: het antwoord is, dat dit weer te maken heeft met hoe snel mondkapjes beschikbaar komen voor de gewone bevolking.

De situatie in de verpleegtehuizen is nog lang niet optimaal, verzorgers doen hun werk nog steeds zonder enige bescherming.
Het ziekteverzuim onder die mensen zorgt ook weer voor problemen.

Bovenaan Onderaan