Discussie Het begint weer!

Het begint weer met illegaal vuurwerk uit het buitenland halen, levensgevaarlijk gedrag vind ik dat.
Want waar sla je het dan op en hoop je dat de boel niet in de lucht vliegt!​
De Telegraaf

Jonge mannen opgepakt met bijna duizend kilo illegaal vuurwerk​

Twee mannen zijn zaterdag bij De Lutte (Overijssel) aangehouden met in hun auto 968 kilo illegaal vuurwerk.
De twee kwamen uit Duitsland en werden bij de grens gecontroleerd.

© Twitter
Het duo (een man van 22 uit Loosdrecht, en een 19-jarige man uit Velserbroek) zit nog vast.​
Ze zijn aangehouden door het Grensoverschrijdend Politieteam (GPT). Dat bestaat uit mensen van de politie Oost-Nederland,​
de Koninklijke Marechaussee en hun collega’s uit Duitsland. Rondom de grens werken zij in duo’s, die bestaande uit​
Nederlandse en Duitse teamleden.​
Bij enkele dozen à 90 kg per stuk konden de mouwen opgestroopt worden 💪. https://t.co/p12CDHGnWq pic.twitter.com/nBd79k2Gb4
— GPT_Oostnederland (@GPT_OostNL) November 8, 2020

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
58
Reaction score
32
Punten
18
OS
Windows 10 Pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Omzet en winst zijn ook 2 totaal verschillende dingen. Omzet is namelijk het totaal bedrag, maar daar moet de inkoop en overige kosten nog vanaf om tot de fiscale winst te komen.
Ja, allemaal leuk. De inkoopprijs is betaald aan de leverancier. Dus dat geld ben je kwijt. Maar hoe en waarmee verdien je dan een boterham als je niets mag verkopen (geen omzet mag maken). Wie betaalt dan dat stuk vaste lasten zoals huur e.d.?

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.024
Reaction score
794
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ja, allemaal leuk. De inkoopprijs is betaald aan de leverancier.
Daar is dus die 40 miljoen voor.
De bedoeling is om dat geld voor opslag te gebruiken en dan volgend jaar te verkopen. Je kunt er dit jaar geen boterham mee verdienen, maar dat is het geval met veel meer bedrijven.
Huur en vaste lasten? Dat hebben die anderen ook. De meeste vuurwerkbedrijven hebben vuurwerk als bijverdienste, niet als hoofd inkomsten.
Blijft natuurlijk nadelig, maar dat is nu eenmaal zo in deze situatie.

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
58
Reaction score
32
Punten
18
OS
Windows 10 Pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik denk dat de vuurwerkverkopers er toch een tikkeltje anders tegenaan kijken. Ook de opslag is aan voorschriften en vergunningen onderhevig en dat kost heel veel geld. Zo heeft een bedrijf een bron moeten boren om de sprinklerinstallatie te voorzien van water etc. Dat zal ook een beste stuiver gekost hebben. Maar goed laat ze maar mooi knallen, want er zal toch niets aan veranderen. Ik denk dat je nu in plaats van oud en nieuw het hele jaar door last gaat houden van knallen.

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reacties
578
Reaction score
291
Punten
63
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
Ik denk dat er in de toekomst gemeentelijke vuurwerkshows komen en zelf afsteken verboden wordt. Er zullen dan minder vuurwerkslachtoffers vallen en de overlast door vuurwerk minder wordt.

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
58
Reaction score
32
Punten
18
OS
Windows 10 Pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik denk dat de gemeenten wel wat anders te doen hebben en die komen nu al geld tekort. De gemeenten hebben van de landelijke overheid steeds meer taken gekregen maar de zakken met geld ontbraken.

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reacties
578
Reaction score
291
Punten
63
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
Er lopen onderzoeken bij gemeentes over vuurwerkshows en vuurwerk verbod.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.844
Reaction score
4.466
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
De Telegraaf

Peperdure Audi opgeblazen: 5000 euro voor gouden tip​

Een peperdure Audi is in het Brabantse Prinsenbeek opgeblazen. De eigenaar is
ziedend en looft een beloning van vijfduizend euro uit voor de gouden tipgever.
„Gun ons het plezier van gerechtigheid”, schrijven ze op sociale media.

© ERALD VAN DER AA De opgeblazen motorkap van het vrij dure voertuig.

De auto werd vrijdagnacht aan de Boonhof opgeblazen met zwaar vuurwerk. De voorkant
van de wagen ligt er helemaal uit. Van de motorkap is weinig meer over.
Autodelen liggen verspreid in een voortuin.

De kosten van een nieuwe Audi RS3 kunnen oplopen tot meer dan 100.000 euro.
„Dit gaat niet ongestraft voorbij”, aldus de woedende eigenaar op Facebook. „Weet jij
hier meer van? Gun ons het plezier van gerechtigheid! Loek en ik geven jou in het
handje voor de gouden tip 5000 euro. Ja je leest het goed! Vijfduizend euro!
Stuur ons een berichtje of meld je bij de politie.”

© ERALD VAN DER AA

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.024
Reaction score
794
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Pffff... daar moeten ze geen aandacht aan geven in de media. Bij het eerste nieuwsbericht wat ik zag op TV van de week zei ik al tegen de vrouw dat dit juist aandacht trekt als dit in het nieuws komt.
Er zijn er altijd die dan denken van "oh ruig, ook eens proberen" of "dat kunnen wij beter". En dat blijkt dan wel weer.
Hopelijk krijgen ze de daders te pakken.

Bovenaan Onderaan