herstelpunt linux

• Onderwerp starterDanvers
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 1.273
D

Danvers

Guest
Wat ik me al lang afvraag als Linux gebruiker,in Windows heb je herstelpunten .In Linux heb ik dit nog niet gevonden.
Stel ik begin wat te prutsen in terminal, systeem werkt niet echt goed meer,dat ik ook terug kan ,naar datum van voor het probleem zo als in Windows, kan toch nuttig zijn of niet,
Wat denken onze Linux vrienden hier van?
Mvg
Danvers
P.S spreek niet over back-up,dit bestaat!

Leuke vraag. Met een recente data back-up is een schone installatie uiteraard geen enkel probleem: het vergt alleen wat tijd.

Ik heb even gezocht om een beginnetje te maken en vond de Ubuntu RecoveryMode.

@EvC,
Zoek ook maar in link van Abe, wie vind de toptool,kunnen er meerdere instaan natuurlijk.maar wij zijn met een bezig,natuurlijk gaan we dit hier ook delen .
Mvg
Danvers

Beetje toelichten,
TimeShift staat als eerste in Abe zijn link(daarvoor niet de beste)had tooltje al zelf gevonden.Lijkt me goed.
In kort zeggen wat ik al weet,herstelpunt maken is eenvoudig en terug plaatsen ook!
Systeem mag naar de haaien zijn(niet meer opstarten)dan moet je zorgen dat je cd/usb hebt van je OS,in live omgeving draaien ,dan Timeshift installeren.En je kunt je systeem terug plaatsen!Is wat me al is verteld!
Word zeker vervolgd ,als de handleiding af is,ga ik vragen aan mijn vriend of ik het totaal mag overnemen, in plaats van link naar....eens in omgekeerde richting werken!
Tot......
Mvg
Danvers

Terug
Bovenaan Onderaan