Vraag Heeft er iemand kennis i.v.m. mini camera's

Roberke

Nieuw Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
42
Reaction score
1
Punten
8
OS
Windows 10 home x64
AV
avg
Ik ben zinnens een mezen nestkastje te bouwen met daarin een mini wifi camera.
Op internet vind men van alle modellen en nog wat. Dit bos is voor mij te groot om de bomen te onderscheiden.
Dus is mijn vraag kent er hier iemand iets van?
De meeste mini IP Wifi camera's hebben een batterij. De camera die ik wil voorzien zou een 230V continu voedingsspanning moeten krijgen.
Het Wifi signaal zou zowel op PC als op smartphone kunnen ontvangen worden.
Waarschijnlijk plaats ik nu mijn vraag in een verkeerde subgroep, ik vond niet direct de juiste richting.
Ik heb wel al wat rond gekeken en op:

Vond ik:

U21 HD Smart Mini Wifi Camera AI Menselijke detectie Realtime surveillance IP-camera

Dit toestel kost +/- €25.
Wat kan ik hiermee doen om buiten, beschermd in een nestkastje dat buiten hangt, in weer en wind en koude?

Aarie25

Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jul 2018
Reacties
1.554
Reaction score
679
Punten
113
OS
Windows 10
AV
Windows Defender
FW
Windows
Ik ken helaas alleen wifi/lan camera`s met cloud opslag voor binnen.
Mogelijk zit er weinig verschil tussen, want ze zullen waarschijnlijk allemaal met een app te bekijken zijn.
Zelf heb ik pas geleden bij iemand 2 Foscam camera`s geïnstalleerd met betaalde cloud dienst.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.820
Reaction score
4.458
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall

Roberke

Nieuw Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
42
Reaction score
1
Punten
8
OS
Windows 10 home x64
AV
avg
Voor camera's in vogelhuisjes zijn speciale sets te krijgen. Wel aan de prijs.
kijk hier eens.

Ik vind die nogal duur in aanschaf. Als je die resem van "Banggood" bekijkt, die chinezen zijn wel een pak goedkoper.
Tenslotte ga ik dat mezenkastje maken voor de kleinkinderen. De interesse bij de jonge jeugd is dus maar héél tijdelijk.

Roberke

Nieuw Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
42
Reaction score
1
Punten
8
OS
Windows 10 home x64
AV
avg
Ik heb nog even rond gekeken met als zoekterm "bird's nest camera wifi".
Daarop heb ik onderstaande link gevonden:

Daar heb i volgende camera ontdekt, hij kost £54.99, dat is €62. Deze prijs ligt me wel want het ziet er me wel een praktisch iets uit.

Zo iets in dien aard, maar wel met Wifi uitvoering.

Wat is jullie mening?

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.022
Reaction score
794
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het Wifi signaal zou zowel op PC als op smartphone kunnen ontvangen worden.
Dat is in principe geen probleem. Opslaan van data is een ander verhaal, ligt aan de mogelijkheden van de camera. Veel ip camera's hebben ook mogelijkheden om beelden bijv. via FTP te versturen. Als je geen betaalde cloud dienst wilt en je hebt wel een NAS zou je die aan de NAS kunnen koppelen.
Waar je wel even naar moet kijken is de temperatuur die camera's aan kunnen. Dat het binnen in een kastje zit is al beter dan in de regen, maar vaak zie je bijv. ook er op staan dat de werking van -5 tot 50 graden is bijvoorbeeld.
Dan ligt het er een beetje aan want -5 is een grensgeval. Als het -15 of -10 is, dat wordt het niet zo heel snel in Nederland en dan is het al beter bruikbaar.

Misschien is zo'n birdbox wel iets,m aar daar heb ik zelf nooit mee gewerkt. Gezien het speciaal voor vogels is, is deze misschien meer geschikt dan een mini ip camera, maar daar kan ik niet over oordelen.

Roberke

Nieuw Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
42
Reaction score
1
Punten
8
OS
Windows 10 home x64
AV
avg
Dag Black Tiger,
Oorspronkelijk was ik op zoek naar een mini ip-camera, daar tussenin heb ik dan soms een "bird's nest camera wifi" tegen gekomen.
Dus ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen beide.
Ik vermoed dat ik met die mini camera's meer keuze heb. De volgende link lijkt me dan weer interessant.

Kan iemand me soms hiermee helpen?
Het is iets soortgelijks waar ik nu naar op zoek ben.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.022
Reaction score
794
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Nou wat ik in die link lees waar je naar verwijst zou ik zeker niet dat type nemen.
the picture quality is variable and it seems to keep logging off then back
Variabele kwaliteit en zomaar steeds inloggen/uitloggen zijn een goede tekens. Overigens is daar ook te lezen dat de app voor deze camera al weer uit de Android Playstore verdwenen is en de QR code je naar een dode website brengt.
Nu is er geheid nog wel een andere app waarmee je kunt kijken, maar wisselende kwaliteit en een website die al weg is zegt mij genoeg.
Mijn advies: afblijven dus.
In elk geval van dit type.

Misschien eens navragen bij Vogelbescherming Nederland of die een club of forum weet die zich specifiek bezig houdt met het bekijken van vogels in nestkastje om daar advies op te vragen?

Ik gebruik zelf mijn ip camera's voor bewaking van m'n huis en honden. Dus dat is een andere doelgroep.

Roberke

Nieuw Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
42
Reaction score
1
Punten
8
OS
Windows 10 home x64
AV
avg
Sorry, dat ik zo laat op je reactie reageer. Heb een tijdje mijn computer niet gebruikt.
Ik ga zeker dat nederlands forum opzoeken.
Als ik eruit ben laat ik jullie zeker nog iets weten.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.022
Reaction score
794
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, het is immers ook geen plicht om binnen een paar uur te antwoorden. ;)
Ik ben reuze benieuwd en hoop dat je goed geholpen wordt, succes alvast!

Bovenaan Onderaan