Hasleo backup suite

• Onderwerp starter Onderwerp starter sperwer
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 1230

sperwer

PCS Lid
Lid geworden
7 okt 2020
Waarderingsscore
21
Punten
8
OS
windows 10
Ik gebruik Hasleo backup suite en het maken van imagebackup gaat goed.

Maar als in een backup wil terugzetten begint het met ophalen bestanden, dan welke backup wil U terugzetten.

Daarna krijg ik een blauw scherm en gebeurt er niets.

Heeft iemand een idee?

Blauw scherm als in Vastloper van Windows? Kan je een screenshot toevoegen?

Hoe / wat wil je terugzetten? gebruik je systeem / partitie of bestandsmode?

Ik heb hem een twintig minuten op Blauw laten staan en opeens kwam kwam het scherm van Hassleo terug en gaf aan dat de operatie succesvol verlopen was. Gecontroleerd en het klopte. Blijft vreemd dat men onderwijl niets ziet.
Probleem opgelost en bedankt voor de reactie.

Heel vreemd.

Ik ken het programma niet, dus maar even geïnstalleerd en mee lopen spelen. Het ziet er veelbelovend uit als vervanging voor de niet meer gratis Macrium Reflect.

Binnenkort maar eens echt testen

Ik probeer een emergency disk te maken om vanaf die disk een backup terug te kunnen zetten als er problemen zijn.
Ik start emergency disk en geef aan usb en wijs een usb-stick aan. Bij proceed wordt de usb-stick geformat en is de uskstick leeg.
Na een paar minuten geeft het aan 100% en close. Na close blijkt de usb-stick nog steeds leeg te zijn.

Hwt is inderdaad vaag, maar als ik hetzelfde doe krijg ik ook een "lege" USB stick. Maar er staat wel voor 371 MB aan data op.

Er staat dus wel degelijk wat op en als ik vanaf de USB opstart werkt hij gewoon. Ik kan dan een backup maken of herstellen.

Ga ik via een opdracht prompt zie ik het volgende:

Code:
E:\>dir
 Volume in drive E is HASLEOBS
 Volume Serial Number is D258-BF0E

Directory of E:\

File Not Found

E:\>dir /ah
 Volume in drive E is HASLEOBS
 Volume Serial Number is D258-BF0E

Directory of E:\

12-04-2024  15:21    <DIR>          System Volume Information
12-04-2024  15:21    <DIR>          Boot
12-04-2024  15:21    <DIR>          EFI
12-04-2024  15:22    <DIR>          sources
12-04-2024  15:22           444.240 bootmgr
12-04-2024  15:22         1.541.432 bootmgr.efi
               2 File(s)      1.985.672 bytes
               4 Dir(s)  33.947.189.248 bytes free

Dir /ah laat verborgen (hidden) bestanden zien. Waarschijnlijk is het een dingetje om te voorkomen dat mensen er mee gaan rotzooien.

edit:

Nog even verder mee lopen spelen.
Als je een ISO maakt in plaats van meteen een USB stick en dan met Rufus die op je USB stick zet dan zie je de bestanden wel. En dat biedt bij grote USB sticks nog een extra voordeel. Als ik met HBS meteen een USB stick aanmaak dan pakt hij maar 32 van de 64 GB. Als ik de iso en dan Rufus route gebruik krijg ik de volledige 64 GB ot mijn beschikking. Je zou daar dus een kleine bckup op kwijt kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie.

Ik ga het uitproberen.

Je hoort nog.

Het is gelukt maar het blijft vreemd dat ik eerst 10 minuten een blauw scherm krijg voordat hij begint met de restore.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Terug
Bovenaan Onderaan