Informatie Hardnekkige bug in Windows 10 zet beveiligingonderdelen uit

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
Windows 8.1 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Hardnekkige bug in Windows 10 zet beveiligingonderdelen uit
De problemen in Windows 10 houden niet op. Microsoft onderzoekt momenteel een bug die twee
beveiligingsfuncties in de huidige Windows 10-versies kreupel maakt. Dit zijn de Pro-functies
Windows Sandbox en Windows Defender Application Guard.
Totdat er een fix klaar is, wordt er beweerd, dat een simpele truc helpt.

Windows-fouten zijn vaak niet groot, maar als ze zich voordoen in verband met beveiligingsfuncties,
dient u alert te zijn.
Microsoft onderzoekt momenteel een bug die twee beveiligingsfuncties van Windows 10 Pro en Enterprise
kan verlammen.

Windows 10 Home wordt echter niet beïnvloed.
De bug komt voor in de huidige versies Windows 10 1903, 1909 en 2004.

Het betreft zowel Windows Defender Application Guard (WDAG) als Windows Sandbox, die momenteel alleen
de onheilspellende foutmelding "ERROR_VSMB_SAVED_STATE_FILE_NOT_FOUND (0xC0370400)" of
"E_PATHNOTFOUND (0x80070003)" weergeven bij het starten en anders stoppen van de service.

Het advies van Microsoft aan de betroffenen is om "Windows opnieuw op te starten".
Geen grapje, de fout mag na een herstart niet meer voorkomen - in ieder geval niet tijdelijk.

In de tussentijd werkt Microsoft aan een fix die met een aankomende Windows-release moet worden geleverd.
Microsoft geeft op dit moment geen verdere details over het probleem
en er is geen vermelding op de Windows 10 Health Dashboards.

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
OS
Windows 10 en 8.1
Ze geven voortijdig updates uit, waarvan de gebruikers denken ze zullen wel oke zijn, en achteraf kom je in de problemen terecht?
Ik vermoed dat ze die niet testen voor ze die vrijgeven, die gaan gewoon af op hun kunnen?Mensen die denken slimmer te zijn als een gewone mens?

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Gaat lekker met Microsoft

ShadyAngel

Gewaarderd
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security. Windows Defender
Vandaag weer 4 updates, heb windows pas 4 dagen geleden opnieuw geïnstalleerd. Alles loopt nu goed (behalve de verdwenen cookie instellingen), hoop dat het zo blijft.

grotesmurf

Gevestigd lid
OS
Win xp/Win7/Win10
Ik denk dat er wat is hersteld inmiddels.
Op mn laptop ( w10 home 64 ) krijg ik regelmatig een update van KB 4052623 , op mn pc dus niet ( w10 pro 64 )
Vanmorgen kreeg ik hem voor het eerst binnen ook op mn pc

Bovenaan Onderaan