hallo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 98
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 13
  • Weergaven 1230
Welkom en bij een (weder)geboorte hoort beschuit met muisjes en dat past goed bij 'Piep'!

Laatst bewerkt:
O heden, mijn Vlaams is niet zo goed, hoor!

Maar is het bij jullie dan geen gebruik dat, als je op kraambezoek komt, er een schotel met beschuit klaar staat? En geen kale beschuit, maar besmeert met boter en dan, bij een meisje bestrooit met rose suikermuisjes, en bij een jongetje met blauwe. Die muisjes zijn keihard, dus je hebt daarna wellicht een kunstgebit nodig.

Ach, en de relatie tussen muisjes en piep, die hoef ik je toch hoop ik niet uit te leggen? Piep zei de muis!

Terwijl het in België de gewoonte is om suikerbonen te geven bij de geboorte, merk je dat het er al volledig anders aan toe gaat wanneer je een kijkje gaat nemen bij onze noorderburen. In Nederland wordt er namelijk 'beschuit met muisjes' gegeven bij de geboorte van een kind. Dit is een beschuit besmeerd met boter die dan bedekt wordt met muisjes. Deze muisjes zijn eigenlijk anijszaadjes voorzien van een laagje glazuur.

Nu ben ik totaal mee:)
Mvg
d'anvers

Zeg, hoe zit dat? Als je het al wist, zoals jouw bericht toch laat zien, laat mij dan niet over muisjes zeuren! Mijn tijd voor beschuit met muisjes ligt al een poosje achter me, en een kunstgebit wil ik ook nog niet.:D:grinning:

Zijn die suikerbonen van jullie ook zo hard? Of heb je nog geen kraambezoek afgelegd waar deze traktatie op tafel stond?

Ja die zijn hard kan ze niet bijten maar wel opzuigen, ben je dan ook langer mee bezig

Niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn, hoor! Je kent me toch nog wel, denk ik. En dit was grappig bedoeld, maar zo is het dus niet overgekomen. Dat is jammer.

Niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn, hoor! Je kent me toch nog wel, denk ik. En dit was grappig bedoeld, maar zo is het dus niet overgekomen. Dat is jammer.
Natuurlijk kun je alles als grapje beschouwen.Beantwoord oud topic van mij,waar ik meld waarschijnlijk heb nu de oplossing gevonden(tot hier toe werkt alles nog).
Krijg ik soort kruis verhoor...van wie ...wat hoe ..geef namen!
Maar ok van af nu beschouw ik alles als grapje...leven is simpel toch.
Mvg
d'anvers

Opnieuw welkom! Hopelijk is je verblijf positief!

Terug
Bovenaan Onderaan