Hallo allemaal

pinokio

PCS Lid
Lid geworden
11 mrt 2022
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
Ik wil mij ondanks dat ik eens ben weggeweest, me even in kort voorstellen?
Mijn nickname die ik gebruik is pinokio, voorheen was dat toska ik denk dat er velen het wel echter wisten dat pinokio en toska een en dezelfde persoon is.
Maar in het echte leven is mijn naam gewoon luc, nu binnen een weekje word ik 59 jaar, en oef na 45 jaar werken mag ik nu op 1 juni 22 mijn vervroegd pensioen aanvragen.Die ingaat op 1 juni 2023 maar deze zal eerder al een maandje vroeger zijn, aangezien ik mijn betaald verlof mag opnemen.
Mijn werkgever heeft me al gevraagd om maandag en dinsdag weer te komen werken, aangezien ik een xxx aantal uren per jaar mag werken boven op mijn pensioen.
Maar daar heb ik mijn bedenking voor gevraagd?
Verder run ik zelf 2 website,s die voorlopig tot maart 2023 zullen blijven bestaan, maar dat ik daarna ermee zal blijven doorgaan daar kan ik nog geen antwoord opgeven?

Ziezo dit is het een beetje over mij.

Groeten

luc

Met vervroegd pensioen gaan, teer je dan niet teveel in op je opgebouwde pensioen?

Volledig pensioen is hier op 65 jaar, maar aangezien ik volgend jaar 1 juni 2023, 45 jaar heb gewerkt dan mag je op vervroegd pensioen.
Stel eens voor als ik tot mijn 65ste zou moeten gaan, dan betekent dit dat ik 50 jaar heb gewerkt?

Vroeger mocht je hier ook met vervroegd pensioen als je 40 dienstjaren had of 45. Tegenwoordig is het vervroegd pensioen extra betalen en normaliter werken tot bijna 68.
Ik zou zeggen geniet van je pensioen, met 45 jaar werken heb je dat zeker verdiend.

Hallo Luc,

Welkom terug hier.

En zoveel dienstjaren is zeker veel te noemen, ik gun het je van harte. Want het is echt veel. Als ik het halen mag, dan heb ik er ook zoveel opstaan en ben ik dus 68. Maar toen ik 18 was, riep ik gekscherend dat ik tegen de tijd dat ik zover was, tot mijn 70e door zou moeten, en het ziet er naar uit, dat ik een voorruitziende blik had. :)

Maar goed ik dwaal af. Hopelijk blijven de websites bestaan, en kunnen we nog eens online een game spelen en andere leden ontmoeten net als hier.

@Black Tiger Na 45 jaar werken mag je gewoon op vervroegd pensioen,ik heb mijn dienstjaren gehaald veronderstel dat ik er maar 43 jaar zo hebben, dan had ik moeten blijven werken tot 1 juni 2025 en was ik dan 62 jaar en nu 60 jaar.
Dus het is inderdaad zo dat je misschien tot je 68 jaar moet blijven werken, dat is een teken dat je laat bent gaan werken bv je bent naar school geweest tot je 23 ste +45 is inderdaad 68 jaar.
Ik mag blijven werken tot mijn wettelijk pensioen (65jaar) weet je hoeveel ik meer heb? 80 euro per maand daarvoor blijf ik geen 5 jaar langer werken.Ik denk dat 45 jaar genoeg is geweest.

Na 45 jaar werken mag je gewoon op vervroegd pensioen
In België misschien wel, maar in Nederland niet meer voor zover mij bekend.
Het probleem is dat bij ons de leeftijdsgrens van het pensioen verhoogd is in Nederland. Was 65 en werd daarna verhoogd naar gelang de levensverwachting, dus 67 jaar, voor mij 67 jaar en 9 maanden (officieel) voor nog jongere mensen 68 jaar.
Heeft dus niets te maken met hoe lang je gewerkt hebt, is gewoon gewijzigde situatie in Nederland, is al een aantal jaren zo helaas.
In Belgie is dat nog steeds 65 jaar, of zoals jij zegt 45 dienstjaren.
Ik denk ook dat 45 jaar meer dan genoeg is.... 40 ook trouwens. :)
Gelukkig hoef ik niet meer.

Ja de regering heeft gemakkelijk praten, ze zitten de hele dag te slapen, en met hun smartphone aan het spelen?Hier in belgie al genoeg filmpjes gezien,zo hun graag eens zien werken 8uren op je benen staan en met je handen werken.Ik geef die 6 maand en je ziet ze al niet meer, is gemakkelijk praten tot je 68 ste wie zegt dat men dat nog kan?

In de loop der jaren zijn er diverse NL-premiers geweest, die in de AOW pot hebben geroerd, om aanvullingen te doen.
De laatste keer was dat Rutte, die in Rutte twee vijf miljard aan de werkenden had beloofd.
Die kreeg hij niet bij elkaar, dus met een greep van drie milard uit de AOW pot kon hij vijf miljard weggeven.
En daarna heette het dat de AOW betaalbaar moest blijven - dus werd dat foefje van de levensverwachting
uitgevonden. elke twee jaar zou berekend worden of de Nederlander nog weer ouder was geworden.
En zo werd de boel opgerekt.

Ik vind het persoonlijk allemaal oneerlijk, ze moeten er geen leeftijd opplakken.Maar gewoon zeggen diegene die 40 jaar heeft gewerkt mag op pensioen,als je langer werkt krijg je per maand 120 euro meer en daar een eindlimiet op zetten van maximum 45 jaren.
Dit wilt zeggen als je dus 5 jaar langer werkt dan heb je 600 euro meer.

Ja, het is nu eenmaal helaas oneerlijk en zoals je kon lezen in het bericht van Abraham54 heeft de regering hier zelfs uit de pensioenkas gestolen en dat nooit teruggestort, daarom noem ik het ook gestolen. Want het is iets waar je met je loon voor spaart en niet iets wat de overheid voor je in legt.

klopt dat had verhofstadt voorzien, maar ook die kas is leeg geplunderd?
Zelfs wij zelf moeten sparen voor ons pensioen, dat heet hier pensioensparen, wat ik al 17 jaar doe, brutto is dat wel een aardig bedrag, maar als je daar het belastingsvoordeel die we alle jaren mogen aftrekken, van onze personen belasting, daar nog eens aftrekken, en dan 3% dossier kosten om het te openen en 3% om het te sluiten, dan hou je netto maar de helft over?
ik heb ook nog een groepsverzekering via mijn werkgever al 15 jaar, daar gaat enkel dossierkosten af, maar dat kan je pas opvragen als je wettelijk op pensioen bent.Vraag je dit vroeger op dan gaat er ook een deel af terwijl je alle maanden een deeltje van je loon afstaat.
Zo zie je maar dat de regering met alles gaan lopen.

Ha die Luc :). Fijn dat je weer terug bent !

Welkom op het forum.

Ik vind het persoonlijk allemaal oneerlijk, ze moeten er geen leeftijd opplakken.Maar gewoon zeggen diegene die 40 jaar heeft gewerkt mag op pensioen,als je langer werkt krijg je per maand 120 euro meer en daar een eindlimiet op zetten van maximum 45 jaren.
Dit wilt zeggen als je dus 5 jaar langer werkt dan heb je 600 euro meer.
Pinokio for president (y)

Terug
Bovenaan Onderaan