hackers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 1477
K

Kate40

Gast
Ha allemaal, dit keer een vraag die wel over computers gaat, maar niet over die van mij.
Ik zit al ruim 25 jaar bij elke verkiezing op een stembureau in Driebergen. Heel leuk, heel gezellig. Een aantal jaren geleden werden we verblijd met de stemcomputer en we waren super blij: geen tellen meer tot 23.00 uur en dan met de hele mikmak naar het gemeentehuis en dus om 2.00 uur thuis!
Maar om ons onnaspeurlijke redenen was het opeens onveilig: het volk kon wat zien! En dus holden we weer langs tafels met stapels grote papieren tot in de kleine uurtjes.
En ja hoor, nu is het gemeentehuis ook al een gevaarlijke plek geworden. Wij hebben geen idee waarom. Jullie wel? En zijn dat dan hackers, of weet ik veel? Kunnen we daar nou niks aan doen? Jullie ook niet?
Ik zit op 15 maart weer achter de tafel en ik weet nu al dat we tig vragen van kiezers krijgen over de laatste ontwikkelingen. Help me bij het antwoorden!! Ook al vinden jullie het grote onzin: er zijn mensen die het anders zien en die maken mij weer het leven zuur.

Conform de nieuwsmedia is het sinds de Amerikaanse verkiezingen, bekend dat de Russen de Amerikaanse verkiezingen hebben gehackt.

A) Dit is niet waar en moet nog steeds bewezen worden.
B) Het kon ook niet, want Amerikaanse stemcomputers zijn niet verbonden met het internet.

Maar het is mode ook in Europa om de bevolking bang te maken voor het hacken van de verkiezingen door de Russen.

Bewijzen ervoor zijn er nog steeds niet.
Overigens genoeg andere landen - inclusief de USA - die graag de boel willen beïnvloeden, als dat kan.

Dus op zich is het niet gek dat er extra "beveiligingseisen" zijn gemaakt.

Antwoord van een Belgisch inwoner .
Hoelang juist bij ons de stemcomputer bestaat weet ik niet juist , maar alleszins toch al meer dan 10 jaar . Het woord hacken zou ik er niet echt op kleven want de stemcomputers zijn niet met internet verbonden, zelfs niet in een lokaal netwerk . Bij de laatste verkiezingen werden er in bepaalde kieskantons de nieuwe generatie stemcomputers gebruikt , en naar het schijnt met de software gesjoemeld werd .

http://www.knack.be/nieuws/belgie/z...wel-te-vertrouwen/article-opinion-143099.html

Wat ik wel betwijfel of de stemming met de computer nog geheim is . Je stem word bewaard op een magnetische strip die op kaart bevestigd is , de grootte van een bankkaart . Ik ga het niet beweren , maar volgens mij kan men op die strip aflezen wie voor kanditaat op een kieslijst gestemd heeft .
Even uitleggen wat ik bedoel .
Kate is kandidaat voor de federale verkiezingen en staat als tweede kandidaat op de kieslijst van de partij piepende computer . Ik steek mij stemkaart in de stemcomputer en markeer het keuzerondje Kate want op de kieslijst van piepende computer . Na mijn stem kreeg ik de kaart en moest die dan in houten bak deponeren . Bij de laatste verkiezingen moest ik mijn kaart overhandigen aan de voorzitter van het stembureau , stak die in een apparaatje en werd mijn stem afgeprint op een papiertje . Liet ik dit papiertje per ongeluk vallen en iemand achter mij raapte het op kon dus zien voor wie ik gestemd had . Ha Swake jij hebt gestemd voor Kate zou die persoon dan zeggen . De stemming is dus niet meer geheim !!! De mensen die aangesteld worden die moeten zetelen in het stemlokaal of alles goed verloopt hebben een eed afgelegd en hebben een zwijgplicht . Als die voorzitter gauw even zag voor wie ik gestemd had is voor mij de stemming ook niet meer geheim .

Bij ons waren het de eerste generatie stemmachines die in de ban werden gedaan vanwege een WLAN verbinding om gegevens door te sturen.
Daarop zou kunnen worden ingebroken.

Ook antwoord van een Belgisch inwoner .
Gewoon niet gaan kiezen,kiezer heeft toch niks te zeggen,achteraf in donkere kamers beslissen zij!!
Wij zijn verplicht te gaan kiezen,ben al in jaren niet geweest,steeds meer mensen gaan niet,niemand hoort er iets van.
Mijn droom is ,dat eens 4 miljoen Belgen niet gaan stemmen,zouden ze dan wakker worden,dat Jan met de pet het systeem gewoon beu is???
Als je als Kate moet gaan zetelen,en je gaat niet,heb je wel pech kom je voor de rechtbank en boete!
Mvg
Danverss

In Nederland is dwangmatig stemmen al jaren geleden in de prullenbak gegooid.
En ja, ik speel het spel mee.

Ja wij lopen nu eenmaal met van alles en nog wat achter op Nederland en .... :cool:
Mvg
Danvers
Ik denk dat dit genuancerder ligt, want anders zouden er niet zo veel Nederlanders in België wonen.

Antwoord van een Belgisch inwoner .
Hoelang juist bij ons de stemcomputer bestaat weet ik niet juist , maar alleszins toch al meer dan 10 jaar . Het woord hacken zou ik er niet echt op kleven want de stemcomputers zijn niet met internet verbonden, zelfs niet in een lokaal netwerk . Bij de laatste verkiezingen werden er in bepaalde kieskantons de nieuwe generatie stemcomputers gebruikt , en naar het schijnt met de software gesjoemeld werd .

http://www.knack.be/nieuws/belgie/z...wel-te-vertrouwen/article-opinion-143099.html

Wat ik wel betwijfel of de stemming met de computer nog geheim is . Je stem word bewaard op een magnetische strip die op kaart bevestigd is , de grootte van een bankkaart . Ik ga het niet beweren , maar volgens mij kan men op die strip aflezen wie voor kanditaat op een kieslijst gestemd heeft .
Even uitleggen wat ik bedoel .
Kate is kandidaat voor de federale verkiezingen en staat als tweede kandidaat op de kieslijst van de partij piepende computer . Ik steek mij stemkaart in de stemcomputer en markeer het keuzerondje Kate want op de kieslijst van piepende computer . Na mijn stem kreeg ik de kaart en moest die dan in houten bak deponeren . Bij de laatste verkiezingen moest ik mijn kaart overhandigen aan de voorzitter van het stembureau , stak die in een apparaatje en werd mijn stem afgeprint op een papiertje . Liet ik dit papiertje per ongeluk vallen en iemand achter mij raapte het op kon dus zien voor wie ik gestemd had . Ha Swake jij hebt gestemd voor Kate zou die persoon dan zeggen . De stemming is dus niet meer geheim !!! De mensen die aangesteld worden die moeten zetelen in het stemlokaal of alles goed verloopt hebben een eed afgelegd en hebben een zwijgplicht . Als die voorzitter gauw even zag voor wie ik gestemd had is voor mij de stemming ook niet meer geheim .
Och heremetijd, wat een antiek gedoe! Ik geloof dat ik op 15 maart hier nog op rozen zit! Weet je wel zeker dat je daar wilt blijven wonen? Bij ons zitten we echt met zijn drietjes achter een tafel, de verzorging is uitstekend, de mensen staan braaf in de rij op hun beurt te wachten, sukkelen naar het hok en stoppen daarna onder ons toeziend oog hun gevouwen papier in de ..........................kliko! Want de kliko wordt hier al jaren gebruikt als stembus. Kun je je voorstellen hoe vaak ik op een dag moet mee lachen om de grapjes die er over gemaakt worden? En 's middags komt de burgemeester even langs met iets lekkers. Vorig jaar wilde hij even op mijn stoel zitten, maar hij was niet streng genoeg voor de volmachten en dus moest hij er snel weer af. We hebben geen zwijgplicht, ik zou niet weten waarover, want alles gaat al zwijgend!

Ook antwoord van een Belgisch inwoner .
Gewoon niet gaan kiezen,kiezer heeft toch niks te zeggen,achteraf in donkere kamers beslissen zij!!
Wij zijn verplicht te gaan kiezen,ben al in jaren niet geweest,steeds meer mensen gaan niet,niemand hoort er iets van.
Mijn droom is ,dat eens 4 miljoen Belgen niet gaan stemmen,zouden ze dan wakker worden,dat Jan met de pet het systeem gewoon beu is???
Als je als Kate moet gaan zetelen,en je gaat niet,heb je wel pech kom je voor de rechtbank en boete!
Mvg
Danverss
Nee nee, het is hier goed geregeld! Je wordt uitgenodigd om te gaan zitten en wie niet wil doet niet! Maar het is best gezellig, je zit altijd met een gemeenteraadslid en je verbale invloed is die dag onmetelijk! Je kunt van alles zeggen en ze moeten wel naar je luisteren.

Ik schreef al eerder het volgende:
Overigens genoeg andere landen - inclusief de USA - die graag de boel willen beïnvloeden, als dat kan.

Nu blijkt uit nieuwe WiKi-leaks, dat de CIA in 2012 zich met de Franse verkiezingen heeft bemoeit, om het verkiezingsresultaat te beïnvloeden.

Zie: Wikileaks Exposes CIA Involvement In French 2012 Presidential Election

En je kan mijn inziens aannemen, omdat Marine Le Pen mogelijk de nieuwe president van Frankrijk wordt,
dat ook dit jaar er weer forse inmenging zal zijn.

Bovendien heeft de CIA genoeg ervaring in het inmengen in buitenlandse verkiezingen (en landen), dat ze vanuit die expertise natuurlijk ook er van uitgaat, dat wat zij kunnen de Russen dat ook wel kunnen.

Bij ons waren het de eerste generatie stemmachines die in de ban werden gedaan vanwege een WLAN verbinding om gegevens door te sturen.
Daarop zou kunnen worden ingebroken.
Daarover zijn ze hier bij ons nu in het parlement ook een discussie aan het voeren om bij de volgende verkiezingen ook de stemcomputers laten een Wlan verbindingen te maken , met als uitleg . Dan moet er niet meer geteld worden en weten we onmiddelijk de uitslagen .
En dan gaan wij stemmen, krijgen de kiezers de uitslagen te horen en te lezen , en gaan ze eerst twee jaar debatteren en ruzie maken om een regering te vormen . Ik kan Danvers geen ongelijk geven dat hij niet meer gaat kiezen .

Terug
Bovenaan Onderaan