V
Verwijderd forumlid 74
Gast
Mijn eerste kennismaking met Linux was met Ubuntu 7.10 waarvan eens een CD schijfje bij één of ander computerblad zat . Toen paste de Live versie nog makkelijk op een CD schijfje , ik denk zelfs dat het nog geen 600 MB in beslag nam . Ik had nog een oude computer staan die ik eens van iemand gekregen had . Ik had toen wel al van servers gehoord en gelezen die onder Ubuntu werkten en dacht bij mezelf zou ik met dit schijfje zelf eens proberen op die oude computer een ubuntu servertje proberen te installeren . Maar toen Ubuntu Live dan helemaal opgestart was , zag ik dat ik alleen maar wat op internet kon gaan surfen . De browser die toen nog meegeleverd werd was toen nog niet Firefox . Verder zag ik ook niet meer dat je het open Office pakket eens kon proberen en dacht bij mezelf , als dat alles is wat je ermee kan, intreseert Ubuntu me niet echt en had er mij niet meer verder in verdiept. ik ben me pas echt gaan toewijden als Ubuntu 10.04 verschenen was en ergens gelezen had dat je het als multiboot naast windows kon installeren . Ubuntu dan naast windows XP geïnstalleerd en dan pas was ik verbaasd wat Ubuntu allemaal te bieden had en wat je ermee kon . Ik heb vroeger ook nog met MS DOS gewerkt waar ik ook al batch files schreef en toen ik zag dat in de terminal werken ook zowat op leek ben ik me pas echt gaan intresseren in Linux .
Het viel me toen ook op dat Ubuntu veel sneller werkte dan Windows XP . Zo heb ik me dan ook bij meerdere Linux forums lid gemaakt en Linux beter leren begrijpen .
Het viel me toen ook op dat Ubuntu veel sneller werkte dan Windows XP . Zo heb ik me dan ook bij meerdere Linux forums lid gemaakt en Linux beter leren begrijpen .