groove music

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 23
  • Weergaven 2329
K

Kate40

Gast
Volgens mij is Groove Music een onderdeel van Windows 10, maar dat het zo dwingend is, wist ik niet. Een hele tijd geleden nam ik via MP3jam nummers op die in Groove kwamen te staan. Ik kon ze prima afluisteren.
Nu heb ik freerip geinstalleerd en de cd's die ik zo behandel, komen ook in Groove terecht. Gevolg: die cd's kan ik beluisteren, maar de afspeellijsten die ik al in Groove had, niet. Waarom? Ik heb al bedacht dat ik de geripte nummers misschien ergens anders moet opslaan, maar waar?

Groove is inderdaad van Microsoft.
Wat ik niet begrijp is dat de geripte muziek in Groove terecht komt.
Kan je de locatie in Freerip waar de geripte bestanden naar toe moeten niet veranderen?
Want je hebt toch ook een Muziekmap.
Verplaats desnoods uit Groove de muziekbestanden naar de normale Muziek map.

En als je een goede muziekplayer wil hebben, kijk dan eens naar MusicBee.

In freerip heb ik de locatie veranderd. En uit Groove heb ik verwijderd wat ik geript had (waren nog maar 2 cd's en een mens moet van de straat blijven). Die ga ik opnieuw behandelen.
Maar als je nu maar niet denkt dat ik mijn afspeellijsten die ik in Groove heb, wel kan afspelen! Het Groove antwoord is steeds: sorry, die kunnen we niet afspelen, ze staan niet op een locatie en kunnen niet gestreamd worden.
Fijn, tot vorige week stonden ze in Groove en ik speelde ze. Dat is nu dus geen locatie meer! En of ze stromen zal me een zorg zijn, als ik ze maar hoor!

Van die handleiding kan ik geen soep maken!

Groove music is de app terwijl de Groef van de dienst. In een vorig leven (of aanwezig is, afhankelijk van welk apparaat u gebruikt)

Hoi Kate,
Heb deze handleiding gevonden,hopelijk heb je er iets aan ;)

groove muziek

Mvg
Danvers
Hoi, tja, ik heb geprobeerd om de handleiding te begrijpen! Maar ik denk dat ik beter bij het vertaalbureau van dat ding kan gaan werken! Is vast een wereldbaan! Daarna heb ik het in het Engels geprobeerd, maar het is allemaal veel te technisch voor een simpele ambassadrice!
Maar..... toch bedankt!

Van die handleiding kan ik geen soep maken!
Hoi, je hebt gelijk! Ik wilde vandaag iets anders dan soep eten, dus het is niet erg dat jij het er niet van maakt. Ik heb een andere oplossing bedacht: op de manier van Kate.
Ik ga de nummers die ik in Groove had verzameld, via Spotify daar in mijn afspeellijsten zetten. En dan verwijder ik ze uit Groove en dat programma mag Windows 10 van me hebben! Het is me veel te veel werk om het uit te zoeken. Mijn aangeboren luiheid komt weer boven!
Dank je wel voor het antwoorden!

Indien je alles in de muziek map hebt staan is MusicBee bijvoorbeeld een perfekte mediaplayer.
Hieronder MusicBee in de uitvoering zoals ik hem gebruik.

58de35b1447af-MusicBee.png

hoi, nu heb ik music bee gedownload en hij/zij zit gezipt en wel in mijn downloads. Uitpakken? Prima. Maar dan moet ik beslissen waar naar toe. Is dat dan naar Music? Of zijn het 2 verschillende programma's die naast elkaar bestaan en ieder hun aparte plek hebben.

Installeren via rechtsklik op het exe bestand en kiezen Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands en laat het programma installeren.

Na opstarten zal MusicBee jouw muziekmap willen scannen om te weten welke muziek er in zit.

Hoi, Music Bee is in dit huis binnengetreden. Maar ik kom net terug van fitness en ga niet meteen aan de slag met de cd's.
Het moet nu toch goed komen, lijkt me. Je leest het nog wel!
groetjes,
Kate

@Abe,
Mooie verzameling heb je...en is nog maar bij de C er komt heel veel achter zeker :cool:
Mvg
Danvers

614GB aan muziek.

MusicBee scant die HD niet - alleen de originele Muziekmap.
Maar via de explorer balk aan de linkerkant kan je gewoon naar die map gaan en openen in de balk en dan kan je ook die muziek afspelen.

DatMusicbee lijkt een beetje op MediaMonkey.
Die player gebruik ik al een jaar of 6, eenmaal betaald en levenslang updates.
Maar ook in de free versie een prima player die kan rippen en branden etc
MediaMonkey | GratisSoftware.nl Downloads

Hoi, ik gebruik Spotify, maar ik heb ook freerip geinstalleerd. Ik ben er even aan begonnen, maar dat lukte niet en nu ligt het even stil. Ik denk dat ik Itunes ga gebruiken als opslag.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik spotify enkel als player voor shoutcast etc..
Mijn hoofd afspeel ding is op foon en androidboxjes de DSmusic player,die loopt via internet naar 1 van de NASsen boven.
Daar staat bijna 1 TerraByte aan muziek op in FLAC en MP3.
Op een ander NAS staat 900 GB aan concertregistraties in video beelden.

Voordat je denkt dat ik verstand van computers heb, Anjo: ik heb veel meer verstand van taarten bakken!!
Dus ik moet heel eerlijk zeggen dat het bovenstaande volkomen adacadabra voor me is. Kijk, al die concertregistraties, die zie ik wel zitten. Maar dat ze op NAS staan, dat is voor mij al een brug te ver.
Ik vind het wel tof dat je me laat kijken in jouw muziekwereld en ik denk dat er daar ook een wereld voor mij zou opengaan!!

Terug
Bovenaan Onderaan