Groot ISIS convoy vernietigd door de Russische luchtmacht in Sirië

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 555

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.061
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall

Waarom wil ik dit soort dingen nu niet lezen, niet weten? Toch een struisvogel in mijn stamboom?

Ja, het is vast dom om je ogen er voor te sluiten, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar: het zal je kind maar wezen wat daar in zo'n konvooi zit!
En ja, dat konvooi heeft waarschijnlijk al meerdere moeders verdriet gedaan, dat besef ik heel goed. En dus neem ik die moeders van die kinderen meteen even mee in mijn gedachten.

Want voor mij zijn al die militairen, van wat voor richting dan ook, gewoon iemands zoon en niemand praat me aan dat die moeders nu staan te jubelen en al die maagden voor zich zien! En er is ook vast geen moeder die dan maar haar hoofd in het zand steekt en denkt: ik ben een struisvogel!

Het is gewoon niet te bevatten als het om ISIS gaat.
In Syrië zelf is ISIS volledig in de defensie gedrukt nu en dan toch met met grote opleggers onderweg zijn.
En in Irak is weer een pot met die strijders opengaan - die nu richting van de Koerdische regio aan het trekken zijn.

Als je al die strijders uit al die streken in 1 pot stopt, goed schudt en daarna de deksel er stevig op doet, wordt het nog wel wat in die wereld daar!

Als je al die strijders uit al die streken in 1 pot stopt, goed schudt en daarna de deksel er stevig op doet, wordt het nog wel wat in die wereld daar!

Was het maar waar dat het zo kan......

Maar dat zou ook mis gaan, hoor Abraham, maar je maar geen illusies! Want er is altijd iemand nodig die de deksel er op houdt en dat is dan diegene die de dienst uit maakt. Ik zou het niet graag zijn, want ik zou voortdurend om me heen moeten kijken: wie wil de deksel er af halen?

Ik heb daar helemaal geen goed gevoel bij, al lijkt het een mooi idee. Leg je er maar bij neer: er zit niet genoeg vredesgevoel in de mensen, en wat er niet in zit, komt er ook niet uit. Zo zijn we nu eenmaal: gek op discussie, maar gebrand op winnen.

Zo lang ISIS o.a. uit Saoedi Arabië geld krijgt houdt het niet op.
Het islamgeloof van ISIS loopt ook paralel aan dat van de geldschieter.
Bovendien is ISIS ook in Afghanistan actief.
In het verleden hebben IS-aanhangers leiders van de Taliban omgebracht om de Taliban te verzwakken.

Dat bedoel ik nou maar: het is een dikke brij. En ik roer er liever niet in, want de verkeerde komt altijd boven! Op den duur weet ik niet meer wie met wie ruzie heeft en waarom. Weten ze zelf ook niet meer. En de hardste schreeuwer krijgt gelijk, en de rest heeft de keus: mee doen, of vechten.
En warempel: daar is de oorlog! Wat een verrassing!

Mijn struisvogelveren beginnen al te groeien, want ik ben niet van plan om partij te kiezen: ik zoek het zand op!

Je hebt toch al een bezemsteel waarmee je vliegen kan...
Dus waarom een struisvogelvermomming?

Ha, dus een vliegende struisvogel! Prima, maar daar wordt het niet anders van: ik wil niets weten van al die vechtende partijen. Vandaag krijgt de een gelijk en morgen is men het met de ander eens: onbegonnen werk voor een goedwillend heksje!

Ondertussen zijn er nu Russische aanvalsjagers jagers gearriveerd in Syrië.
Dat kon ook niet uitblijven denk ik, vanwege de aanvallen die o.a. Israël via Libanon op het Syrische leger uitvoert.

Ander nieuws: Russische hulp aan een Syrisch dorp in een van wapenstilstands zones - een fotoreportage:
Photos: Russian Sukhoi Su-25SM Attack Aircraft In Deir Ezzor Province

Terug
Bovenaan Onderaan