Grens van bovennatuurlijke wetenschappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 1908

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Door Mikaprok voor SouthFront

2013. Arlington, Virginia. In de conferentieruimte van het hotel, vlak bij het gebouw van het Amerikaanse ministerie van Defensie, is een menigte van chic geklede wetenschappers. Ze worden gevolgd door een paar honderd meer kijkers, dankzij een online uitzending.

De ceremonie wordt aangekondigd door de (toenmalige) president van de Verenigde Staten, de heer Obama.

Een kleine stap voor het toevallige hoofd van het Witte Huis en een gigantische gebeurtenis voor de mensheid.

Een maand eerder ondertekende Obama een decreet over de oprichting van een over-ambitieus staatsproject, vergelijkbaar in omvang met de vlucht naar de maan.
Deze keer is er een duidelijk doel voor de nationale economie.

Hersenonderzoek door middel van geavanceerde innovatietechnologieën (BRAIN) is ontworpen om methoden en technologieën te bieden voor de behandeling van neurologische, genetische ziekten, hersentrauma en om alle onderzoek te bevorderen dat leidt tot het herstel van de normale functies van het zenuwstelsel.

De initiële financiële bijdrage van de staat aan het wetenschappelijk personeel tot het einde van 2014: $ 1,3 miljard.
Meer dan redelijk, gezien het budget van het Mr. Musk imperium.

Lijst met betrokken op de drie pagina's. Natuurlijk op de voorgrond: de National Science Foundation (NSF) en de Kavli Foundation.

Met betrekking tot de eerste. Tijdens de bijeenkomst van de Kavli Foundation in het Verenigd Koninkrijk werd het idee van onderzoek geformuleerd: de signalen van het maximale aantal neuronen fixeren en hun werk simuleren.

Het lijkt een puur academisch probleem, maar het bleek meer dan praktisch te zijn.

De leider van het project - de ervaren Spaanse neurowetenschapper Rafael Yuste, die onlangs via de Columbia University een poging heeft gedaan om een subsidie voor hetzelfde doel te krijgen.

De eerste stap van het onderzoek is het in kaart brengen van de hersenen met nieuwe methoden. In het kader van BRAIN is een appendix Brain Activity Map (BAM) geopend.

Wie heeft het grootste deel van het geld van subsidiërende organisaties toegewezen gekregen voor "medische" doeleinden?

Je zult zeer verrast zijn, maar dit is DARPA.

De eerste resultaten werden in een jaar en twee maanden aangekondigd - in juli 2014.

Ik denk dat we het nooit over hen zouden weten, maar de staat moest de resultaten van de subsidietekening uit het budgetgeld publiceren. In dit geval: $ 37,5 miljoen.

"Nature" publiceerde een korte noot over de sensatie. In feite reist het equivalent van Mars.

In het kader van het BRAIN-project besliste het bureau om een beurs te delen tussen twee groepen wetenschappers die voorstellen een hersenimplantaat te doen dat de geheugenroutine helpt.

Dit is de officiële formulering.

3-7.jpg

Als je goed leest, blijkt dat het implantaat niet helpt, maar het geheugen herstelt en het posttraumatische syndroom van veteranen behandelt.

Hoe is dat?

Het apparaat implanteert vóór het begin van onaangename gevolgen, schrijft alles en op het juiste moment activeert het en herstelt individuele fragmenten van geheugen (!).

Als het hersenweefsel niet beschadigd is, natuurlijk.

Toelages openden de deuren naar het DoD-testterrein.

Er is geen up-to-date informatie, maar we moeten aannemen dat het werk met succes is uitgevoerd.

Omdat deze passieve technologie in twee jaar tijd actief werd.

Het DARPA-team, voorgezeten door de beruchte Edward Chang (Google AI, HTC Big Data), presenteerde op de reguliere bijeenkomst van de American Society of Neurosciences een apparaat voor de behandeling van epilepsie en motorische stoornissen.

Dit is een ander implantaat, maar met een kwalitatief verschil in prestaties.

4-8.jpg

In de "leer" -status functioneert het apparaat als het vorige, maar in de actieve toestand regelt het de gevoelens en het gedrag van een persoon door micro-elektrische impulsen.

Weet het precies dat het tijd is om te handelen?

Het antwoord is: het algoritme (AI) legt een typische kaart vast voor het functioneren van het brein van de patiënt (BAM) en stemt zijn signalen af in het geval er iets misgaat.

Het kan mobiel beheerd worden. Voor de zekerheid, een noodstop is mogelijk.

Het apparaat is klaar in de experimentele assemblage, we beginnen met het testen van de proefpersonen.

Er zijn 300 mensen nodig voor de veldproeven.

Ondertussen wordt de gedetailleerde routekaart van het BRAIN-programma gebouwd tot 2025.

Naar mijn mening verloor de serie "The Black Mirror" zijn relevantie.

BRON

m.a.w. de eerste stappen van het onder beheersing krijgen van Parkinson? Klinkt goed, maar vanwaar die geheimzinnigheid ? Dat is me niet geheel duidelijk. (overigens, werd er vertaal machine gebruikt?)

De geheimzinnigheid zit natuurlijk in het gegeven dat via dit terrein je ook supersoldaten kan gaan maken (DARPA).

Ja ik begrijp het nu. Toen ik op de link DARPA klikte en deze wilde opslaan was dat niet mogelijk. Ik heb deze toen gesloten en de vraag gesteld

Ik vroeg me af wie en wat Darpa was en hoe die uit de hoge hoed kwamen rollen. Maar google gaf antwoord en Darpa brengt het leuk en heel sociaal bewogen, maar dat alleen in het begin. Al doorlezend zag ik manipuleren op het hoogste niveau: het menselijk brein. Heel eng.
En je ziet het weer: er wordt geld beschikbaar gesteld en een selecte groep mensen weet waar dat geld voor ingezet kan worden. Maar diegenen die de subsidiepot van onderen vullen, de belastingbetalers, krijgen alleen de positieve kanten te horen.

Kate, de sciencefictionverhalen van een kleine 50 jaar geleden komen en zijn inmiddels al uitgekomen... Je moet er niet aan denken wat er in de toekomst met de mensheid gaat gebeuren. Doemdenken? Nee, nee en nogmaals nee! Zie wat er vandaag de dag met alle technieken gebeurt en wat er nog zal gaan gebeuren. Alles in dienst van de (medische)wetenschap? AN ME HOELA.... Het kost geen moeite om een aantal namen te noemen van VIP's die op dit moment al in staat zijn de wereld te vernietigen. Ik zeg het niet graag, maar ik denk dat dit t.z.t. ook inderdaad zal gebeuren, het lot van de mensheid ligt in handen van slechts enkelen personen waarvan men zich terecht mag afvragen of zij capabel zijn die verantwoording te kunnen dragen. Ik denk van NIET...

Die namen vallen me subiet in, hoor. En je wilt niet weten hoe vaak ik hier de verzuchting slaak: was dat maar niet uitgevonden! En ik ben er van overtuigd dat we heel gestaag doorgaan naar een algehele verdwijning van onze aarde. Ja, ik ben van nature vrolijk en optimistisch, maar niet daar over!
Maar ik ben heel realistisch en besef dat dit misschien wel de bedoeling van de natuur is: opnieuw beginnen, en het dan beter doen. Maar dat laatste zal wel weer een utopie zijn: er gaat gaat vast weer van alles uitgevonden worden! Het is een vicieuze cirkel.

Precies! Die mening ben ik ook al jaren toegedaan. We zitten in een trein zonder remmen en we kunnen er niet uit!

Zo is het vrij vertaald.

Maar ik vind het eigenlijk wel erg dat ik me daar gewoon op in stel en er niet meer wakker van lig. Hoor ik niet boos of bang te zijn? Maar ik ben dat punt al voorbij en heb me er bij neergelegd.

En ik besef dat dit niet goed is, maar wat is 'goed'? Daar geeft een ieder een eigen invulling aan en de mijne is klaar. Mijn 2 zonen zien dat heel anders, maar die denken nog dat ze het tij kunnen keren. Nou, ik niet. En dus vier ik het leven zoals het komt en ik ben (niet altijd, hoor!) best tevreden.

Dat is inderdaad het enige dat jij en ik kunnen doen Kate. Het oppervlakkige van dag tot dag leven heeft ons in z'n greep gekregen. Helaas is dit de enige manier om niet voortdurend wakker te liggen en je zorgen te maken. Ik probeer hetzelfde te doen maar heb er toch nog steeds problemen mee.

Nog een paar jaar en je bent net zo oud als ik nu en dan denk je er vast ook gemakkelijker over. En nu moet je het maar nemen zoals het valt. Voorlopig vermaak ik me hier prima op dit forum, zonder dat ik iets uitgevonden heb! Eigenlijk vind ik hier nog iedere dag iets uit, maar dit is onschuldiger! En als je, zoals ik, niet veel van computers begrijpt, leef je volgens mij veel zorgelozer. Ik denk altijd: als hij het maar doet, hoe dat moet hij zelf weten.
Tja, wat een mens, nietwaar? Ze weten hier bij Piep niet half wie ze als ambassadrice binnengehaald hebben!

De wereld is wel degelijk aan het veranderen en dat wordt in de USA en in Israël niet leuk gevonden.
De nieuwe Zijderoute begint goed op stoom te komen.
bijvoorbeeld het eindpunt in Libanon daarvan in het Midden-Oosten, is bijna bereikt.
Iran is inmiddels toegetreden tot de Eur-Aziatische Economische Unie die Poetin heeft opgericht.

Kate, zo langzamerhand weet iedereen dit echt wel. En het feit dat jouw rubriek alsmede berichten óók gelezen worden zegt alles. Kortom een computerforum met niet alleen dorre bytes and bits informatie maar voor elk wat wils. Een leuke en gezellige combinatie die het wat mij betreft goed doet. Zowel Abraham, de mods en jij verdienen hiervoor een pluim (op jouw heksenhoed)

Yep Abraham, maar aan de gevolgen daarvan denk ik liever niet...

Ja Abraham, dat zijn inderdaad wel veranderingen, maar ik kan niet inschatten of we daar nu zoveel beter van worden. Weer een Unie er bij. Het gaat me duizelen en ik weet dan niet meer wie nu eigenlijk met wie bevriend is, en als ik al weet, dan is het morgen misschien weer anders.
En ik heb al wel geleerd: als 2 landen iets niet leuk vinden, dan gaan de andere landen vast bedenken wat ze daar tegen moeten doen.
En wat is er dan opgelost of beter geworden?
In de tijd van de holbewoners lag alles veel simpeler en waren er niet zo veel mensen waar je het mee oneens kon zijn. Maar de aantallen bewoners van deze aarde keren zich tegen ons.

Je mag niet vergeten dat nieuwe economische unie straks meer dan vijf miljard mensen omvat.
Een ecomische unie met daaraan verbonden militaire overeenkomsten.
De sancties die de EU op instagnatie van de USA tegen Rusland al jaren heeft lopen en onlangs nog weer verlengd heeft, heeft de EU zelf pijn gedaan.
Ik schat dat de economische schade al meer dan honderd miljard Euro bedraagt.

Ach, al dat geld. Daar wordt altijd meteen ellende aan verbonden en soms gaat het ook samen.
Maar ik zie meer grote groepen mensen die het op heel veel punten niet eens zijn. En dan komt de vervelendste kant van een mens boven: zoals ik het zie, zo is het en zo moeten we het allemaal zien. En wie daar niet in mee gaat, kan ze uitgemeten krijgen!
Militaire overeenkomsten, sancties, nou zie je het zelf, dat is niet allemaal ter verbetering van de mensheid of de wereld. Dat zijn door mensen bedachte zaken om te bewerkstelligen dat ze gelijk krijgen en ook nog de macht.
En dan....... gaat de vicieuze cirkel door. Niemand hoeft me hier gelijk in te geven, maar zo zie ik het en het wordt door ons handelen ook steeds bewezen. We kunnen gewoon gaan zitten wachten op de volgende groep mensen die vluchten voor de macht van anderen.

Zo was het al duizenden jaren en zo zal het eeuwig doorgaan, met dien verstande dat de mens er in zijn onmetelijke domheid nu nog mogelijkheden bij heeft om de gehele aarde in recordtijd te vernietigen. Hopelijk maken mijn kinderen en kleinkind dit niet mee, maar het gaat absoluut gebeuren!

Het is een steeds groter wordende groep mensen die deze aarde bevolkt.
Toen ik zes jaar oud was waren er 3 miljard mensen en we zijn inmiddels hard op weg naar 8 miljard.
In HonKong wonen 14 miljoen mensen boven de twintigste verdieping!

Tja... hopelijk beschikken ze niet allemaal over nucleaire wapens,,,

Terug
Bovenaan Onderaan