• In dit forum geldt het volgende: alleen de Security Analisten mogen helpen!
    Berichten hoe goed ook bedoeld, gepost door andere leden, zulllen verwijderd worden.
    De bedoeling is, dat de hulpvragende niet aan het twijfelen gebracht wordt, maar goed geholpen gaat worden.

Graag controle Hobby PC

Vanavond wilde ik bezig met mijn vakantie foto's en die bekijk ik met het standaard Windows programma foto's. Ik had een foto bekeken en wilde er 1 tje terug, maar elke keer stond ik weer aan het begin van die dag (het is een map met foto's, elke dag heeft zijn eigen mapje onder de hoofdmap van die vakantie)

En ik merkte nog wat vage dingen van de week. Het werkt gewoon net niet, zoals het hoort te zijn.

Controle MBAM geen resultaten, controle adware cleaner vond items, die te maken hebben met Samsung Smart Switch (een programma om apps over te zetten, van de ene naar de andere telefoon)

Maar ik ben er niet gerust op, dus graag een controle van mijn systeem. Ik werk momenteel onder W10, de laatste versie die erop gekomen is, mbv de onderdelen update.

Bijlagen

• Addition.txt
    34,9 KB · Weergaven: 3
  • FRST.txt
    24,3 KB · Weergaven: 2
  • AdwCleaner[S04].txt
    2,5 KB · Weergaven: 4

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
OS
Windows 11 64-bit Pro
AV
Emsisoft Anti-Malware
FW
Windows Firewall
Hallo,

Wat AdwCleaner heeft gevonden heet "Preinstalled Software" wat de ene wel en de ander niet gebruikt.

63-20180328-003bd2.png

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
    RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Bijlagen

• fixlist.txt
    2,1 KB · Weergaven: 6

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Dankjewel @abbs voor je hulp.

Ik had het zelf geïnstalleerd die Samsung smart switch, (werkte alleen niet goed).

Sorry voor de vertraging, mijn computer heb ik niet altijd aan. Maar hier is het fixlog.

Bijlagen

• Fixlog.txt
    5,1 KB · Weergaven: 1

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
OS
Windows 11 64-bit Pro
AV
Emsisoft Anti-Malware
FW
Windows Firewall
Hallo,

We hebben geen haast rustig aan ermee.

De fix is goed gegaan verder zie ik geen rare dingen dus als er verder geen problemen zijn mag je de laatste stap doen.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.

• Klik met de rechtermuisknop op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Dankjewel Abbs, ik ga dit doen. En een nieuwe image maken.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Is inmiddels gedaan, en programma's geüpdatet naar nieuwere versies, dat waren er best veel eigenlijk. Dus ik ben weer bij, en dankzij jou onhandigheden vrij.

Bovenaan Onderaan