• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Nieuws Google's experiment met Chrome irriteert gebruikers van Chrome

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Google's experiment met Chrome irriteert gebruikers van Chrome
Google heeft stilzwijgend een functie in Chrome ontgrendeld. Dit leidde bij verschillende bedrijven die
de browser gebruikten, tot vervelende storingen.

Foutje: Een stilgehouden experiment van Google met de browser Chrome heeft geleid tot ontevredenheid onder
zakelijke gebruikers en vooral hun IT-beheerders, meldt "The Verge".

Google had het gedrag van de browser zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd, waardoor Chrome alleen
nog maar meer witte pagina's in virtuele machine-omgevingen zoals Citrix liet zien en niet reageerde.
De IT-beheerders van veel bedrijven waren verrast door de problemen die door de medewerkers werden gemeld
en konden lange tijd geen oplossing bieden.

Meestal worden dergelijke fundamentele veranderingen in het gedrag van de browser aangekondigd, niet alleen de
bug zelf, maar een stille update van de wijdverbreide browser heeft de IT-beheerders boos gemaakt.

Google-ingenieur David Bienvenu legt in een bugrapport uit waar het om ging.
De functie van Web Content Occlusion was ongeveer vijf maanden actief geweest in de bètaversie van Chrome.
Dit voorkomt het openen van nieuwe tabbladen bij het uitvoeren van andere apps op de voorgrond van de browser
en zou over het algemeen het verbruik van hulpbronnen moeten voorkomen.

Google had een switch aangezet zonder aankondiging, die de innovatie ook voor de stabiele versies van Chrome
activeerde. Maar er waren geen problemen in de bètaversies;
Google heeft de functie na het mislukte experiment gedeactiveerd.

Ondertussen zijn de IT-beheerders niet erg tevreden over het stilzwijgende updatebeleid van Google.

Bij Costco verlamde de bug bijna een dag lang hun eigen callcenter, en de admins konden niet meer normaal met de
gebruikers chatten.

Een andere admin schreef in antwoord op Bienvenu's verklaring: "Ik ben verbaasd over dit antwoord.
Ziet u niet de schade die u duizenden van ons heeft veroorzaakt zonder uitleg of waarschuwing?
Wij zijn niet uw testers. Wij leveren professionele diensten aan bedrijven met een waarde van miljoenen dollars."

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Ik denk dat je daar goed aan gedaan hebt door die spionerende browser te verwijderen.

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
380
Punten
63
Helaas kan ik hem op mijn Android telefoon niet verwijderen...

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Helaas kan ik hem op mijn Android telefoon niet verwijderen...
Dat gaat inderdaad niet, maar Firefox of Opera kan je bijvoorbeeld wel als standaard browser instellen.

Kate

forumheks
Lid geworden
8 nov 2019
Waarderingsscore
197
Punten
43
Het eerste bericht hierover leert me dat de grote bedrijven in het geweer zijn gekomen. Ik ben beslist geen groot bedrijf en ik heb ook nergens last van gehad. Vervolgens lees ik dat het experiment al weer gedeactiveerd is. Dus ben ik niet begonnen aan het downloaden van Opera en Firefox, want die ken ik niet en die hebben vast ook wel weer bezwaren. Dus: klaar en verder met Chrome.

Bovenaan Onderaan