
Beste Google-gebruiker,
we schrijven u om u te laten weten dat we onlangs een nieuw opslagbeleid hebben aangekondigd voor
Google Accounts met behulp van Gmail, Google Drive (inclusief Google Docs, Sheets, Slides, Drawings,
Forms en Jamboard files) en/of Google Photos die ons in lijn brengen met de praktijk in de industrie.
Aangezien u eerder een of meer van deze producten hebt gebruikt in uw Google-accountopslag, willen we
u informeren over het nieuwe beleid, ruim voordat het op 1 juni 2021 in werking treedt. Hieronder vindt u
een samenvatting van het nieuwe beleid. Raadpleeg ons Help Center-artikel voor een volledige lijst van wat
er verandert.
Samenvatting van het nieuwe beleid (van kracht vanaf 1 juni 2021):
- Als u 2 jaar (24 maanden) inactief bent in Gmail, Drive of Photos, kunnen we de inhoud van het product
of de producten waarin u inactief bent, verwijderen. Google One-leden die binnen hun opslagquotum
en in goede staat zijn, zullen niet worden beïnvloed door dit nieuwe inactieve beleid. - Als u uw opslaglimiet voor 2 jaar overschrijdt, kunnen we uw inhoud verwijderen via Gmail, Drive en Photos.
Wat dit voor u betekent:
- U zult niet worden beïnvloed door deze wijzigingen, tenzij u 2 jaar lang inactief bent geweest of uw
pslaglimiet hebt overschreden. Aangezien dit beleid op 1 juni 2021 in werking treedt, wordt het op zijn vroegst
op 1 juni 2023 van kracht. - Na 1 juni 2021, als u inactief bent of uw opslaglimiet overschrijdt, sturen we u vooraf per e-mail herinneringen
en kennisgevingen en voordat u inhoud verwijdert. - Zelfs als u inactief bent of uw opslaglimiet overschrijdt voor een of meer van deze diensten en de inhoud wordt
verwijderd, kunt u zich nog steeds aanmelden. - Opmerking: Het inactiviteits- en overquotumopslagbeleid is alleen van toepassing op consumentengebruikers
van Google-services. Het beleid van Google Workspace, G Suite for Education en G Suite for Nonprofits verandert
op dit moment niet en beheerders moeten zich wenden tot het Admin Helpcentrum voor opslagbeleid
met betrekking tot hun abonnementen.
Meer informatie over hoe u uw account actief kunt houden
- Om meer te weten te komen over hoe u actief kunt blijven met deze producten, gaat u naar deze pagina van
het Helpcentrum. - De Inactieve accountmanager kan u helpen specifieke inhoud te beheren en een vertrouwde contactpersoon
op de hoogte te stellen als u uw Google-account voor een bepaalde periode (tussen 3-18 maanden) niet meer
gebruikt. Opmerking: het nieuwe beleid van 2 jaar inactiviteit is van toepassing, ongeacht de instellingen van
uw Inactieve accountmanager. U kunt meer te weten komen over deze wijzigingen en manieren om uw account
of die van een geliefde te beheren in ons Helpcentrum.
- Lees meer over het quotabeleid en wat er met de opslagquota gebeurt.
- U kunt de gratis opslagmanager in de Google One-app en op het web gebruiken om te zien hoe u de
opslagruimte van uw Google-account gebruikt en ruimte vrijmaken in Gmail, Google Drive en Google Photos.
Bedankt voor het gebruik van onze services.
Uw Google-team