Opgelost Goedkope office 2019

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
96
Punten
28
Leeftijd
61
Office 2019 is dezelfde versie als Office 365, dus een regelmatig bijgewerkte Office 2016. Dus als je beschikt over een Office 365, dan heb je automatisch die versie 2019. Nu vind ik het verschil tussen versie 2016 en 2019 (beide in de retailversies) niet spectaculair te noemen. Ik zou persoonlijk ook niet doen en toch versie 2016 blijven gebruiken, maar ik ben geen "intensieve" gebruiker (behalve outlook).
Ikzelf heb een Office 365 home abonnement met 6 licenties voor 6 verschillende gebruikers, mijn gans gezin profiteert hier mee van. Kies je voor een Office 365 personal (1 licentie) mag je vanaf vorige maand toch je Office op 5 computers aanmelden met je account en tegelijk gebruiken. De andere verschillen tussen de twee versies zoek je zelf maar eens op. Al bij al lijkt het mij alsof Microsoft nog eens een nieuwe versie van Office uitbrengt omdat het al effe geleden was maar veel wijzigingen voor de doorsnee gebruiker zie ik niet echt.
Wat betreft Rakuten, Varsio, SoftWareDirectonline, enz … dat zijn bedrijven die inderdaad het ongebruikte deel van groepslicenties terug aanbieden. Microsoft heeft zelf die licenties terug vrijgegeven en staat toe dat die dan ook tegen dumpingprijzen worden verkocht. Let wel: het gaat hier om éénmalige installaties dus als je een andere pc aanschaft kan je die licentie niet meenemen.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
315
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Zoals gezegd boeit het allemaal niet zo die 2016 en 2019, althans het verschil daartussen.
Sterker nog, mijn dochter gebruikt nog zoals gezegd Office 2003 en zelfs -met- Outlook erbij. Die 2003 wordt niet meer ondersteund en zou niet meer bruikbaar zijn voor mail. Maar dat is alleen als je exchange gebruikt of mail via de http.
Gewoon middels pop3 en/of imap werkt dat nog altijd prima. Alleen geen updates meer voor dat office pakket, maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Let wel: het gaat hier om éénmalige installaties dus als je een andere pc aanschaft kan je die licentie niet meenemen.
Dat klopt in de meeste gevallen. Maar dat is ook bij de gewone OEM versies die vaak verkocht worden in de reguliere handel. Wil je het meenemen naar een andere PC heb je een retail versie nodig en die zijn normaliter weer duurder.

JanHendriksen

Nieuw lid
Lid geworden
24 sep 2019
Reaction score
0
Punten
0
naar wat men mij gezegd heeft zijn de versies van Varsio en van Kangersoft niet illegaal. Ook zag ik Windows wel eens in die bijna dagelijkse advertenties van Koopjedeal of zo in de dagbladen voorbij komen.
Kangersoft ziet er oke uit. Echter, ze bieden ook Windows 10 voor €8 aan. Lijkt op MSDN, misschien toch illegaal. Ik heb zelf ooit bij ESDstore gekocht. Waar de office zelfs nog iets goedkoper is dan Kangersoft + breder assortiment.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
96
Punten
28
Leeftijd
61
Ik werk al jaren met Rakuten (D) en alles wat ik daar kocht blijkt na jaren nog steeds te werken, zelfs indien aangemeld met microsoft account. Onlangs nog enkele keren een Office Pro Plus 2019 gekocht voor net geen 3 euro. Het gaat hier om een enterprise versie maar is zeker legaal. Je moet enkel weten hoe te installeren (wordt perfect uitgelegd). Ondersteuning vanuit Microsoft wordt niet ondersteund (wordt ook duidelijk meegedeeld) maar wie heeft dat nog nodig, zij wimpelen toch steeds al hun vragen af op "derde partij software". Zo kan ik ook een helpdesk opstarten … ;)

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
47
Punten
48
merkwaardig dat dit draadje na bijna een jaar weer bekeken wordt. Varsio is m.i. ter ziele (ik kreeg zelfs nog antwoord op een mail van mij) en toen ik een keer iets bestelde van Rakuten kwam de bestelling via Gigalicense per kerende email binnen (en geen drie dagen zoals voorheen bij Rakuten)
werkt ook flitsend snel, en er wordt vlot gereageerd op een vraag. Ook kan je de exe + licensie bewaren tot het een keer nodig is, of voor een kennis.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
47
Punten
48
en ik pak het draadje nog een keer op: wellicht is iemand er bij gebaat. Sinds kort kijk ik wel eens op

en ook daar was een vraag over die heel goedkope Office licenties. Weer de bekende discussies, maar uiteindelijk blijft overeind staan:
deze discussie met daarin een Office versie van $ 5,-- . Zou ook legaal zijn; wel kans dat het alleen Engels is. Overigens las ik daar ook dat je dat - na installatie van Office - kunt controleren met dit of het nu legaal is (citaat)
Looks like a legit deal to me, since they are supplying a KEY and not some USERNAME and PASSWORD.
After activation, if you wish to know whether it is really genuine or not, run the following command:
1. cscript "%ProgramFiles%\Microsoft Office\Office16\ospp.vbs" /dstatus
(If you install 64-bit Office)
2. cscript "%ProgramFiles(x86)%\Microsoft Office\Office16\ospp.vbs" /dstatus
(If you install 32-bit Office)
The License Description should show a retail license.

dus de regels achter cijfer 1. of cijfer 2. kopiëren en plakken in een cmd.exe. Ik heb een Office 2016 van GigaL:icense en dan zie ik:
Microsoft Windows [Version 10.0.18362.418]
(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>cscript "%ProgramFiles%\Microsoft Office\Office16\ospp.vbs" /dstatus
Microsoft (R) Windows Script Host versie 5.812
Copyright (C) Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

---Processing--------------------------

PRODUCT ID: 00351-35022-50202-AA418
SKU ID: 84832881-46ef-4124-8abc-eb493cdcf78e
LICENSE NAME: Office 16, Office16ProPlusMSDNR_
Retail edition
LICENSE DESCRIPTION: Office 16, RETAIL channel
BETA EXPIRATION: 1-1-1601
LICENSE STATUS: ---LICENSED---
Last 5 characters of installed product key: 4RHHC

(kan zijn dat je je eerst moet aanmelden bij TenForums, en bij openen van de site kijken ze altijd eerst ff of je betrouwbaar bent..)

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reaction score
36
Punten
18
Leeftijd
52
ik vind het maar vage constructies.

Ik heb gewoon een legale office 365 home voor een jaar gekocht voor vier tientjes en die gedeeld met familie/kennissen. iedere gebruiker mag namelijk namelijk het op 5 computers installeren. als ik dat uitreken voor mijzelf ben ik voor elke computer 2,50 per jaar kwijt. Zelfs als ik het volgend jaar tegen de goedkoopste retailprijs (65 euro) moet kopen ben ik nog niet veel meer kwijt. En dat is volkomen legaal.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
47
Punten
48
GigaLicence: € 19.00
Volgens mij is MS de prijs van Office 365 aardig aan het ophogen. En geldt die 365 ook op schrikeldag februari 2020?

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
315
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Enigma147 zei:
k heb gewoon een legale office 365 home voor een jaar gekocht voor vier tientjes
En dat is volkomen legaal.
Is dat wel zo?
Waar heb je die gekocht? Is die echt wel zo legaal als je denkt? Want als je hier even gaat kijken:

dan kun je zien dat er geen 4 tientjes versie bestaat. De Office 365 Home kost € 99 per jaar.
Dus de kans is groot dat jij hem ook in grijs gebied gekocht hebt.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
47
Punten
48
ja ja, zo was er op 30 okt 2019 bij Kunst of Kitsch een Chinees kommetje uit de 15e eeuw en gekocht voor ƒ 10.-- op een rommelmarkt. Was nu ongeveer € 2000.-- waard. Ik bedoel maar: je kan soms mazzel hebben.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
47
Punten
48
Nieuwe uitdaging: vandaag voor $ 6,-- een Office 2019 gekocht. Net zo als bij GigaLicence meteen een hyperlink èn een 25 cijferig code. Weliswaar in het ERngels, maar na enig zoeken heeft Microsoft een app/exe om er Nederlands van te maken. Die Office 2019 staat op een kloon van de C-schijf die ik als "standaard"achter de hand houd, want de trouwe lezers weten dat ik vaak in de digitale misère zit.

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reaction score
36
Punten
18
Leeftijd
52
Nee, ik kan gewoon in een winkel voor 65 euro een code kopen, en die gebruiken om te verlengen. Een paar maanden geleden kreeg ik bij een laptop een office 365 personal cadeau. Bij installeren kreeg ik de vraag of ik de personal licentie wilde activeren, of mijn bestaande home wilde verlengen met 9 maanden.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
47
Punten
48
--> #35: ik was begonnen die "voor de sport"zoals ik het uitproberen noem die Office 2019 à $ 6,-- = € 6.-- te kopen en op een pc te installeren.. Die Office 2019 staat nu inmiddels - met dezelfde activeringscode - op 3 (drie) computers. Op mijn werk-pc heb ik gewoon Office 2016. E n als het op den duur vast loopt dan heb ik kopieën van die schijven.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
164
Punten
63
Leeftijd
60
Office 2019 loopt bij mij ook op 3 pc's met eenzelfde licentiecode zonder problemen. Meen al eerder ergens gelezen te hebben dat je office 2019 (geen 365!) op tot 5 pc's kan installeren.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
47
Punten
48
maar ook voor zes euro?

Bovenaan Onderaan