Goedkope office 2019

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
Al eerder kocht ik wel eens een Windows 10 Pro en Office 2016 Bij "Kangersoft" (dtsl) Zij bieden nu aan office 2019 (opvolger van 2016, dus geen in the clouds) voor € 25.-- ongeveer. Nadeel is een beetje dat de transactie ongeveer 3 werkdagen duurt: bij "Varsio" (NL) krijg je meteen een code als de betaling binnen is, maar daar zag ik Office 2019 nog niet.
Microsoft Office 2019 Professional Plus | Kangersoft
(hoop dat deze link werkt)

Laatst bewerkt:

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
Vraag ik mij nu af of één van de lezers al Office 2019 heeft? En hoe die Kanger / Rakuten zo goedkoop kan zijn? Ja, dat verhaal van overtollige licenties van grote bedrijven en zo voor een habbekrats, maar het is nog maar kort op de markt.

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Waarderingsscore
200
Punten
43
Ik heb zelf Office 2016 en ben niet van plan om Office 2019 aan te schaffen. Het is niet zo dat je met Office 2019 heel veel meer kunt. Ook is het niet zo dat je met Office 2019 langer vooruit kunt. De extended support voor Office 2016 én Office 2019 zal eindigen op dezelfde datum: 14 oktober 2025. Na die datum krijg je voor beide versies van Office geen beveiligingsupdates meer.
Waarom? Omdat Microsoft graag iedereen over wil halen om een abonnement te nemen op Office 365.
Office 2019 zal de laatste versie zijn van Microsoft Office, waarvoor je geen abonnement hoeft af te sluiten.

Iets meer info over het beleid van Microsoft vind je hier: Office 2019: Is Now The Right Time To Upgrade Your On-Premise Office Estate To Office 365 ProPlus?
Hier lees je wat over de verschillen tussen Office 2016 en 2019: Office 2019: dit is er nieuw! | Apps & Software | Computer!Totaal
Voor mij zijn die verschillen niet de moeite waard om over te stappen van Office 2016 naar Office 2019. Voor anderen misschien wel.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
Inmiddels het merendeel van wat je meldt ook gelezen via Google. In het jaar 2025 zou ik 92 kunnen zijn, dus dat is nu al koffiedik kijken.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Mee eens.

Waar je ook eens over na zou kunnen denken is een Multi-device abonnement voor Office 365 (kost een tientje of 9)
Mijn jongste zoon (niet meer thuiswonend) heeft dat aangeschaft en van de recentelijk naar 5 of 6 devices opgewaarde licenties, 'mag' ik er twee gebruiken.

Daar tegenover staat dat ik een driejarig contract heb met antivirusbedrijf Bit-Defender, waarvoor ik 10 licenties heb en je raadt het, daarvan mag mijn jongste zoon er een stuk of drie gebruiken.

De 'grap' wordt nog groter : mijn oudste zoon heeft een multi-licentie voor Netflix en dat mogen zijn broertje en ik weer gebruiken.

Tel daarbij op dat ik een usenetprovider heb (I-telligent) die abonnementsharing officieel toestaat en het feest is compleet. (13, 13, 13 lijnen per persoon), 1 lijn reserve.

Imho ben je dan redelijk economisch en voordelig bezig met zijn allen (EN LEGAAL) zonder een vermogen uit te hoeven geven aan Microsoft e.o. andere softwarebedrijven.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
slim bedacht, maar ik ben maar een gewone gebruiker, Office 365 met abonnement heb ik beslist niet nodig (net zo min als Lightroom bv.) Netflix ook niet, over mijn Anti virus ben ik ook tevreden. Dus waarom zou ik? Momenteel gewoon en office 2016 van Varsio.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Imho ben je dan redelijk economisch en voordelig bezig met zijn allen (EN LEGAAL)
Zolang je niet gaat downloaden met die newsserver wel, want geheid dat het meeste daarvan niet legaal is. :)

Maar het werkt wel zo ja, hier een Netflix abo met een vriend, iets duurder voor 4 personen kijken dus.
Videoland doen m'n dochters en ik kan meekijken want dat is officieel gewoon standaard te gebruiken voor 4 personen.
Acronis True 2018 voor een habbekrats gekocht voor 5 licenties dus heeft ook het hele gezin hier plezier van.

Office 365 gaan we echter niet doen. Dochters gebruiken nog een 2003 die nog prima werkt en die gebruiken geen Outlook. Zelf nog Office 2013 in gebruik en voldoet ook nog altijd uitstekend. En ik ben wel een zakelijke gebruiker maar heb geen x devices waarop ik het nodig zou hebben. Daarnaast hou ik ook niet zo van cloud opties en is er ook nog altijd LibreOffice voor mensen die gratis zouden willen.

Windows 10 Pro verleden jaar aangeschaft via een van die digitale licentie sites voor iets van 25 euro en dat werkt ook prima en legaal.
Voor een kennis ZZP'er laatst ook goedkoop een Office 2016 Pro geregeld via Varsio en die is er heel happy mee.

Digitallicense heeft ook de Office 2019 maar is er nu nog wat "duur" mee, 83,99 voor de professional plus.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Zolang je niet gaat downloaden met die newsserver wel, want geheid dat het meeste daarvan niet legaal is. :)
Het uitwisselen van nieuws binnen de nieuwsgroepen, zoals de dood van oud premier Kok, het winnen van PSV gisterenavond, de dode op de A-12 na achtervolging is hartstikke legaal...........

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
slim bedacht, maar ik ben maar een gewone gebruiker, Office 365 met abonnement heb ik beslist niet nodig (net zo min als Lightroom bv.) Netflix ook niet, over mijn Anti virus ben ik ook tevreden. Dus waarom zou ik? Momenteel gewoon en office 2016 van Varsio.
Om de doodeenvoudige reden dat wanneer je bepaalde abonnementen met familieleden / vrienden deelt, het voor iedereen goedkoper is dan wanneer ieder voor zich bepaalde licenties moet aanschaffen.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Het uitwisselen van nieuws binnen de nieuwsgroepen
Er zijn nog wel meer dingen legaal binnen nieuwsgroepen, ik schreef ook "het meeste van downloaden", we weten beiden wel beter. ;)

Om de doodeenvoudige reden dat wanneer je bepaalde abonnementen met familieleden / vrienden deelt, het voor iedereen goedkoper is dan wanneer ieder voor zich bepaalde licenties moet aanschaffen.
Ja maar niet met Office waar je deze reactie onder zette.
De standaard versie is 99 euro per jaar voor max. 6 gebruikers. Dus dat is 99/6=16,50 per persoon, goedkoop inderdaad voor 1 jaar.
Met wat geluk heb je een Office versie voor 35 euro p/p. Die heb je er dus in twee jaar uit vergeleken met een Office 365 abo en een Office versie kun je over het algemeen veel langer dan 2 jaar gebruiken en is op de langere termijn dus goedkoper.
Het goedkope gaat dan alleen op als het mensen betreft die perse elk jaar de nieuwste versie willen hebben of als je de vergelijking gaat trekken met de normale winkelprijs, dan ben je goedkoper uit, anders niet.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
naar wat men mij gezegd heeft zijn de versies van Varsio en van Kangersoft niet illegaal. Ook zag ik Windows wel eens in die bijna dagelijkse advertenties van Koopjedeal of zo in de dagbladen voorbij komen.

HansGU

Gewaarderd
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
147
Punten
63
Leeftijd
76
Ook toevallig... Ik las dezelfde advertentie als Najsnarf en zat met dezelfde vragen.

Nu weet ik helemáál zeker dat ik tot mijn laatste adem met Office 2016 blijf doorgaan!

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
naar wat men mij gezegd heeft
Wie is "men"? Dacht je nu werkelijk dat Microsoft deze sites en bedrijven zoveel jaren zou laten bestaan als Microsoft vond dat dit niet door de beugel kon? Dus nee die zijn niet illegaal.
Je kunt ook gewoon Microsoft zelf bellen en er navraag naar doen. :) Heeft dacht ik eens iemand gedaan, en die kreeg als antwoord dat het soms opvallend lage prijzen waren maar zolang de licenties in orde waren er geen aktie ondernomen zou worden.
En zolang Microsoft gekochte licentie nummers accepteert van die bedrijven zijn ze dus legaal. Ze zullen misschien niet allemaal even goed zijn. Maar bedrijven zoals in elk geval Varsio en Digital License etc. bestaan al jaren en verkopen ook "gewone" dure licenties.

Als laatste... waarom zou je het niet doen? Je krijgt een officieel aankoopbewijs (factuur) en kunt dus altijd aantonen dat je legaal hebt gekocht van een legaal online bedrijf.
Mochten ze ooit zo'n nummer deactiveren (heb ik nog niet van gehoord dat MS dat gedaan zou hebben), is dat vrijwel zeker die paar tientjes verlies niet waard t.o.v. wat je normaal kwijt zou zijn geweest. Met ook nog de kans dat je na een klacht misschien de boel ook nog eens uit coulance weer geactiveerd krijgt omdat je immers legaal gekocht hebt en dan misleid zou zijn, zowel door de online shop alsook door Microsoft die hier van weet en er geen actie tegen onderneemt als het illegaal zou zijn.

Dus waar maken jullie je druk over? ;)

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
M.b.t. de Officie versies zou ik op het www wel eens een degelijke uitleg / verklaring willen lezen. Idd. op sommige locaties kun je voor een tientje of 3 a 4 een licentie kopen (voor 1 machine). daar waar je op andere websites bedragen tegenkomt die veelvouden zijn van die prijs (voor 1 machine).

Die duurdere websites (soms tot 200 a 300 euro) zullen toch geen dieven van eigen portemonnee (willen) zijn als de concurrentie een licentie voor een tientje of 4 aanbiedt en louter het feit dat bij de dure versies een schijfje wordt meegeleverd lijkt mij kul, want of je nu vanaf een schijfje of online bij Microsoft middels licentiecode download lijkt is dus om het even.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Laatste zin vorige bericht had moeten luiden :

Die duurdere websites (soms tot 200 a 300 euro) zullen toch geen dieven van eigen portemonnee (willen) zijn als de concurrentie een licentie voor een tientje of 4 aanbiedt en louter het feit dat bij de dure versies een schijfje wordt meegeleverd lijkt mij qua prijsstelling kul, want of je nu vanaf een schijfje installeert of online bij Microsoft middels licentiecode download / installeert is dus om het even.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Vorige zin had je ook gewoon met bewerken kunnen aanpassen, toch?

Zou ik ook wel eens willen lezen zo'n verklaring, maar zal vermoedelijk niet te vinden zijn. Het is een grijs gebied en als ik me niet vergis zullen het licenties zijn die over zijn, uit faillissementen komen of misschien iets anders, doorverkoop lees ik net, misschien heb je hier iets aan?
Varsio

Ik zag nog ergens iets over illegale MSDN versies, er schijnen dus bedrijven te zijn die wel degelijk illegale licenties verkopen, voor Office is dat eenvoudig te controleren, zie deze thread:
Goedkope Office 2016. Addertje onder het gras? | Consumentenbond Community

Er staat ook een reactie van Varsio bij en dat kan men dan weliswaar een leugen noemen, maar als een Europese rechter ze in het gelijk stelt en Microsoft er niets tegen doet, kan Microsoft ook niet gaan zeuren dat er iemand illegaal bezig is.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Nee! Da's op de een of andere manier op mijn account niet (meer) mogelijk óók niet binnen de 20 minuten.

Najsnarf

Gewaarderd
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
78
Punten
48
Kleine tussentijdse opmerking: ooit heb ik eens telefonisch contact gehad met Microsoft (niet die uit India of Pakistan, maar de echte helpdesk), n.a.v. mijn licensienummer bleek inderdaad dat ik een versie had "voor ontwikkelaars" en dat zij die niet ondrsteunden. En als ik
cscript "C:\Program Files\Microsoft Office\Office16\OSPP.VBS" /dstatus
intik in cmd kan ik dat inderdaad zien. Ook het aantal minuten (215175) dat e.e.a. nog geldig is. Ongeveer 5 maanden = eind maart. ben benieuwd.

Bovenaan Onderaan