GOD modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter quandor
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 2185

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
86
Punten
48
Veel topics met betrekking tot Windows 10 / (app) instellingen komen regelmatig voorbij fladderen hier op het PCF.
Stel het hieronder staande in en 99,9999% van de instellingen heb je onder 1 icoontje bij elkaar. Misschien is deze Onze Lieve Heer modus al eerder ter sprake geweest, ik kon hem zo 1,2,3, niet zo snel meer vinden.

In Windows 10 staan alle instellingen verspreid tussen het configuratiescherm en de instellingen-app. Voor wie slechts gebruik maakt van enkele basisfuncties is dit erg handig, aangezien de instellingen-app dan een eenvoudig alternatief biedt voor het configuratiescherm. Wie graag een overzichtelijke lijst heeft van alle instellingen vervloekt deze warboel echter.

In vorige versies van Windows was het mogelijk deze overzichtelijke lijst, de God-mode genaamd, te maken. Ook in Windows 10 is deze handige functie nog steeds springlevend en erg makkelijk te activeren.

Ga naar het bureaublad en klik met je rechtermuisknop. Een menu zal verschijnen waarin je ‘Nieuw’ en daarna ‘Map’ moet kiezen.
Sla hierna de map op onder met de naam:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

De naam van de map zal veranderen naar ‘GodMode’ en ook het icoon van de map is veranderd. Wanneer je deze map opent, zal je een lijst zien staan met alle instellingen die je maar kan bedenken.

Enne, een welgemeend advies : maak vóórdat je in de GOD modus aan allerlei instelingen gaat klungelen, een systeemkopie van je C-schijf / Windows!!!

Laatst bewerkt:
De God-mode werkt in elke Windows NT versie - dus niet alleen in Windows 10 maar ook bijv. in Windows 7 en Windows 8.

Zoals idd. ook in regel 7 van mijn bericht te lezen is, ja?

Je begrijpt dat ik onmiddellijk naar deze map gegaan ben! Nou, dat is een heleboel informatie en als ik me verveel komt het helemaal goed. Ik vind het een hele leuke map en hij prijkt op mijn bureaublad.

Nu ben ik alleen nog benieuwd hoe jij hier achter gekomen bent. Goeie contacten met boven?

:cool:

Nou, het berichtje komt min of meer voort uit het feit dat ik wel dagelijks op diverse computerforums lees dat mensen iets aan de instellingen willen veranderen, of door 'helpers' verwezen worden naar bepaalde Windowsmappen / icoontjes / apps óm instellingen te kunnen veranderen (om zo mogelijk van hun probleem / problemen af te komen). Met het aanmaken van dat mappie heb je in 1 schermpje zo'n beetje alle gangbare Windowsinstellingen binnen handbereik.

Laatst bewerkt:
De Godmode is al jaren bekend en is een verzameling voor instellingsmogelijkheden in Windows.
Voor mensen die het gros van die instellingen niet begrijpen, aanklikken kan geen kwaad, maar ga niet zomaar er mee spelen en per ongeluk op OK klikken, dat kan vervelende gevolgen in Windows hebben.

100 procent correct / juist en mee eens, (zie wederom regel 7 in mijn startbericht) vandaar ook mijn opmerking in de laatste regel van mijn startbericht, beginnende met "Enne.....".

Daarnaast denk ik dat "we" er veel te weinig naar verwijzen? E.e.a. gelet op het feit dat ik regelmatig 'verhalen' lees in de zin van : ga naar de Windowsknop, klik op het tandwieltje, ga naar...………

= dus allemaal overbodig wanneer je Onze Lieve Heer op je buroblad zet, 1 muisklik en je bent bijna bij de gewenste instelling.

Laatst bewerkt:
100 procent correct / juist en mee eens, (zie wederom regel 7 in mijn startbericht) vandaar ook mijn opmerking in de laatste regel van mijn startbericht, beginnende met "Enne.....".
Hij zit in mijn grijze cellen, hoor!:(

Letterlijk en figuurlijk? ( :cool: )

Wordt moeilijk, maar.....misschien staat de werkwijze voor de letterlijke manier in de Godmode? :p

Terug
Bovenaan Onderaan