Geluid in zoom-verbinding werkt eenzijdig

Jov

Bekend Lid
Lid geworden
4 aug 2019
Reacties
78
Reactiescore
20
Punten
8
Leeftijd
86
Een vraag nu eens niet voor mijn vriendin, maar voor mezelf.
Mijn broer en ik willen graag een zoom-gesprek, maar het geluid wil niet. We zien elkaar, maar hij hoort mij niet en ik hoor hem wel. (mute-knop staat aan)
We hebben dat op twee manieren uitgeprobeerd: ik heb hem uitgenodigd en hij heeft mij uitgenodigd. In beide richtingen hadden we hetzelfde verschijnsel.
We konden elkaar wel horen per telefoon.
Heel frustrerend. Wat kan er aan de hand zijn?

Jov

Bekend Lid
Lid geworden
4 aug 2019
Reacties
78
Reactiescore
20
Punten
8
Leeftijd
86
Abraham, ik heb het volgende geprobeerd:

Zoom-contact gehad met een behulpzame vriend. Dat verliep vlekkeloos.
Mijn broer gevraagd of hij andere Zoom-contacten heeft. Hij zegt van wel en die verlopen goed.

Conclusie: het probleem (mijn broer hoort mij niet) doet zich alleen voor in het contact met mijn broer.

Ik hoor mijn broer wel, dus het probleem zit dus

alleen in ons contact (nergens anders) en
in mijn microfoon of in zijn luidspreker.

De aanwijzingen die je me stuurde betreffen alleen de microfoon (niet de luidspreker). Ik heb ze alle bestudeerd en de probleemoplossers laten werken.

Geen Resultaat. Wat nu?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Wat is het merk en type van jouw PC?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Dat notebook is nu een 7 tot 8 jaar oud.
Heb jij er Windows 10 inzitten?

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
4.074
Oplossingen
1
Reactiescore
2.095
Punten
423
Je kunt met de camera app binnen windows 10 (als dat op de laptop staat) ook proberen of het daar werkt.

En anders lijkt het me toch een of anderen instelling in Zoom of in je computer. Of de computer van je broer!
Ik heb soms in teams dat de camera app het doet, en vervolgens pakt Teams de verkeerde audio bron (ik heb nogal veel dingen aangesloten en in gebruik qua geluid, maar dan lijkt het ook binnen teams goed te staan, en dan zit ik het gesprek en dan hoor ik niets of zo. Dan ga ik in het gesprek naar instellingen toe, en kijk ik de audio en microfoon en camera instellingen na.

Bovenaan Onderaan