Geliefd tool spioneert nu

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
De veelgebruikte CrapCleaner van Piriform is in de nieuwe versie 5.45 verschenen.
De enigste vernieuwing in die update is dat het tool nu spioneert en optekent wat jij met jouw Windows doet.

De spionage activeiten van CrapCleaner zijn niet te deactiveren - tenzij je na gebruik via Taakbeheer CCleaner uitschakelt.

Beter is het daarom om de nog niet spionerende versie 5.44 te gebruiken.

Pikant detail is dat Piriform ondertussen eigendom van Avast is; Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!

Daarbij wil ik dan weten of het IP-adres waarvandaan de gegevens komen, wel of niet wordt meegenomen............

Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!

Hoe kun jij iets wat anoniems is doorverkopen ? Bedoeling van iets door te verkopen is toch om gebruikers achteraf ongewenste reclame te bezorgen .

Heb jij mijn eindconclusie niet gelezen?
Want indien wel waarom dan expliciet een vraag daarover stellen?

Ja ik heb je eindconclusie gelezen .
Piriform verzamelt jouw persoonlijke gevevens zoals Microsoft en Facebook doet en verkoopt die dan verder aan bedrijven wat zowat alles kan zijn .
En word het IP adres van je toestel meegezonden en dus niet meer anoniem is .

Die bedrijven bezorgen jou dan ongewenste reclame wat kan zijn door ongewenste pop-ups of door ongewenste e-mails . Ik bekijk het dan dat het niet meer anoniem is .

Wat de achterliggende oorzaak ervan is, weet ik niet.
Maar zeker in Duitsland hebben de computerwebsites Piriform en Avast door het slijk gehaald vanwege die spionage.

En als de enige manier om te zien of het je data tracked de instellingen is dan mag dat geloof ik niet eens volgens de GDPR. Mensen moeten namelijk nu weten wat er over ze verzonden wordt en moeten expliciet toestemming geven volgens deze wet.

(kan ook een rede zijn datzelfde ze het weg hebben gehaald.)
Misschien was het een late 1 april grap.................

Als Avast Chip de een onduidelijke reden geeft van het waarom van die spionage, namelijk om het gebruikersgemak te analyseren, is het zeer zeker geen verlate grap.
Ook het feit dat duidelijk werd meld dat deze gegevens ook verkocht zullen worden, geeft aan dat men mee wil graaien.

Ik vind dat zonder meer wel.
Want ze stellen dus dat de anoniem verkregen gegevens ook verkocht worden.
Is dat dan interessant voor de kopers - ik denk van niet.
Daarom ook dat ik denk, dat het bijbehorende IP-adres toegevoegd wordt aan die gegevens.
En daarnaast is het ook niet duidelijk welke gegevens Avast/Piriform upload naar zijn servers.

Ik heb wel wat gevonden over piriform maar alle informatie zit weer goed verstopt. Piriform is een globale zakenonderneming, zit dus vol met zakenmensen. Piriform heeft door de jaren heen gezien dat data verkopen steeds belangerijker is geworden. De verleiding bij zakenmensen wordt daarom steeds groter om dat ook te gaan doen. Ik sta er dus niet gek van te kijken want privacy op het internet bestaat niet al maak je nog honderd privacy wetten. Voor de computer kenners, als je bijvoorbeeld probeert in te loggen bij hotmail/outlook met een tor browser dan zul je zien dat je geblokkeerd wordt. De meldingen die je dan krijgt zijn o.a. oeps er ging iets fout of de beveiligde verbinding is mislukt, ect. ect. En als je dan weer inlogt met je gewone firefox browser doet ie het opeens weer, hoe zou dat nou komen? Het punt wat ik probeer te maken met dit kleine voorbeeldje is dat deze bedrijven niet willen dat je anoniem bent of anoniem surft, en dat zegt al genoeg. De bevolking krijgt online slechts te zien wat de regering wil dat men ziet.

Terug
Bovenaan Onderaan