Gekozen voor een nieuwe beveilingsset

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 715

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.064
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
Ik heb de beveiliging in mijn computer deels veranderd.
Ik had Kaspersky Free met als firewall ZoneAlarm Free.

Gesteld dat Windows Defender een stuk beter is geworden en dat de Windows Firewall ook als goed wordt beschouwd, heb ik nu gekozen voor
ZoneAlarm Free Antivirus en ZoneAlarm Firewall - dus een gratis internet security pakket.
De antivirus die ZoneAlarm gebruikt is van Kaspersky.

Waarom ik de Windows Firewall niet wil: alles wat Windows uitwil - of dat verkeer nu naar legitieme of naar illegitieme verbinden gaat - het wordt door de firewall van Windows doorgelaten.

Om Firefox te beveiligen heb ik gekozen voor de McAfee Webadvisor.

Ik kom nu terug op de vorige Kaspersky Antivirus - de Kaspersky webbeveiliging werkte te goed en daardoor was internetten soms strooptraag.
Met McAfee als bescherming in de browser: daar merk je er helemaal niks van.

Ik heb het gelezen Abe. Ik was vanavond niet thuis maar voordat ik weg ging heb ik de browserbescherming van Kaspersky al disabled. Nu net de disconnecct tool erop gezet maar bij het laden van een nieuwe pagina moet ik zo'n 7 seconden wachten. Het lijkt verdorie wel of ik een trojan heb. Ik heb de betaalversie van MBAM maar die vond met zijn scan helemaal niets! Ik ga dezelfde beveiliging als jij gebruiken dus de Zone Alarm compleet met antivirus. Daarbij moet ik dan nog wel de McAfee Webadvisor toevoegen, maar is dat niet overdreven met mijn MBAM versie?

Hoera, ik heb je adviezen opgevolgd Abe en alle nare vertragingen zijn verdwenen, sterker nog:het werkt als een speer. Ik heb nu dus als beveiliging ingesteld staan:
- Zone Alarm zowel Firewall als Antivirus - Free
- McAfee SiteAdvisor
- MBAM (betaalde versie)

Dank voor je tip Abe, het werkt prima.

Ook via het internet op mijn werk gaat het nu weer crescendo.

Inderdaad een gigantisch verschil. Een dag geleden zat ik soms 8 tot 10 seconden te wachten op het laden van een nieuwe pagina, het verschil met de vorige Kaspersky versie en de nieuwe was enorm (een verslechtering). De combinatie die jij aanbeval is flitsend. Dank je wel.

Lieve mannen, misschien maakt onze Kas wel onderscheid tussen werken voor mannen en werken voor vrouwen! :D
Want ik heb nergens last mee en het is free, dus ik ben blij.

Met de Kaspersky versie van voor de update had ik geen probleem met internet.
Maar met de nieuwste versie uiteindelijk wel.

Idem bij mij Kate.

Ik gebruik nu:
Firewall: ZoneAlarm Free
Antivirus: Kaspersky Free (webbeveiliging uitgeschakeld)
Webbeveiliging McAfee SiteAdvisor
En een wekelijkse scan met MBAM (gratis versie)

Bevalt op zich prima.

Mooi pakket, Rick! En nadat je gisteravond tegen me zei dat je op instorten stond (heel begrijpelijk!), hoop ik dat je vandaag weer herrijst en, zoals beloofd, vertelt hoe je beklimmingen gingen.

Terug
Bovenaan Onderaan