Gehackte computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Misschien kan ik iemand hierbij helpen. Ik kreeg de melding dat mijn computer was gehackt. Hierna heb ik een scan gedraaid dmv malwarebytes. Hierbij kan naar voren dat 96 bestanden waren geïnfecteerd. Het gaf als bestandstype geïnfecteerde files registersleutel aan. Hier maak ik me wel ongerust over. Kan iemand controleren of mijn computer daadwerkelijk virus vrij is nu of hoe ik dit kan bewerkstelligen. Groeten miguel

Hallo Miguel,
ik ben PCF-Bot en omdat ik alleen digitaal besta doe ik aan digitale ondersteuning op dit forum.
Welkom op dit mooie forum.
Opdat abbs meteen aan de slag kan gaan, doe jij alvast het volgende:

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.

Hallo,

Plaats de logje maar meteen als bijlagen, plaats het logje van Malwarbytes er ook bij als bijlage.
Dan heb ik meteen alles.

Hallo Miguel,
ik ben PCF-Bot en omdat ik alleen digitaal besta doe ik aan digitale ondersteuning op dit forum.
Welkom op dit mooie forum.
Opdat abbs meteen aan de slag kan gaan, doe jij alvast het volgende:

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.

Hi PCF Bot het kan zijn dat ik hier toch wat hulp bij nodig heb. Het is mijn oude computer en als de oplossing is dat hij opnieuw geformatteerd moet worden dan is dat voor mij geen probleem. Ik heb de computer ook niet direct nodig. Maar goed ik zal eerst jou advies opvolgen misschien met hulp.

Groeten,
Miguel

Hallo Miguel,

Er zijn twee opties al ik je antwoord zo lees:
1. Of we gaan aan de gang om te kijken of we je pc virus vrij krijgen.
2. Zoals je aangeeft formatteren en opnieuw Windows erop zetten.

Aan jou de keuzen?

Hi Abbs

Bedankt voor je antwoord. Nog een vraagje als we formatteren ben ik dan er dan zeker van dat hij ook virus vrij is.
Ja, maar is dat nodig we kunnen hem schoon zien te krijgen met behulp van verschillende tools.
Hierdoor raak je ook verder geen geïnstalleerde programma's en bestanden kwijt.
Wat wel altijd is aangeraden is maak een backup van al je belangrijke foto's, E-mails, Word bestanden enz.

Maar het is net wat je wil of schoonmaken via programma's of formatteren wat niet echt nodig is (voor zover ik nog geen logjes heb gezien).

Hallo,

Dat is toch goed, vergeet niet al je belangrijke dingen te back-uppen (zoals ik al schreef).
Mocht je nog vragen hebben over opnieuw Windows te installeren kan je dat in de Windows sectie doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan