Geen Windows 7-updates voor nieuwe AMD- en Intel-systemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danvers
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 635
Eigenaren van een systeem met een nieuwe AMD- of Intel-processor kunnen geen updates voor Windows 7 of Windows 8.1 downloaden, zo blijkt uit een supportpagina van Microsoft en boze reacties van gebruikers. Het gaat om computers met een Intel Kaby Lake, AMD "Bristol Ridge" of nieuwere cpu.
Bij het zoeken naar of downloaden van Windows-updates kan op deze systemen de melding "Your PC uses a processor that isn’t supported on this version of Windows" verschijnen. Volgens Microsoft doet deze melding zich voor omdat nieuwe processoren alleen op Windows 10 worden ondersteund. De softwaregigant adviseert gebruikers van nieuwe processoren, waaronder ook de AMD Ryzen, naar Windows 10 te upgraden.

BRON

Nog een voorbeeldje van die valse beloftes van Microsoft . Microsoft heeft verleden jaar geciteerd voor w10 pc's alleen nog ondersteuning te geven voor systemen die besschikken over een skylake processor . Wie zijn systeem geen skylake processor bezat moest maar ondersteuning vragen bij de fabrikant . Dit was niet in goede aarde gevallen bij heel wat W10 gebruikers . Microsoft had wel beloofd om voor W7 en W8.1 gebruikers ondersteuning (updates) verder op de normale wijze te bieden . En nu leest men zoiets . Nochtans ik heb de updates op normale wijze gekregen , maar ik heb nog oudere bakskes.

Het zijn de processor fabrikanten die valse hoop hebben gemaakt.
Intel zelf liet verleden jaar over de 6e serie i-processoren weten dat Windows 7 en Windows 8 gebruikers deze processoren niet kunnen gebruiken - een paar maanden daarna liet Intel weten dat voor sommige i6 processoren wel een uitzondering zou komen voor Win 7/8.
Ook dat is niet doorgegaan zover ik weet.

AMD met zijn nieuwe processor Ryzen heeft die processor ook getest met Windows 7, maar heeft al eerder llaten weten dat Ryzen enkel in verbinding met Windows 10 gebruikt kan worden.

Je kan je wel afvragen welke afspraken hierover onderling tussen MS en Intel en AMD zijn gemaakt.
Per slot van rekening gaat het met Windows 10 nog steeds niet conform de strategie van MS.

Als MS zijn surface bekender zal worden en meer zal verkocht worden zal het net hetzelfde zijn als Apple . Alleen nog ondersteuning voor onze machines , en wie er geen wil kopen kan zijn plan trekken .

Terugkomend op wat ik eerder in topic schreef, heeft Microsoft al in 2016 gewaarschuwd dat Kabylake processoren van Intel (i7) en daarbij gekomen de Bristol Ridge serie van AMD (Ryzen) niet ondersteund zullen worden, indien Windows 7 of Windows 8.1 worden gebruikt in combinatie met genoemde hardware. Doe je dat wel, dan blijft Windows verstoken van updates.

Microsoft heeft dat inmiddels hard gemaakt en dat blijkt uit de vele meldingen op supportfora.

De Windows Update zal dan een foutmelding geven met de code 80240037.

De ondersteuning door Microsoft voor Windows 7 is tot 14 januari 2020 en die Windows 8.1 is tot 10 januari 2023.
Ik heb wel het vermoeden dat derden er alsnog voor gaan zorgen dat je de nieuwste processoren wel kan gaan gebruiken inclusief de normale updates.

vermoedelijk waren ze van plan om windows10 rapper aan de man te brengen, en dit door de updates voor win7 en 8.1 al stop te zetten maar daar zijn ze al van af gestapt omdat ze heel goed merken dat er nog vele 7 en 8.1 gebruikers zijn.Natuurlijk heeft ms een cadeau gedaan om win 10 gratis te upgraden de meesten hebben daar geen gebruik van gemaakt, waardoor ze deze nu echter moeten gaan aankopen? natuurlijk vermoedelijk kan je deze wel nog upgraden als je u computer herinstalleert daar tussen in krijg je nog melding dat je wilt overstappen of deze overslaan? maar dat je nog een update gaat ontvangen is een andere vraag
daarom hebben ze die nog verlengd @ab zoals je zegt tot 2020 en 2023

mvg

Ik zie het inderdaad als extra push voor Windows 10 (een en ander in samenspraak met de processorfabrikanten - die daardoor niet ook drivers hoeven te maken voor Windows 7/8.1)

Terug
Bovenaan Onderaan