Geen Vitesse en Feijenoord op televisie

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Helaas.

'FOX mag Feyenoord-AS Trencín niet op betaald kanaal uitzenden'
FOX overtreedt de Mediawet door de wedstrijd Feyenoord-AS Trencín achter de decoder en niet via een open gratis televisiekanaal uit te zenden, zeggen het Commissariaat van de Media en het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW).
Alle wedstrijden van de Champions League en Europa League, waar de wedstrijd van donderdagavond onder valt, staan op de zogeheten evenementenlijst, meldt het AD donderdag. FC Basel-Vitesse wordt ook via de betaalzender uitgezonden, maar zou ook gratis te bekijken moeten zijn. FOX heeft tegenover NU.nl nog niet kunnen reageren op het nieuws.
De wedstrijden op de evenementenlijst moeten volgens de Mediawet worden uitgezonden op een open kanaal dat minstens 75 procent van alle huishoudens in Nederland bereikt zonder dat die daar extra voor moeten betalen. FOX beschikt wel over een open kanaal, maar heeft ervoor gekozen de wedstrijden via de betaalzender FOX Sports (1 en 2) uit te zenden.
Het Commissariaat van de Media vertelt aan het AD dat het nog niet weet of de zender een terechtwijzing zal krijgen, omdat de mediawaakhond altijd achteraf op acties reageert. Het is ook nog niet bekend of FOX van tevoren maatregelen zal treffen.
Feyenoord moet donderdagavond in de derde voorronde van de Europa League een 4-0-nederlaag uit de heenwedstrijd in Slowakije wegwerken tegen Trencín. Vitesse verloor eerder met 0-1 van Basel en gaat donderdag op bezoek in Zwitserland. De winnaars mogen blijven hopen op een ticket voor de groepsfase.

BRON

Genoeg kansen kreeg Feijenoord, maar of de keeper of een speler stond in de weg, of ook de paal of in plaats van het doel ging de bal er naast.
Jammer.
Het is 1-1 gebleven, dat zou ik bijna vergeten hebben.

Als fan van een van de andere toppers kon ik een glimlach niet onderdrukken. Feyenoord en Europa? Da's hetzelfde als water v stroom of kat v hond, anders gezegd, ze hebben daar niets te zoeken. Een jaartje of twee eerste divisie zou Feyenoord wel passen denk ik. Welke weldenkende technisch directeur koopt een 35 jarige spits die niet eens in de herfst, maar in de winter van zijn carrière verkeert? Doelpunten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor het heden (of de toekomst). Jupiler league zou Feyenoord voor een jaartje of zo sieren.

Vergelijk het met het adembenemende / verfrissende voetval dat Ajax tegen Luik liet zien en stel vast dat Feyenoord helemaal niets in Europa heeft te zoeken.

Laatst bewerkt:
Feit blijft dat wij in de Europa League geen dit voetbalseizoen geen enkele Nederlandse vertegenwoordiger meer hebben.
En we zullen moeten nog afwachten of Ajax en PSV hun toelatingswedstrijden zullen winnen om deel te kunnen gaan het circus dat Champions League heet.

Voor het Nederlandse voetbal is dit alles een heel slechte zaak.
Wat denken jullie dan hiervan: Discussie - Voetbalcompetitie in NL net zo als in België.

Idd. slechte zaak. Ik verlang dan ook regelmatig heel stiekum terug naar de tijd van vóór het Bosman(?)arrest. Clubs mochten toen (als ik het mij goed herinner) maximaal 2 of 3 'buitenlanders' opstellen. Hiermee werd de kans dat de clubs met de dikste portemonnee 11 wereldvoetballers met 5 nationaliteiten bij elkaar kon 'winkelen' toch fors kleiner. Oké, oké, de clubs met de meeste centen konden nog altijd in hun eigen land de beste voetballers kopen, maar de Europese verhoudingen zouden mogelijk toch net iets meer in balans komen als de regels van voor het Bosmanarrest van toepassing zouden zijn.
En wat Ajax (en PSV) betreft : idd. Ajax heeft niet al teveel goede ervaringen met voorrondes. Ik geloof dat ze de afgelopen tig jaar 1x de voorrondes zijn doorgekomen, alle andere keren werden ze eruit gevoetbald.

Laatst bewerkt:
Aan de ander kant herinner ik mij ook de wedstrijd Ajax-Barcelona van een jaar of ??? geleden, waarbij Barcelona in Amsterdam door een jagend Ajax volledig werd weggespeeld. Dat terwijl Barcelona toen toch ook al dezelfde honderden miljoenen club was.

Laatst bewerkt:
Ik heb het in de vorige eeuw meegemaakt, wonende in het centrum van Amsterdam, als Ajax onder Van Gaal in de Champions league speelde, kon je in het centrum van Amsterdam bij wijze van spreken een steen horen vallen, iedereen zat bij de buis of in het stadion.

Ooit was de Nederlandse voetschool het model voor de Duitse voetbalbond.

Het voetbal in Duitsland is dan ook een stuk beter geworden daardoor, hier is het bergafwaarts gegaan.
Let maar op wat Heracles dit seizoen gaat laten zien onder die Duitse trainer.

Sportstream was gisteravond voor mij de oplossing om naar Feijenoord te kunnen kijken.
De tweede zender die ik aanklikte zond vrijwel in HD uit, gaf een zeer goed beeld en ook geluid - liep echter een twee minuten achter op de realiteit.

Zoals gesteld hebben de clubs die Europa niet gehaald hebben, die hebben nu eigenlijk voordeel in de competitie!
En dat zal hun fans weer blij maken.

Fortune Sittard heeft het PSV knap lastig gemaakt.
Maar de vermoeidheid sloeg toe en in de laatse minuten viel er alsnog het doelpunt waardoor PSV nu 6 punten uit twee wedstrijden heeft.
Maar ik vind wel, dat PSV a.s. dinsdag uit een vaatje moet tappen, anders gloort de Europa League.

Ik vind PSV constanter dan Ajax. Ajax kent soms topwedstrijden (denk aan de 1e helft tegen Sturmgraz of aan de 2e wedstrijd tegen Luik) maar evengoed zijn ze een paar dagen later weer dramatisch aan het voetballen (zoals afgelopen zaterdag tegen een sub, sub, sub sub topper).

PSV heeft imho niet van dit soort grote pieken en dalen en zit meer op de horizontale lijn met af en toe een uitschietertje naar boven of beneden.

Ajax zaterdag tegen Emmen, ic. de 3e "kleine" club op rij, zullen we het gaan zien (of niet)

Terug
Bovenaan Onderaan