Geen schuifbalk op de tweede webpagina

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Hello,
Kan iemand van jullie mij zeggen waarom ik geen schuifbalk zie op de tweede webpagina van mijn website?
Op de startpagina is er wel een schuifbalk te zien.

Het is wel raar als ik een screenshot met Paint maak van de tweede webpagina dan verschijnt de schuifbalk wel.

Maar van zo gauw ik een tekst wil schrijven op deze webpagina verdwijnt de schuifbalk weer.

grtz,

cooper
[url=https://postimg.cc/Vd0bFHxR] [/URL]

porrelaar

Bekend Lid
Lid geworden
22 aug 2017
Reacties
856
Reactiescore
279
Punten
63
Kan iemand van jullie mij zeggen waarom ik geen schuifbalk zie op de tweede webpagina van mijn website?
Omdat een schuifbalk op die tweede pagina niet nodig is.
De schuifbalk zal pas verschijnen wanneer er op die pagina meer afbeeldingen en tekst staan, zodat je moet gaan scrollen om alle inhoud op die pagina te kunnen lezen.
Nu is scrollen nog niet nodig, want er staan slechts 2 afbeeldingen plus een paar regels tekst op die pagina. En die zie je in een oogopslag. Alle inhoud is direct leesbaar, zonder dat je hoeft te scrollen.

Kortom: de schuifbalk verschijnt pas wanneer er zoveel tekst en afbeeldingen op een pagina staan dat je moet gaan scrollen om alle inhoud van die pagina te kunnen bekijken.

maulem

Bekend Lid
Lid geworden
1 okt 2018
Reacties
69
Reactiescore
6
Punten
8
Wat @porrelaar zegt, is helemaal waar.

Een vraag: wil je graag dat de verticale scrollbalk ook op de tweede pagina verschijnt?

Neem dan de volgende code op binnen het CSS-blok voor deze pagina:

body {
height: 1080px;
}

De inhoud van de body wordt dan kunstmatig opgerekt naar een hoogte die er voor zorgt, dat een deel van de body buiten de zichtbare grootte van het browservenster valt. Hierdoor verschijnt er toch een scrollbalk.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Allebei vriendelijk bedankt voor de hulp. Amaai jullie kennis is heel groot op dit gebied.
Wat ik me afvraag of het mogelijk is om de website te kunnen afsluiten door in de plaats van te klikken op de x bovenaan de webpagina op een getypt woord te klikken zoals Einde of End of Fin.
Weten jullie dit?
Neem dan de volgende code op binnen het CSS-blok voor deze pagina:

body {
Oké ik zal het proberen.

grtz,
cooper

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Ik heb
body {
toegevoegd in de code van de tweede webpagina maar ik weet niet of het op de juiste plaats is gepositioneerd in de code panel.
Maar er verschijnt geen schuifbalk in de webpagina. Pas als ik in de code panel de nieuwe wijziging aanbreng, verschijnt er een schuifbalk.
grtz,

cooper
[url=https://postimg.cc/5jHz6j46] [/URL]

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Ik heb ondertussen een tekst bijgevoegd en nu is er een schuifbalk aanwezig.
Bedankt voor de hulp.
Grtz,
cooper

maulem

Bekend Lid
Lid geworden
1 okt 2018
Reacties
69
Reactiescore
6
Punten
8
Wat ik me afvraag of het mogelijk is om de website te kunnen afsluiten door in de plaats van te klikken op de x bovenaan de webpagina op een getypt woord te klikken zoals Einde of End of Fin.
Weten jullie dit?

Ik heb het voor je uitgezocht, maar er zijn (jammer genoeg) geen mogelijkheden om het browservenster programmatisch vanuit javascipt te sluiten.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Dus ook geen mogelijkheid met een url van EINDE naar Alt +F4 te coderen in de broncode?
Oké geen probleem. Bedankt voor de medewerking.
Ondertussen is de titel "index.html" voor mijn website veranderd door de googlebot naar de nieuwe titel "Gilbert composes musical songs".
Dit is gebeurd op een korte tijd en veel duidelijker dan de vorige titel "index.html" waar je niets kon uit afleiden waarover de website gaat. Dankzij Black Tiger is dit goed gekomen, waarvoor mijn dank.
Weet jij soms of er ook vragen kunnen worden gesteld op dit forum over de werking en functies van het programma Audacity?
Grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/jCpK8Kg5] [/URL]

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.396
Oplossingen
1
Reactiescore
302
Punten
123
Leeftijd
56
Hallo,

Ik zie dat je nog met Internet Explorer werkt, dat kan je beter niet meer gebruiken omdat Microsoft die niet meer ondersteunt.
Dit houd in geen updates meer waardoor IE mogelijke beveiligingsrisico's met zich mee kan brengen.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Oké ik heb nu ook Microsoft Edge geïnstalleerd.
grtz,
cooper

Bovenaan Onderaan