Geen patchday voor Windows 10 deze maand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 751
Normaal is het, dat op de tweede dinsdag van elke maand het patchday is voor Windows.
Dan staan de beveiligings- en ook de systeemmupdates gereed voor download en installatie.

Microsoft heeft laten weten dat er een softwareprobleem is ontstaan en dat patchday voor Windows 10 daarom is uitgesteld.

De bedoeling is nu de updates voor Windows 10 te leveren zodra het probleem is opgelost;
echter het is nog ongewis wanneer dit zal zijn.

Had het ook al gelezen, het is bijna niet te geloven,MS word toch eens verstandig.
Voor ik de updates neem van Win10, schuim ik eerst weekje al forums af, lees ik geen problemen,dan begin ik!
Mvg
Danvers

Het uitstellen van de beveiligingsupdates voor Windows en Office hebben op dit moment effect op alle besturingssystemen. Voor Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 en Windows 10 zijn de afgelopen twee dagen dus geen beveiligingsupdates binnengekomen. Het beste kun je regelmatig handmatig controleren op updates, zodat - als deze beschikbaar zijn - je ze direct kunt binnenhalen.
Lees hier
Mvg
Danvers

Wat mij betreft zou het hele systeem van de Windows update op de schop moeten. Dit omdat er nog altijd heel veel problemen mee worden gemeld en dat is vervelend. Er zou iets ontwikkeld moeten gaan worden wat al die problemen beter onder controle heeft.

Updates werden vroeger uitvoerig getetst.
Eerst in de Engelstalige versie van Windows en verliep dat goed, dan werd elke update in de taal van elke overige taalversie van zWindows getest.
Kwamen daardoor alsnog problemen voor werd het proces herhaald totdat alles perfect was.

Dat was natuurlijk niet goedkoop en die hele organisatie is op de schop gegaan.
Dat kan je nu o.a. merken aan de vele update problemen in Windows 10.

Windows 7 heeft er ook een handje van om problemen te geven bij het updaten.

Dat heeft weer te maken met diverse keren dat de Windows Update in windows 7 vernieuwd is.
Mijn Win 7 had ook een update probleem totdat ik de Windows Update update uit de rollup voor juni 2016 had geïnstalleerd

Microsoft komt pas volgende maand met de geplande updates voor Patch Tuesday. Dat meldt het bedrijf op haar supportpagina.
Het is nog steeds niet bekend waarom Microsoft haar maandelijkse updates heeft uitgesteld. Normaliter worden grote en kleine beveiligingslekken in één keer voor alle besturingssystemen uitgerold op de zogeheten Patch Tuesday, of patchdinsdag.
SMB-patch
Er is momenteel een potentieel gevaarlijk lek in Windows 8.1 en 10, waarbij het bezoeken van een SMB-server die geïnfecteerd is met kwaadaardige software, kan zorgen voor een crash van het besturingssysteem. Het was de bedoeling om deze bug ook te dichten met de patches die op dinsdag uitgerold zouden moeten worden.

BRON
Mvg
Danvers

Volgens mij moet het toch niet nodig zijn om iedere maand een heleboel updates uit te geven. Ik denk dat het prima zou moeten kunnen met eens per kwartaal een aantal updates. Wel zal er dan beter na gedacht moeten worden hoe een programma wordt geschreven. Maar als je langer de tijd hebt om updates te maken dan kan je ook veel beter zoeken naar zwakheden in de software. Daar kan je dan geconcentreerd updates voor maken en vervolgens uitbrengen. Nu komen er vaak updates voor de updates. Dat vind ik nogal slordig overkomen.

@Rubensky,
Weet niet of je Linux gebruiker bent?
Zijn ook veel updates,wel niet op vaste dag of....kan heel willekeurig zijn!
Mvg
Danvers

Ben niet echt een Linux gebruiker.

Het verschil met windows en linux is .
Word er een beveiligingslek gevonden in Windows zal Microsoft wachten om een update te laten verschijnen tot de eerstvolgende patchday . In Linux word hiermee niet gewacht en verschijnt de update onmiddelijk .

Terug
Bovenaan Onderaan