Geen Outlook adresboek bij kopiëren C-schijf

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
Behalve af en toe een systeem backup (Aomei) maak ik ook af en toe een nieuwe kopie (Shadowmaker) van de C-schijf . Maar het Outlook adresboek verschijnt dan niet meer. Ik heb wel een pst-kopie, maar ik vraag mij af of dit normaal is?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Hoi - dat is volkomen normaal, want nogmaals: dat pst-bestand bestand bevat alles wat nodig is, ook het adresboek.
Dus het moet heel normaal zijn, dat je bij het terugzetten van een back-up weer een volledig gebruik van Outlook krijgt.

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
699
Reactiescore
199
Punten
43
Leeftijd
62
Komt er nog bij dat bij sommigen de windows installatie op een C-schijf staat en de persoonlijke bestanden (data) op een andere, meestal D-schijf, staan. Het pst-bestand bevindt zich - meestal - onder de map documenten (... outlook-bestanden).

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
@ArtstudioG - ook al staat het pst.bestand op een andere locatie, als de Outlook in de back-up dat weet - wat het geval dient te zijn, is Outlook na terugzetten van de back-up weer helemaal compleet.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
Toch vreemd dat als ik met de verse kloon opstart het adresboek niet in Outlook geopend is. Uiteraard zal er wel ergens een vollledige pst in C zitten, bij mij is dat in: " deze pc/C/gebruikers/mijn naam / AppData/Local/Microsoft/Outlook."
Maar ik dacht niet dat als Outlook (zonder adresboek) geopend is je die hele pst opnieuw moet importeren? Ik heb dus wel een pst van alleen het adresboek (vroeger was dat csv, maar daar werden namen verminkt bijvoorbeeld met een Umlaut.

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
282
Reactiescore
114
Punten
43
Probeer eens een backup te maken met een andere tool, bijvoorbeeld Macrium Reflect. Als je een image maakt moet daar gewoon het adresboek in blijven zitten. Als het daarin ook niet gebeurt dan wordt het niet in de backup meegenomen omdat hij op een andere schijf staat, die niet in de backup wordt meegenomen.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
Ik denk dat het image dat ik maak met Aomei wèl het adresboek bevat (niet uitgeprobeerd), vreemd blijft dat een kloon - je zou zeggen dat is een 1 op 1 kopie) géén adresboek heeft, alleen een leeg adresboek met lettertjes van a --> z. Ik kon met Macrium Reflect (altijd veel geprezxen in forums) nooit goed overweg, mat de gewone Aomei of de Shadwowmaker deste beter.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
Inmiddels bij wijze van proef opnieuw een kloon gemaakt met Aomei (dus niet de systeemback-up) maar daar verschijnt op de kloon ook geen adresboek. Ik houd er nu maar rekening mee dat ik ná een herstel-actie (zowel systeembackup bijvoorbeeld met Aomei + USB) als bij een recente kloon het adresboek alsnog moet invullen. Ik kan niet goed bedenken dat dat adresboek "op een andere partitie" staat.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
sorry, het gaat over Outlook (2019) als onderdeel van het Office-pakket. Daarom had ik het ook over een pst-bestand om de adressen weer te importeren.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
Laatste aardige nieuws is dat ik (op nadrukkelijk aanraden van Bleeping Computer) een kloon maakte met Macrium Reflect. Jaren lang had ik M.R. verbannen, maar nu weer uit de kast gerhaald. Resultaat: een kloon mèt emailadressen in Office Outlook. Waarom dat met Aomei, met Shadowmaker of met MTPW niet lukt blijft voor mij onduiidelijk. Einde verhaal.

boertje125

Bekend Lid
Lid geworden
6 okt 2020
Reacties
44
Reactiescore
14
Punten
8
bij een clone of inmage zou e.a.e. gewoon moeten werken.
er vanuit gaande dat als je hem terugzet op het zelfde systeem
Ook als het adressenboek op een andere locatie zou staan.

het enigste wat ik kan bedenken is dat outlook de pst vervangt door een lege bij de eerste keer starten.
heb je al eens gecontroleerd o dat gebeurd?

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
in reactie # 11 schreef ik dat met Macrium Reflect alles naar wens gaat. Toepassen van nog meer software heeft voor mij weinig zin. Dus of na een eerste keer opstarten vanaf een kloon adresboek niet en later wèl meekomt kan ik niet bekijken.

Bovenaan Onderaan