geen lijntjes bij etiketten in Word 2016

Najsnarf

PCS Lid
Recent op een reserve-SSD opnieuw Windows 10 met opnieuw office 2016 geïnstalleerd.
De etiketten zijn dan nog zonder lijnen:

5b3defe941443-No.001.jpg

De (enige?) oplossing die op internet aangegeven staat is "rasterlijnen" via de knop "beeld", en dan zie ik alleen:

5b3df06c9ff14-No.002.jpg

maar dat schiet nog niet erg op.
Als ik (nieuwe) etiketten maak via Word dan zie ik ze wèl:
5b3df0d9cd657-No.003.jpg

kennelijk is er nog een "geheime" knop om dit goed te krijgen.

Als ik jou dus goed begrijp wordt een bestaand etikettendocument zonder lijnen geopend?

ja dat klopt: eerste plaatje was van een opgeslagen etiket
tweede was met "rasterlijnen"(kleine ruitjes) en
derde was een vers aangemaakte etikettenbladzijde. En als ik die opsla weer géén lijnen.

Heb jij de proef op de som al genomen of het printresultaat via een zonderlijntjes bestand alsnog goed de enveloppen print?

een groot aantal enveloppen printen vanuit een adresbestand doe ik eigenlijk nooit. Het enige wat ik met etiketten doe is - inderdaad - een adres maken soms slechts één, soms een groter aantal vanuit een txt-lijst), of een mededeling wat er op een SSD of een jampot hoort.
Dan zijn die randjes (kaders) wel wat handig, vooral als je er nog en afbeeldinkje in wil plaatsen. En om dan iedere keer een nieuw A4 vel aan te maken via Word en eerst de geschikte etiketten te zoeken is wat omslachtig.
En à;ls ik een groot aantal enveloppen met (verschillende adressen) wil maken doe ik dat ofwel met een adres-label (Avery J 8160) ofwel ik pas de marges van een leeg Word-document aan .

Aha - nu snap ik het.

Waarom maak je niet in een gewoon Word document voor zulke toepassingen diverse sjabloons aan?

die maak ik al vele jaren, maar dan zijn die lijntjes niet meer te zien ( op die SSD-met-vernieuwde Windows 10 en office 2016 ) als ik ze opsla en weer open. Ik meldde dat in # 1: ik kan wel een verse A4-met-etiketten met lijntjes / kaders aanmaken,
Als ik er niet uitkom ga ik eens chatten met Microsoft; ik heb de indruk dat dat af en toe kan werken.

Vreemde zaak - zou niet mogen.
Maar succes dan met die chat en laat ons weten of het geholpen heeft en of waar de fout nu zit.

Ander verhaal is: in de mail is de "knop naar bekijk dit topic " naar deze draad nu zo:
5b3ee7bcc133e-No.001.jpg

en ik dacht dat die vroeger donkerblauw was?

Zou het een oplossing kunnen zijn dat je één etiket in Word maakt (tekstvak mét lijn), dit op SSD opslaat en indien je in de toekomst weer een etiket nodig hebt, je deze op je scherm zet en het etiket van de nieuwe tekst voorziet?

Ik denk het niet: een tekstvak ter grootte van één etiket zoals Averij J 8170 (drie rijen van 7) maken is niet handig. Ik kan de belijnening wel weer weghalen (want die wil je bij afdrukken niet zien!) , maar ik heb er soms een aantal nodig, al dan niet met verschillende tekst. Om 09.00 u zou de chat "open "gaan.
Wat betreft je blauwe mededeling: valt het aanmaken van een kloon/kopie van je SSD of HD daar ook onder? ik doe dat met enige regelmaat. En heb het met enige regelmaat ook nodig...

Jazeker, gewoon met (bijv.) Aomei een image / systeemkopie maken van C en dit maandelijks herhalen.

antwoord op # 8 over de chat met Microsoft. Die webpage is moeilijke te vinden (maar ze zullen dat ook niet te makkelijk hebben willen maken). Bij opzoeken van het telefoonnumer komt ook ergens nog de mogelijkheid van chatten. David moest lange tijd zoeken, en tussentijds nog overleggen. Uiteindelijk is een kwestie van bij öntwerpen" (kan dat nu alweer effe niet vinden!) en klikte dit aan:
5b3f6e3ba1b9c-No.003.jpg

dus nog wel met zwarte kaders die ook afgedrukt worden
als ik dan dit instel:
5b3f6eccce9a2-No.004.jpg

is het iets beter: weliswaar geen "kadertjes" maar toch wel zichtbare hier 21) veldjes.
Laatste printscreen is dus één ingevuld etiket

misschien had ik even its teveel op, want het is nu ook weer zó:

5b3fbb144fb25-No.001.jpg

of had ik mijn zonnebril op?
Wat betreft mijn oorspronkelijke vraag: de zichtbare kaders bij openen van een (opgeslagen en eerder aangemaakte) etiketten-bladzijde die dus bij afdrukken niet mee afgedrukt worden zijn dan niet. Wèl als ik (wat omslachtiger) een verse bladzijde maak vanuit Word. Maar ik ben tevreden.

Terug
Bovenaan Onderaan