geen leven meer in desktop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danvers
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 41
  • Weergaven 3223
D

Danvers

Gast
Gisteren begon desktop raar te doen!Bleef ineens hangen op het MSI scherm,naar paar keer herstarten .
Wou naar BIOS gaan ,kreeg scherm met strepen en bibberen en gedaan!!!
Heb hem gans de nacht met alles afgekoppeld laten staan,nog altijd niks nu!
Hoor geen enkele piep,scherm blijft gewoon zwart,geprobeerd om enkel met USB-Stick met Linux op te starten ook niks!
Denk dat mijn onboard videochip overleden is, of is nog meer aan de hand???
Mvg
Danvers

Mogelijk een monitorprobleem.
Heb jij al een andere monitor kunnen uitproberen?

Als je geen enkele biep meer hoort denk ik het meest in de richting van defecte processor , die zou kunnen overhit geraakt zijn of moederbord defect . Als het scherm defect is zou je nog biepjes horen .

Is het scherm volledig zwart of zie je nog een lichtgrijs randje . Als het echt volledig zwart is vrees ik dat het moederbord overleden is .

Zo zwart als iets!Videokaart kopen is dan geen oplossing?
Ventilatoren die draaien!
Mvg
Danvers

Laatst bewerkt:
Heb eens op gestart zonder geheugen,heel effe zie ik blauw lichtje binnen in op moederbord!
3 lange pieptonen nu!
Mvg
Danvers

Heb eens op gestart zonder geheugen,heel effe zie ik blauw lichtje binnen in op moederbord!
3 lange pieptonen nu!
Mvg
Danvers

Dat kan kloppen want 3 lange bleeps heeft te maken met het RAM-geheugen en als je dan opstart zonder RAM ... steken er meerder RAM-latjes in? Versteken van plaats al gedaan?
Welk moederbord heb je erin zitten?

Er steken 4 latjes in.
H55M E33
MS -7636
Zie ik staan in de handleiding,wou het posten maar is te groot!
Mvg
Danvers

Ik blijf eerst in de richting van de voeding denken. Ik zou naar een pc-winkel gaan om met andere voeding te laten testen. Zoniet, kunnen ze daar ook met een andere videokaart testen. Blijft het nog altijd zwart/zonder reactie, dan vrees ik voor de CPU. Maar dan weet je toch al meer.

Nog wat info...met1of 2 latjes,is er leven, geraak in BIOS,zo dus er is nog beeld!
Met 4 latjes is weer alles dood!!!
Mvg
Danvers

Ik gok het meest op moederbord . De videokaart sluit ik uit . Als de videokaart zou defect zijn krijg je op je scherm NO SIGNAL te zien . Als de processor defect is zijn er helemaal geen biepjes meer te horen .
Anders de voeding eens meten met een multimeter , maar ik denk dat de voeding nog OK is omdat alle fans nog draaien . Bij een deels defecte voeding gaan de fans niet meer draaien, enkel die van de voeding zelf nog .

Met 4 latjes is weer alles dood!!!

Er zitten 4 geheugenbanken op het moederbord , twee blauwe en twee zwarte
Wanneer doet de PC niets meer , als je ze uit de blauwe haalt of uit de zwarte haalt .
Je kan ook zo het geheugen testen . Omwisselen . Die dat in de blauwe zitten in de zwarte plaatsen en omgekeerd .

Nu zitten 2 latjes in de zwarte,wonder bij wonder,nu kwam de de grub boven water, en Mint startop!
Mvg
Danvers

Terug
Bovenaan Onderaan